Ghid Simplu de UX Design: Homepage Do's & Don'ts

Ghid Simplu de UX Design: Homepage Do's & Don'ts

25.06.2020 18:29

Dacă ești proprietarul unui magazin online sau activezi în industria eCommerce și marketing digital, cel mai probabil știi ce presupune experiența utilizatorului pe website și, mai ales, de ce este atât de importantă.

Odată ce ți-ai pregătit pe îndelete harta acestei călătorii virtuale în e-shop, știi că paginile cărora merită să le acorzi atenție sporită sunt:

  • Homepage-ul 
  • On-site Search
  • Listarea produse
  • Pagina de Produs
  • Paginile “Coș de cumpărături” și “Checkout”
  • Contul Clientului
  • Experiența pe smartphone

Homepage-ul și Categoriile Website-ului

În articolul despre experiența consumatorului în eCommerce, am vorbit, printre altele, și despre aspectele care fac diferența pe pagina principală a shop-ului tău online.

Am clarificat de ce e vital pentru imaginea brandului tău să fii consecvent cu vizualurile pe care le folosești pe canalele unde ești prezent (Social Media, Website, offline) și de ce această tactică este esențială în procesul de personalizare a experienței utilizatorului.

Acum, pentru a identifica motivele pentru care homepage-ul este una dintre cele mai importante pagini ale magazinului tău online, vom aduce în lumină trei dintre cele mai importante scopuri  pe care le deservește această pagină:

  • Indică domeniul de activitate
  • Prezintă gama de produse comercializate
  • Ghidează experiența de browsing („călătoria”) a utilizatorului

Afișarea informațiilor despre domeniul de activitate al business-ului tău

Această parte este primul contact al cumpărătorului cu homepage-ul magazinului tău online. Pe baza vizualurilor și textelor, el își va face o idee despre ceea ce comercializezi. Ai posibilitatea să adaugi valoare produselor pe care le comercializezi prin crearea unei povești. Poți să povestești audienței tale despre începuturile companiei tale, premiile pe care le-ați câștigat și ce au însemnat acestea în evoluția voastră sau pur și simplu ce vă diferențiază de competiție.

Chiar dacă este o secțiune unde poți să fii creativ, ține-te departe de clișee și explicații vagi. Vorbește pe limbajul audienței tale și le vei capta atenția!

Prezentarea gamei de produse comercializate

Abundența de text pe Homepage este o abordare învechită și obositoare pentru ochi, iar contentul audio nu este cel mai eficient canal de transmitere a unui mesaj, întrucât poate deveni deranjant.

Cel mai bun tip de conținut cu care poți atrage atenția și totodată să consolidezi imaginea brandului sunt elementele vizuale și animațiile explicative. Acestea pot lua forma:

  1. Bannerelor promoționale
  2. Slideshow-urilor/ caruselurilor/ widget-urilor cu cele mai căutate/cumpărate produse.

Ghidarea “călătoriei” cumpărătorului în website

Călătoria într-un e-shop trebuie să fie personalizată, rapidă și fluidă. Când decidem ce conținut am vrea să prezentăm pe homepage, ar trebuie să luăm în calcul cele 5 tipologii de cumpărători:

Product Focused

Clienții orientați către produs știu exact de produs doresc (au făcut partea de research, posibil dețin deja produsul și vor să-l înlocuiască) și caută doar website-ul de unde îl pot achiziționa. Elementele cheie ale unui homepage pentru a atrage cumpărătorii orientați către produs includ:

  • Identificarea ușoară a produselor prin nume sugestive și imagini la o rezoluție înaltă.
  • Opțiunea de a căuta eficient și localiza rapid produsul.
  • Accesul ușor la produsele cumpărate în trecut

Browsers

Clienții vizitează website-urile de e-commerce pentru a fi la curent cu trend-urile sau pentru a căuta inspirație. Elemente cheie ale paginii principale pentru a atrage clienții Browsers:

  • Afișarea produselor noi, populare sau la promoții
  • Acces la noul inventar prin produse recomandate sau link-uri asemănătoare
  • Abilitatea de a distribui produsele favorite cu alte persoane 

Researchers

Clientul se află în etapa de research și este în căutarea celei mai bune versiuni de produs care se încadrează în bugetul lui  Elemente cheie pentru a atrage acest tip de utilizatori sunt:

  • Descrieri de produse clare și detaliate
  • Review-uri ale utilizatorilor
  • Integrarea unui comparator de produse

Bargain Hunters

Cumpărători care sunt în căutare de oferte. Acest gen de cumpărători vor fi interesați să afle care sunt produsele cu preț redus și campaniile promoționale în derulare.

One-Time Shoppers

Clienții unici sunt în căutarea unui cadou sau vor să folosească un voucher primit  Aceștia vor fi atrași de un Homepage care prezintă elementele:

  • Navigare ușoară în website
  • Descrieri complete ale produselor Informații de încredere și clare despre companie
  • Checkout fără înregistrare

Bannerele Promoționale

În cazul bannerelor promoționale, ai grijă la strategia pe care o abordezi. Dacă vinzi propriile produse, poți să promovezi vizual pe homepage-ul website-ului tău unul sau mai multe dintre acestea.

O idee bună în direcția aceasta este să realizezi pachete (product bundles), strategie care are rolul de a “resuscita” popularitatea unor produse de pe website sau să acorzi discounturi atrăgătoare.

Cu toate acestea, dacă ești un intermediar (retailer) între producător și publicul tău țintă, poți să atragi atenția consumatorului afișând un număr mai mare de produse pe homepage.

Promovează categoriile de interes pentru audiența ta și diversifică, pe cât posibil, tipurile de produse afișate. Totuși, ai grijă să nu aglomerezi pagina principală cu prea mult conținut.

Astfel, nu îți vei copleși audiența cu prea multă informație, iar acesta va știi exact spre ce categorie să se îndrepte pentru a face o achiziție.

Categorii: DOs & DONTs

Dacă tot vorbeam de pagini de categorii și produse, mai jos regăsești câteva DOs & DONTs pentru a crea o călătorie intuitivă în site.

DO: “Sparge” categoria “Produse” de pe website-ul magazinului tău online în mai multe categorii de prim nivel.

Ce înseamnă asta? Dacă, spre exemplu, magazinul tău online este un outlet de îmbrăcăminte și încălțăminte, ferește-te să le adaugi ca subcategorii, ci mai degrabă fă-le vizibile pe homepage în categorii denumite clar “Îmbrăcăminte” și “Încălțăminte”.

Clienții tăi finali au nevoie de o experiență lină în e-shop-ul tău, iar acesta poate fi un prim pas prin care să le oferi asta.

DO: Oferă discount-uri și promoții pentru o subcategorie de produse

Pentru a evita timpul prelungit pe website, și drept urmare sentimentul de a fi copleșit de marea varietate de produse, ghidează consumatorul în magazinul tău online prin bannere relevante pe homepage ale promoțiilor curente la subcategoriile de produse.

Astfel, călătoria virtuală a acestuia nu va fi din subcategorie în subcategorie, ci va merge țintit acolo unde se află cele mai bune oferte, iar șansa de a realiza o achiziție va fi mai mare.

DON’T: Supra-clasificarea website-ului.

Supra-clasificarea produselor de pe website este unul dintre motivele notabile pentru care clienții abandonează călătoria virtuală pe un e-shop.

Să presupunem că website-ul tău oferă o selecție largă de băuturi alcoolice și non-alcoolice și ai luat decizia, în trecut, să clasifici băuturile și în funcție de concentrația de alcool, pe lângă tipul acestora și alte subcategorii.

Această abordare este redundantă și previne consumatorul să aibă o privire de ansamblu a unei game mai largi de produse din același sortiment. Soluția? Oferă-i posibilitatea clientului tău să combine caracteristicile produsului/produselor pe care le dorește prin filtre.

Concluzie

Pagina principală a unui website este prima impresie pe care clientul tău și-o face despre business-ul tău.

Este important ca atunci când vrei să definești structura homepage-ului, să iei în calcul nevoiele celor 5 tipologii de cumpărători. Noi îți recomandăm să fii transparent în privința informațiilor despre produsele pe care le oferi, să iei în calcul sfaturile de mai sus și să îți stabilești o misiune clară. 

Ca să facem o trecere în revistă a informațiilor, mai jos îți lăsăm 5 takeaways relevante pe care merită să le integrezi în structura paginii principale a magazinului tău online, pentru a oferi o experiență plăcută cumpărătorului.

  1. Afișează o selecție variată de tipuri de produse pe pagina principală
  2. Definește clar gamele de produse prin bannere de categorii sau căi de navigare inspirațională (ex.: top 10 idei de cadouri)
  3. Investește în fotografii și design profesionale
  4. Include categoriile principale în Homepage

Vrei să-ți deschizi un magazin online?

Discută cu un consultant Blugento și află cum poți să-ți crești afacerea cu un magazin online performant!

Vreau Magazin

Postat în eCommerce Business Knowledge Base De:
Mara Florea

Acest site web utilizează Cookie-uri

Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de social media și pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, împărtășim informații despre utilizarea site-ului nostru cu partenerii noștri de socializare, publicitate și analiză, care îl pot combina cu alte informații pe care le-ați furnizat sau pe care le-au colectat din utilizarea serviciilor lor. Sunteți de acord cu cookie-urile noastre dacă continuați să utilizați site-ul nostru web.

Mai multe detalii