5 sugestii noi pentru a îmbunătăți descrierea produselor

5 sugestii noi pentru a îmbunătăți descrierea produselor

04.01.2018 10:51

În urmă cu ceva timp, am creat un articol cu sfaturi legate de descrierile produselor. Astăzi revenim la acest subiect cu sugestii noi și practice de a-ți crește vânzările prin intermediul descrierilor de produs convingătoare.

Acestea sunt recomandările noastre:

1. Studiază audiența magazinului online

Ca și strategiile de marketing, descrierile produselor trebuie create în jurul dorințelor și nevoilor audienței tale. Primul pas către pregătirea textului este să cunoști viitorii cititori și preferințele lor.

Dacă magazinul tău online este deja lansat, ai mai multe moduri de a colecta informații:

  • Sondaje și întrebări directe adresate clienților;
  • Google analytics;
  • Facebook Insights.

Dacă încă nu ți-ai lansat magazinul, încearcă să afli cât mai multe studiind competitorii și crează pofile de clienți pe baza avantajelor aduse de produsele pe care le vei vinde.

Informațiile despre vizitatori și clienți te vor ajuta în foarte multe moduri, de la design-ul produselor la campaniile de fidelizare.

Odată ce ai colectat destule date, trebuie să le procesezi într-un mod eficient. Pentru a scrie descrieri cât mai bune, axează-te pe așteptările audienței de la magazin și produsele tale.

2. Alege tonul potrivit

Descrierile produselor ar trebui să respecte un set de reguli și instrucțiuni, pentru a crea o experiență uniformă și plăcută. Aceste reguli trebuie să cuprindă:

  • Stilul de scriere (formal, informal);
  • Modul de adresare (directă, pronume de politețe etc.);
  • Folosirea figurilor de stil;
  • Elemente umoristice;
  • Lungimea textului.

Ține cont și de brand atunci când elaborezi setul de reguli. Astfel, vei crea un stil unic de exprimare, prezent pe orice pagină a magazinului online.

Exprimarea informală și glumeață, de exemplu, poate aduce rezultate foarte bune pentru anumite tipuri de produse și magazine. În alte cazuri, scrierea formală este recomandată, pentru a arăta seriozitate și calitate.

Dacă ai o gamă diversă de produse, cel mai probabil vor exista grupuri țintă diferite pentru tipurile diferite de produse. În acest caz, îți recomandăm să aplici reguli diferite pentru fiecare categorie de produse.

3. Prezintă avantaje, nu doar specificații

O greșeală comună pe care o fac multe magazine este să menționeze doar caracteristicele unui produs sau să copieze descrierile folosite de furnizor.

Această abordare nu este benefică întrucât nu evocă dorința de cumpărare pentru vizitatori. O persoană va fi intereastă doar de specificații dacă deja este hotărâtă să cumpere, iar acest caz este mai rar.

De obicei, vizitatorii pe site încă se decid dacă vor să cumpere ceva în primul rând. De aceea, trebuie să prezinți beneficiile pe care le vor primi.

Încearcă să fi cât mai exact și să arăți foloasele produselor în viața de zi cu zi, modurile prin care acestea vor face o schimbare în viața clientului.

Evită termenii negativi. Chiar dacă descrii o problemă și cum aceasta va fi eliminată, tonul general al descrierii va deveni unul negativ, ceea ce ar putea afecta comportamentul vizitatorilor.

4. Stimuleză simțurile

Scopul conținutului de pe pagina de produs este să ajute vizitatorii să cunoască cât mai bine produsele și să îi încurajeze să cumpere. Pentru a atinge acest scop, incorporează toate simțurile pe paginile produselor tale.

Pe plan vizual, folosește poze de înaltă calitate să expui produsul, întrucât sunt mult mai eficiente decât conținutul scris.

În schimb, folosește-te de descriere pentru a contura o imagine mai completă în mintea vizitatorului. Apelează la celelalte simțuri, precum cel tactil sau chiar gustativ, dacă este cazul.

Acest stil descriptiv este foarte util pentru magazinele online. Din moment ce vizitatorii nu pot interacționa fizic cu produsele înainte să le cumpere, trebuie să simulezi acea experiență printr-o descriere bogată.

Mai mult, prin conținut de calitate, te poți axa pe cele mai pozitive aspecte ale produsului, oferind o imagine ideală și încurajând vizitatorii să plaseze comenzi.

5. Inspiră încredere

Descrierile produselor ar trebui să fie cât mai atractive, dar evită hiperbolele și afirmațiile exagerate. Încrederea este un factor foarte important pentru vizitatori și clienți. Descrierile magazinul online trebuie să întărească acea încredere.

Atunci când îți expui avantajele produselor, încearcă în permanență să vi cu dovezi și explicații.

Un mod eficient și des-întâlnit de a inspira încredere este prin intermediul recenziilor și testimonialelor lăsate de clienți fericiți. Avantajele recenziilor sunt:

  • Îmbogățesc pagina produsului fără efort suplimentar din partea ta;
  • Vizitatorii au mai multă încredere în conținutul creat de clienți decât în cel făcut de magazin;
  • Clienții care au lăsat recenziile sunt mulțumiți pentru că și-au putut exprima opinia.

Pentru a obține cât mai multe recenzii și testimoniale, ține o legătură strânsă cu clienții magazinului online și îndeamnă-i să-și expună părerea.

Concluzie

Sunt mulți factori care influențează vizitatorii în procesul de plasare a unei comenzi, dar descrierile produselor sunt probabil cele mai importante.

Măsoară rezultatele descrierilor în mod regulat și încearcă să le îmbunătățești în permanență!

Articole similare

Ți-a plăcut acest articol?

Subscrie la newsletter-ul nostru și află când îl publicăm pe următorul.

Postat în eCommerce Best Practice Inbound Marketing De:

Alex Iftode