Studiu - Shopping online de pe telefonul mobil

Studiu - Shopping online de pe telefonul mobil

28.07.2017 12:46

6 din 10 români intenționează să facă achiziții online direct de pe telefonul mobil, în următoarele 6 luni, potrivit studiului „Online shopping de pe telefonul mobil”, realizat în perioada 1 – 30 iunie 2017 pe un eșantion de 2.875 de respondenți, din mediul urban de către iVox.ro, platformă online de sondare a opiniei publice, la solicitarea Blugento.

Rezultatele studiului relevă importanța tot mai mare a dispozitivelor mobile în procesul de achiziție online, în condițiile în care 4 din 10 respondenți declară că fac cumpărături online lunar, iar 3 din 10 utilizează telefonul mobil sau tableta pentru astfel de tranzacții.

Studiul „Online shopping de pe telefonul mobil” și-a propus investigarea comportamentului consumatorilor în comerțul online, în mod special din perspectiva tranzacțiilor realizate de pe telefonul mobil. Cercetarea a urmărit în mod specific să exploreze diferențele între comportamentul consumatorilor în cazul cumpărăturilor online de pe laptop sau PC versus cumpărăturile online de pe telefonul mobil și să identifice noi direcții posibile de dezvoltare în comerțul online.

Prima parte a studiului a evidențiat faptul că telefonul mobil tip smartphone a devenit un device indispensabil pentru aproape toți românii (9 din 10) și că majoritatea accesează website-uri de pe aceste dispozitive (8 din 10). 6 din 10 respondenți folosesc dispozitivul mobil pentru a face aceleași lucruri pe care le fac și pe calculator, iar de cele mai multe ori telefonul este utilizat în egală măsură atât pentru a căuta în regim de urgență informații despre locații, activități sau teme de interes, cât și pentru a căuta conținut de divertisment, a sta pe Facebook, Twitter (ș.a.) și a verifica emailul. În acest context, 4 din 10 respondenți declară că fac cumpărături online lunar, iar 3 din 10 respondenți aleg magazinele online de până la 6 ori pe an.

Dintre respondenții care aleg să cumpere produse online, aproximativ 3 din 10 utilizează telefonul mobil sau tableta pentru astfel de tranzacții. 

În privința diferențelor între cumpărăturile online efectuate de pe laptop sau PC și cele de pe telefon mobil, respondenții au formulat o serie de motive pentru care preferințele lor variază în funcție de opțiunile disponibile. Motivul principal pentru care consumatorii preferă laptopul sau PC-ul pentru cumpărături pare a fi ecranul mai mare, fapt care permite o mai bună vizualizare a produselor. Totodată, unii percep shopping-ul folosind laptopul sau PC-ul ca fiind mai ușor. Pe de altă parte, cei care utilizează telefonul mobil pentru cumpărături consideră că pot efectua aceleași tranzacții online de pe smartphone într-un mod mai accesibil, mai comod și fără constrângeri legate de timp sau locație.

În mod uzual, cumpărătorii care utilizează telefonul mobil achiziționează produse cu valoare între 100 și 500 de lei (5 din 10). La o sumarizare a aspectelor pozitive și negative, semnalate de către participanții la studiu, legate de cumpărăturile online de pe laptop sau PC versus cumpărăturile online de pe telefonul mobil, rezultatele studiului au arătat că avantajele shopping-ului de pe smarphone sunt mai numeroase în comparație cu avantajele shopping-ului de pe laptop sau PC.

6 din 10 români au de gând să facă cumpărături online direct de pe telefon în viitorul apropiat.

Mai bine de 6 din 10 români au de gând să facă cumpărături online direct de pe telefon în viitorul apropiat. Comportamentul în cazul cumpărăturilor online de pe mobil este perceput de către aproximativ jumătate dintre respondenți ca fiind la fel de spontan, deschis către lucruri noi și impulsiv precum comportamentul celor care achiziționează produse de pe laptop/PC. Referitor la categoriile de produse achiziționate online de pe telefonul mobil se numără îmbrăcămintea, clasată pe primul loc în topul comerțului online, urmată de electronice, electrocasnice și produse cosmetice.

Cercetarea online a fost realizată prin metoda CAWI, iar datele au fost colectate în perioada 1 – 30 iunie 2017. Eșantionul studiului este compus din 2875 respondenți și reproduce din punct de vedere al principalelor caracteristici structura socio-demografică a populaţiei utilizatorilor de Internet din România, aşa cum decurge din cercetarea Gallup „Piaţa serviciilor de acces la Internet”, (Gallup, aprilie 2010) realizată la cererea ANCOM (Autoritatea pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii). Prin urmare, rezultatele acestui sondaj pot fi extrapolate, cu o minimă marjă de eroare, populaţiei utilizatorilor de Internet din România, cu vârsta peste 18 ani, din mediul urban.

Descarcă raportul complet al cercetării "Online shopping de pe telefonul mobil" aici!

Ți-a plăcut acest articol?

Subscrie la newsletter-ul nostru și află când îl publicăm pe următorul.

Postat în eCommerce Noutăți Inspirație De:
Blugento