Inteligența Artificială pentru magazine online - Jonathan Roeder despre eforturile Adobe

Inteligența Artificială pentru magazine online - Jonathan Roeder despre eforturile Adobe

08.01.2020 14:41

inteligenta-artificiala-pentru-magazine-online

Ora 6:28 - Te trezești odihnit după ce smartwatch-ul a detectat că ai intrat într-un somn mai puțin adânc. La câteva secunde se pornește și aparatul de cafea pentru a-ți oferi primul impuls de energie pentru ziua care se arată a fi destul de plină. Iei în tihnă micul dejun, însă te întrerupe o notificare: cafeaua ta preferată urmează să se termine în următoarele două zile.

“Alexa, comandă două cutii de cafea. Una dintre ele livreaz-o la birou”. 

În urmă cu câțiva ani, cele de mai sus ar fi putut să fie  scenariul unui film SF, însă azi începe să fie o realitate nu doar foarte accesibilă, ci și o tehnologie cu o penetrare masivă în piață, mai ales în rândul cumpărătorilor tineri, iar aceștia interacționează cu ea în mod natural, fapt ce vine cu o multitudine de provocări pentru orice tip de afaceri, însă și cu oportunități fantastice pentru magazinele online.

Dacă activitatea ta este comerțul — și cu precădere comerțul online, e important să știi care sunt capabilitățile tehnologice care te pot ajuta să-ți vinzi mai eficient produsele. Unele dintre ele sunt disponibile chiar acum, unele sunt în plină testare iar multe sunt într-o fază experimentală, urmând să fie lansate în curând.

Pentru a afla mai multe despre cum este folosită Inteligența Artificială în eCommerce (pe scurt, AI), am avut onoarea să stăm de vorbă cu Jonathan Roeder, Principal Scientist la Adobe. El este responsabil, printre altele, cu explorarea oportunităților de îmbunătățire a experienței celor care fac cumpărături online — e posibil să fi auzit de unul dintre produsele rezultate din munca sa: Adobe Sensei.

Unul dintre conceptele cele mai vehiculate, în eCommerce, este cel de personalizare — însă după cum spune și Jonathan, cele mai multe companii au eșuat în efortul lor de a oferi o personalizare adevărată a experienței de cumpărare; e cazul clasic de “over-promised but under-delivered”.

Capabilitățile Inteligenței Artificiale

AI-ul are însă capacitatea de personaliza experiența de cumpărare până la un nivel atât de granular, încât fiecare pagină a unui magazin online să arate diferit pentru fiecare vizitator în parte, bazat pe informațiile pe care le are despre acesta — cu scopul unic de a-l transforma din vizitator în cumpărător.

Astfel, un AI poate crea imagini bazate pe alte fotografii sau chiar să le genereze de la zero. De exemplu, dacă vizitatorul preferă în general produse de culoarea albastră, majoritatea produselor afișate vor fi de această culoare; dacă vizitatorul este un domn tânăr, produsele pe care le caută vor fi “îmbrăcate” de o persoană digitală cu care acesta relaționează, crescând astfel șansele de conversie.

E posibil să fi auzit de această capabilitate în contextul “deepfakes” (imagini și video-uri false menite să “îndoaie” realitatea în scopuri nu tocmai pozitive), aici însă este folosită strict pentru o personalizare cât mai amănunțită.

Mai mult, deoarece și felul în care căutăm produse a evoluat de la o simplă căutare text la căutări vizuale, una dintre capabilitățile AI-ului în eCommerce la care se lucrează intens este cea de a sugera produse similare vizual cu cele cumpărate în trecut sau vizualizate recent. De exemplu, o integrare AI deja funcțională este cea care permite căutarea și cumpărarea unor produse similare sau identice cu cele pe care un utilizator le-a salvat pe Pinterest.

Creșterea vânzărilor prin testarea A/B

Un alt aspect extrem de important pentru magazine online la care lucrează Jonathan Roeder este posibilitatea de a face A/B testing fără a le rula în realitate. Testarea A/B în eCommerce este esențială pentru a eficientiza procesul de vânzare online — de la imagini de produse și descrieri, până la aranjarea în pagină și recomandări, orice modificare poate însemna o creștere sau scădere a vânzarilor.

Află cum să îți îmbunătățești descrierea produselor, citind articolul nostru.

Rularea acestor tipuri de teste presupune nu doar efort — de dezvoltare, de implementare și de rulare — ci și a “lăsa bani pe masă”; asta deoarece testarea A/B în eCommerce presupune timp (e nevoie de o perioadă destul de îndelungată pentru a avea rezultate semnificative din punct de vedere statistic), corelat cu un volum semnificativ de trafic, pe care multe magazine online nu îl au — iar până se ajunge la o variantă câștigătoare, se pierd oportunități de vânzare și automat, bani. Simulând însă aceste teste cu ajutorul Inteligenței Artificiale se câștigă nu doar timp ci și literalmente bani.

Ne propunem să desfășurăm capabilitățile platformei noastre către un ecosistem Magento cât mai larg.’— Jonathan Roeder

Cele de mai sus sunt lucruri la care Adobe lucrează activ și vor fi disponibile în viitorul apropiat în platforma Magento, urmând să fie puse, împreună cu o serie de alte inovații, la dispoziția partenerilor și colaboratorilor Blugento.

Toată lumea se așteaptă la experiențe personalizate pentru că deja primesc asta din partea produselor și serviciilor pe care le folosesc cel mai des — ăsta fiind și o parte a motivului recurenței utilizării lor.

Iar pentru ca magazinul tău online să vândă mai eficient și automat, mai mult, dar mai ales să construiască și să consolideze loialitatea cumpărătorilor, trebuie să ofere o hiper-personalizare a experienței de cumpărare cu ajutorul Inteligenței Artificiale — iar aici Blugento te poate ajuta.

Vrei să-ți deschizi un magazin online?

Discută cu un consultant Blugento și află cum poți să-ți crești afacerea cu un magazin online performant!

Vreau Magazin