Importanța Optimizării Ratei de Conversie

Importanța Optimizării Ratei de Conversie

06.09.2017 16:39

Orice magazin online are nevoie de clienți. Răspunsul multor companii la această nevoie este să își crească traficul către site. Deși traficul este valoros, nu este singurul lucru care determină numărul de vânzări. În acest articol ne vom concentra pe optimizarea ratei de conversie (CRO).

Numărul de vizitatori care plasează o comandă raportat la numărul total de vizitatori reprezintă rata de conversie. Fără o rată bună, traficul adus pe site este practic irosit. Să luăm un exemplu:

  • Compania A se concentrează pe numărul de vizitatori. Aceștia aduc în fiecare zi 150 de vizitatori unici. Cum rata lor de conversie este 2%, ei au 3 comenzi pe zi.
  • Compania B acordă mai multă atenție optimizării ratei de conversie. Ei au doar 100 de vizitatori pe zi. Rata lor este 5%, deci au 5 comenzi pe zi, și cu 2 mai mult decât compania A.

Atenție: nu ar trebui să te axezi doar pe unul dintre aceste două elemente. Dimpotrivă, cel mai bine este să găsești un echilibru. Pentru a adăuga context, media ratei de conversie globală a magazinelor online în primul sfert al acestui an a fost de 2.48%.

Dacă nu ai deja un plan pentru optimizarea ratei de conversie, ar trebui să pregătești unul cât mai repede. Uite de ce:

Nu presupune bugete mari

Optimizarea ratei de conversie presupune, în esență, un singur lucru: a convinge mai mulți vizitatori să devină clienți. Cel mai simplu mod de a face asta este să cauți ce îi împiedică din a comanda. Odată ce o problema este identificată, poți începe să cauți soluții. CRO nu este o știință exactă, deci va trebui să testezi câteva variante de ”soluție” și să alegi câștigătoarea în baza rezultatelor.

Procesul nu presupune cheltuieli mari. Există aplicații care simplifică optimizarea și agenții care se ocupă de CRO pentru tine, însă acestea nu sunt necesare. Cele mai valoroase unelte sunt ideile tale. Optimizarea ratei de conversie necesită doar soluții ingenioase și destul timp să le testezi și implementezi.

Acestea sunt cele mai comune probleme care diminuează rata de conversie:

  • Call-to-actions slabe sau inexistente;
  • Efortul pe care vizitatorul trebuie sa îl depună pentru a comanda un produs online este pre mare așa că acesta renunță.
  • Site-ul este greu de navigat;
  • Produsele nu sunt bine prezentate;
  • Conținutul site-ului nu este pe placul vizitatorilor;
  • Site-ul nu este optimizat pentru dispozitivele mobile.

De reținut este faptul că acestea nu sunt probleme ce dispar definitiv odată ce au fost rezolvate. Pentru a obține rezultate optime, trebuie să iei în considerare aceste pericole în mod constant și să cauți moduri de a le evita.

Vei Înțelege mai Bine Clienții

Spre deosebire de SEO, nu există metode clare și universal valabile de a optimiza rata de conversie. Există practici bune dar factorul dominant este reprezentat de clienți, iar aceștia diferă de la o companie la alta. Cu alte cuvinte, rata de conversie a site-ului tău este strâns legată de cât de bine îți înțelegi clienții. Dacă ai o rată bună, înseamnă că înțelegi dorințele și nevoile audienței tale.

Testele de CRO nu au ca efect doar creșterea vânzărilor. Spre exemplu, dacă observi că ai o rată mai bună atunci când articolele tale sunt mai informale și mai relaxate, ai descoperit și o metodă bună de a comunica cu ei. Dacă testezi fiecare pas din (the) customer's journey, vei afla foarte multe detalii despre ce le place clienților și ce nu.

Optimizarea ratei de conversie nu poate înlocui metodele tradiționale de colectare a datelor. Totuși, există șanse bune să obții informații noi prin intermediul testelor de optimizare.

CRO Întărește Întreaga Strategie de Marketing

Atunci când optimizezi o pagină de destinație, un articol sau orice altceva, le crești eficiența. CRO nu trebuie privit ca o activitate separată de campaniile tale de marketing, ci mai degrabă ca un tip de control al calității.

Dacă urmărești optimizarea ratei de conversie a întregului site, cel mai probabil vei găsi cel mai slab element și îl vei îmbunătăți. Ca urmare, strategia ta de marketing ca un întreg va fi mai puternică.

Cel mai ușor mod de a arăta impactul pe care CRO îl poate avea asupra unei strategii este printr-un exemplu:

Să presupunem că pregătești o campanie de marketing. Vei trimite un email abonaților tăi pentru a-i invita să citească un articol de pe blog. Acel articol are un apel call-to-action la sfârșit ce va duce cititorul la pagina de destinație a unei oferte.

Ai lucrat din greu la articol și este excepțional de bun. Este interesant, informativ și are un sfârșit puternic. Pagina de destinație este frumoasă și convingătoare iar oferta este greu de refuzat. Problema este că nu ai acordat multă atenție email-ului. Ca urmare, oamenii nu îl citesc până la capăt. Asta înseamnă că abonații nu ajung la articol sau la ofertă. Campania este un eșec, iar toată munca depusă este irosită.

Totuși, dacă refaci email-ul și îi optimizezi rata de conversie, campania ta poate să ”renască”. Oamenii acum accesează articolul, văd oferta și o acceptă. Fără CRO, campania ar fi rămas nereușită. De aceea rata de conversie este importantă.

Nu există Linie de Finish

Teoretic este posibil să ai o rată de conversie de 100%, dar în lumea reală este absolut imposibil. Până și o rată de 10% este ceva extraordinar de rar. Cu alte cuvinte, se poate mereu mai bine. În plus, presupunem prin absurd că o companie ar atinge procentajul de 100%. Rata ar scădea iar în timp, deoarece mereu apar noi imperfecțiuni.

Traficul, în schimb, are o limită reală. Numărul de potențiali cumpărători, deși poate fi foarte mare, este totuși limitat. Pe măsură ce trece timpul și atragi oameni noi pe site, poți ajunge la un punct în care nu mai există oameni interesați de domeniul de activitate al companiei tale care să nu știe deja de ea.

În concluzie, acordă atenție optimizării ratei de conversie. Este o metodă accesibilă de a îmbunătăți fiecare aspect a strategiilor tale de marketing. Începe cu lucruri mărunte cum ar fi culoarea banner-ului de pe site și experimentează.

Ți-a plăcut acest articol?

Subscrie la newsletter-ul nostru și află când îl publicăm pe următorul.

Articole similare

Postat în Marketing Online CRO De:

Alex Iftode