Ghid Simplu de UX Design: Importanța Search Box-ului în magazinul tău online

Ghid Simplu de UX Design: Importanța Search Box-ului în magazinul tău online

15.07.2020 17:43

Acum două săptămâni am oferit câteva sfaturi pe care să le iei în calcul atunci când definești structura homepage-ului pentru a satisface nevoile diferitelor tipuri de clienți. Astăzi vom discuta despre importanța funcționalității de search de pe magazinul tău online.

Există o serie de criterii pe care search box-ul trebuie să le îndeplinească pentru a oferi utilizatorului rezultatele potrivite, în urma căutării anumitor produse de care este interesat.

De ce este important Search Box-ul în magazinul tău online?

În primul rând, scopul funcționalității de search în eCommerce este de a ajuta utilizatorul să găsească produsul pe care-l caută, cât mai repede. O căutare eficientă în site are un rol important în sales funnel, iar interacțiunea cu search box-ul diferă în funcție de tipul cumpărătorului.

În cazul cumpărătorului de tip „browser”, se află pe website-ul tău cu scopul de a vizita pentru a fi la curent cu ultimele trenduri. După o scurtă revizuire a paginii principale, acesta se va îndrepta către acea căsuță magică ce îi va oferi sugestiile/recomandările potrivite, dacă aceasta este construită conform bunelor practici în eCommerce.

De cele mai multe ori, cumpărătorul orientat către produs ajunge pe magazinul tău online în căutarea unui produs specific.

Mai mult decât atât, clientul „Researcher” va căuta produsul cu specificațiile potrivite sau cea mai bună valoare, considerând bugetul de care dispune, pe când un client de tip ”One-time shopper” va fi în căutarea unui cadou.

Totuși, pentru satisfacerea nevoilor primelor două categorii de cumpărători, care sunt și cel mai des întâlnite, search box-ul trebuie să îndeplinească anumite criterii.

Criteriile unui On-Site Search de Succes

  • Vizibilitate

Una dintre cele mai simple modalități prin care poți să asiguri o experiență calitativă de căutare pentru clienții tăi este să le oferi un search field vizibil și ușor de identificat.

Având în vedere convențiile, cea mai potrivită poziție a search box-ului, pe website-ul business-ului tău, este în header în mijloc sau în colțul din dreapta sus, întrucât, de obicei colțul din stânga sus este ocupat de logo-ul brandului tău.

De asemenea, un search box bine definit -vizibil, font distinct, buton sugestiv - din punct de vedere al designului este necesar pentru a face identificarea cu atât mai ușoară.

Mai mult decât atât, acesta trebuie să prezinte semnale și indicatori vizuali care direcționează cumpărătorul către a realiza o căutare și este important ca search field-ul să indice faptul că este interactiv/clickable și permite introducerea de text.

  • Are un design potrivit pentru funcționalitatea lui

Poate fi de la sine înțeles faptul că Search Box-ul trebuie să fie construit corect, dar de cele mai multe ori sunt trecute cu vederea anumite detalii ce îi amplifică puterea.

Câteva dintre aceste detalii ar fi:

  1. Dimensiunile search box-ului: Search Box-ul trebuie să fie suficient de încăpător astfel încât să îi permită utilizatorului redactarea a 27-30 de caractere (în medie 5 cuvinte).
  2. Culorile alese trebuie să fie în concordanță cu imaginea vizuală a brandului tău. Este de preferat să abordezi o schemă a culorii în care spațiul destinat textului să fie transparent sau alb, iar butonul să fie într-o culoare potrivită cu aspectul magazinului online.
  3. Placeholder Text & Buton: Textul din interior search box-ului trebuie să fie explicit. De exemplu “caută în peste 1200 de produse” Copy-ul butonului este recomandat să fie sugestiv pentru acțiunea de căutare. Cele mai bune practici de eCommerce Onsite Search recomandă folosirea unui singur cuvânt scurt precum “Search/ Caută!” sau “Find/ Găsește!”.
  4. Simbolurile folosite: Dacă vrei să faci căsuța de căutare și mai vizibilă, nu evita să folosești și pictograme/iconițe precum o lupă. (aceasta este norma/convenția acum)

Diferite tipuri de căutări pentru diferite tipuri de cumpărători

Având în vedere premisa, modul în care abordezi, din punctul de vedere al funcționalității, opțiunea de căutare va influența dacă cumpărătorul va face o comandă sau va părăsi website-ul.

Există diferite căutări ale cumpărătorilor pe care specialiștii în eCommerce le iau în calcul în construirea acestui tool. Printre cele mai comune tipuri de căutări sunt:

  • Căutarea Exactă

Acest tip de căutare este bazată pe detalii precise ale unui produs pe care cumpărătorul îl caută. Tipurile de cumpărători care abordează acest gen de căutare sunt cei care sunt interesați de compararea produselor sau cei care fac o achiziție repetată.

Spre deosebire de clienții care explorează în mod superficial, căutând după keywords precum “bijuterii”, “blugi” etc, căutările exacte sunt detaliate.

Spre exemplu, reprezintă titlul specific al unui produs, codul sau modelul produsului. De cele mai multe ori, cumpărătorul ce realizează o căutare exactă în magazinul online este mult mai deschis la o achiziție decât cei care doar vizualizează produsele (browsers). Astfel este crucial să elimini orice fel de inconveniență în acest pas.

  • După tipul produsului

Căutarea după tipul de produs poate fi una dintre primele interacțiuni ale cumpărătorului cu website-ul business-ului tău.

Practic, ceea ce caută acesta este o categorie largă de produse, care să îi pună la dispoziție o vedere de ansamblu asupra gamei de produse ce îl interesează. Această abordare este eficientă pentru tipul de client „browser”, dar și pentru cel orientat către produs, deservind obiectivelor ambelor tipologii.

Spre exemplu, clientul de tip browser va dori să vizualizeze selecția „pantofi bărbați” de pe un website de pe verticala fashion. Simplu și intuitiv, el va scrie în search box acești termeni, iar apoi i se va afișa întreaga selecție disponibilă de pantofi de bărbați.

  • Căutarea tematică și cea în funcție de caracteristicile produsului

În engleză, Thematic & Feature Search, sunt poate două dintre cele mai complexe tipuri de căutare, din punctul de vedere al implementatorului, din cauza multiplelor combinații de atribute și keywords pe care un cumpărător le poate insera în search box.

Căutarea tematică se realizează în funcție de locația destinată a produsului (ex: camera de zi), sezonalitate, evenimente și ocazii și atribute promoționale.

Caracteristicile produselor se împart în:

  1. culoare
  2. material
  3. specificații de performanță
  4. format
  5. preț
  6. brand
  7. mărime

Pentru un proprietar de magazin online este esențial ca website-ul să aibă aceste subclasificări de tematici și caracteristici pentru a onora căutările clienților indiferent de ceea ce caută sau din ce tipologie fac parte aceștia, product focused sau browser.

  • Căutarea de servicii în afara produselor

Cu toate că majoritatea căutărilor într-un magazin online sunt cele de produse, căutările de servicii precum “retururi”, “livrare” sau “contact” cad pe loc secund, dar au o importanță egală în experiența oferită cumpărătorului.

  • Search Suggestion și Autocomplete

Căutarea ajutată de autocompletarea câmpului de text este una dintre cele mai intuitive, des întâlnite și de succes abordări deoarece cumpărătorului i se oferă rezultatele fără a petrece prea mult timp gândindu-se la combinația perfectă de keywords.

Mai mult decât atât, pentru succesul Onsite Search-ului magazinului tău online, îți recomandăm să te limitezi la maximum 9 sugestii de rezultate afișate în căsuța de rezultate în urma căutării.

În special, pe smartphone, nu vrei să aglomerezi ecranul dispozitivului, iar o bară de scrolling în secțiunea de afișare a rezultatelor este nepractică și obositoare.

Concluzie și Takeaways

În final contează să implementezi o funcționalitate de search care să îmbunătățească experiența utilizatorului. Cele 5 TakeAways pentru un Onsite Search de calitate sunt:

  1. Poziționează-l în header.
  2. Oferă indicatori vizuali care să sugereze că este interactiv/clickable și permite introducerea de text.
  3. Stabilește o experiență specifică pentru diferite tipologii de cumpărători și fă o diferență clară între tipurile de căutări.
  4. Păstrează procesul de căutare cât mai simplu și rapid prin tactici de autocomplete.
  5. Nu aglomera lista de rezultate.

Funcția de search suggestion este disponibilă în cadrul noilor funcționalități ale platformei Zento. Discută acum cu un reprezentant Blugento și află totul despre migrarea către Magento 2!

Vrei să-ți deschizi un magazin online?

Discută cu un consultant Blugento și află cum poți să-ți crești afacerea cu un magazin online performant!

Vreau Magazin

Postat în eCommerce Best Practice Creșterea vânzărilor De:
Mara Florea

Acest site web utilizează Cookie-uri

Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de social media și pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, împărtășim informații despre utilizarea site-ului nostru cu partenerii noștri de socializare, publicitate și analiză, care îl pot combina cu alte informații pe care le-ați furnizat sau pe care le-au colectat din utilizarea serviciilor lor. Sunteți de acord cu cookie-urile noastre dacă continuați să utilizați site-ul nostru web.

Mai multe detalii