Automatizarea în Marketing și Beneficiile pe care le Ratezi

Automatizarea în Marketing și Beneficiile pe care le Ratezi

16.12.2019 17:21

Când am descoperit motorul cu aburi, am avut o revoluție industrială. Cu apariția machine learning, tehnologia are o altă față.

La fel se întâmplă și în marketing azi. Radu Zlătianu, de la Sincos se ocupă cu asta în fiecare zi. De la social media tranzacțional la optimizarea comunicării cu clienții, treaba lui e să automatizeze toate eforturile de marketing în e-commerce. Nu e ușor, dar te poate ajuta enorm - să comunici mai bine, să economisesti resursele echipei de comunicare și să te folosești de inteligență artificială ca să-ți crești afacerea.

Ascultă interviul audio, mai jos, sau accesează contul de Soundcloud Blugento pentru a parcurge toate interviurile.

Ce este mai exact automatizarea în marketing?

La fel ca în multe alte industrii, automatizarea în marketing preia din task-urile repetitive ale oamenilor și le permite să se concentreze pe procese creative.

În marketing, asta înseamnă multe lucruri - de la trimiterea automată de “welcome e-mails” la măsurarea și îmbunătățirea ratei de conversie pe un anumit canal.

Cu ce te poate ajuta un software de automatizare în marketing?

  • e-mail tranzacțional
  • social media tranzacțional
  • creștere în trafic
  • segmentarea audienței
  • optimizarea conversațiilor individuale cu clienții
  • e-mail marketing.

Și multe altele, în funcție de tool-ul specific.

Cum te ajută un software de marketing automation

Scopul principal, totuși, e mai simplu. Orice unealtă de marketing automation are ca scop să îți îmbunătățească rata de conversie.

Adică să aducă mai mulți vizitatori pe platforma ta și să convertească cât mai mulți din acei vizitatori în cumpărători. Iar în acest proces sunt implicate foarte multe lucruri. În primul rând, e important să ai informații clare despre oamenii care te vizitează:

  • Cine sunt?
  • Câți ani au?
  • Din ce mediu vin?
  • Care sunt interesele lor?

Trebuie să urmărești absolut tot se întâmplă pe platforma ta ca să poți să răspunzi la aceste întrebări, și exact asta face un software de marketing automation.

Dar treaba lui nu se oprește aici. Pe lângă măsurători, o unealtă ca și Sincos sau Marketo te ajută să implementezi soluții la problemele descoperite. Mai exact, te ajută să crești rata de conversie.

Cum să crești rata de conversie:

  • CTA (Call To Action). Mai exact, nu doar formularea unui CTA, care îndeamnă vizitatorii tăi să facă ceva, dar și măsurarea rezultatelor respectivului CTA și îmbunătățirea lui că să obții mai multe conversii.
  • E-mail marketing. Atunci când aduni adrese de e-mail ale vizitatorilor tăi ca să le promovezi oferte pe termen lung. Nu uita că unii oameni au nevoie de mai multe contacte cu brandul tău ca să cumpere de la tine.
  • Multivariate Testing. Încearcă o varietate de resurse, precum landing page-uri, reclame, și descrieri de produs la mai multe segmente din audiența ta. Observă ce merge pentru care segment și folosește asta mai mult.
  • Experiența utilizatorului. Cât de ușor îi este să navigheze pe platforma ta, cât de bine răspunde la paleta ta de culori și alte detalii de UX (User Experience).

Totuși, o îmbunătățire în oricare element al comunicării apare doar după ce verifici niște indicatori de performanță.

Pentru automatizarea marketingului, poți măsura:

  • ROI (Return on Investment). Câți bani ai scos din câți ai investit într-o campanie.
  • Bounce Rate. Cât la sută din vizitatorii tăi pleacă de pe pagină ta în mai puțin de 30 secunde, fără să facă vreo acțiune.
  • Timpul Mediu petrecut pe pagină.
  • Numărul de pagini pe care le-au navigat vizitatorii.
  • Numărul de vizitatori unici într-un anumit interval de timp.

Te simți copleșit de detalii? Pare prea mult de luat în calcul?

Aici intervine un software de marketing automation. Strânge toate aceste informații, le centralizează și în multe cazuri te ajută să iei decizii informate despre cum să îți îmbunătățești comunicarea online. Dacă te-ai convins că un tool de marketing automation te-ar ajuta…

Ce trebuie să iei în calcul înainte de achiziția unui software de automatizare în marketing

Cel mai important e să te gândești dacă poți să folosești un astfel de software.

Dacă ai resursa umană internă - marketeri și tehnicieni capabili - n-ai de ce să te îngrijorezi.

Majoritatea uneltelor din industrie oferă suport tehnic calitativ și îți ajută echipa să folosească programul la maxim. În acest caz, o unealtă de marketing automation o să te ajute foarte mult. Totuși, nu te grăbi să cumperi un subscription pe 3 ani fără să te consulți cu echipa ta înainte - ei o să-l folosească, așa că ar trebui să aibă ceva de zis în legătură cu achiziția.

Dacă nu ai resursă internă, ar trebui să-ți faci un pic mai multe teme.

Și dacă ai cunoștințele tehnice să folosești o unealtă precum Marketo sau Sincos, cel mai probabil n-ai timpul necesar s-o exploatezi la maxim. În cazul acesta, o unealtă de marketing automation poate să te ajute, dar e crucial să-ți alegi una care se pliază pe nevoile afacerii tale. Să poți să-ți alegi funcționalități personalizate e cel mai important aspect pentru tine.

Antreprenorii au început să înțeleagă că investiția în tehnologie nu e un cost.— Radu Zlatianu

Urmărește aici interviul video cu Radu Zlătianu - Commercial Executive Sincos

Ok, dar de ce să-ți bați capul cu un software când poți să contractezi o agenție?

E o întrebare bună, și dacă nu vrei să auzi de marketing - vrei doar să produci ceva și să speri la vânzări cât mai mari - cu siguranță nu ar trebui să cumperi un software de automatizare în marketing.

Dar poate nu gândești așa. Iar dacă nu gândești așa, realizezi că un software de marketing automation îți dă mai mult control. Nu primești doar un raport săptămânal cu un rezumat despre cum ai mai comunicat online. Ci ești în mijlocul acțiunii.

Poți să alegi prin ce canale te promovezi, poți să acorzi atenție mai mare campaniilor care merg bine și ești în general mai implicat în cum îți este percepută afacerea. Mai mult, îți e ușor să te pliezi pe noi trend-uri.

Antreprenorii în e-commerce încep să aibă pretenția la calitate. Și asta e foarte bine.— Radu Zlatianu

De exemplu, există unelte de marketing automation care-ți permit să integrezi cu infrastructura de machine learning de la Google. Când ai tu controlul, poți să setezi și direcția generală pentru promovarea magazinului tău, dar și să te pliezi pe trendurile momentului. Și dacă tot am menționat asta...

E-commerce în 2020

În 2020 o să vedem o consolidare a pieței profesioniste, mai ales în zona de dezvoltare într-o agenție— Radu Zlatianu

Despre viitor, Radu crede că vom vedea o consolidare a pieței profesioniste, mai ales în zona de development într-o agenție. Mai important, Radu crede că și investiția în zona tehnologică va crește, deoarece vede că se dezvoltă și pretenția la calitate a antreprenorilor români.

Acum, mulți afaceriști ca tine își asumă task-uri greoaie care pot fi automatizate de tehnologii de calitate, pe care le poți descoperi și integra în procesele tale. Piața, totuși, vede că există soluții mai bune și le caută. Dar nu te grăbi. Mai important decât orice research sau partener nou e mindset-ul tău.

Ca un software de marketing automation să te ajute, trebuie să privești tehnologia ca pe o investiție, nu un cost. Un spor în rata de conversie se construiește în timp.

O investiție într-un astfel de software e o investiție pe termen mediu și lung, dar beneficiile sunt clare de la început: Reușești să-ți orientezi eforturile spre nevoile clientului. Iar asta e cel mai longeviv trend pe care e musai să îl ai în vedere.

Vrei să-ți deschizi un magazin online?

Discută cu un consultant Blugento și află cum poți să-ți crești afacerea cu un magazin online performant!

Vreau Magazin

Postat în eCommerce Business Creșterea vânzărilor De:
Mara Florea