Schimbările din eCommerce în perioada pandemiei

Schimbările din eCommerce în perioada pandemiei

27.08.2020 17:11

Privind în retrospectivă, ultimele șase luni ale anului în curs au fost o provocare pentru proprietarii business-urilor offline și online în ceea ce privește ținerea veniturilor pe linia de plutire, mai ales în contextul pandemiei globale.

Efortul susținut de către antreprenori a dat roade în atingerea obiectivelor de business, dar a contribuit și la formarea unei comunități unite și proactive în mediul afacerilor, menită în a face față cu succes situației delicate din ultima perioadă.

Printre inițiativele antreprenoriale din mediul de business online, amintim de programul #VreauOnline, care facilitează tranziția către mediul online a magazinelor fizice afectate de pandemia de coronavirus și care oferă training gratuit și servicii specializate de transformare digitală.

Global vs Regional

Din punct de vedere temporal, luna iunie s-a remarcat drept luna cu cea mai mare creștere a vânzărilor, la nivel global, în industriile precum IT&C, Gaming (+70%) și retail (+68%) , iar în declin au fost industriile de HoReCa, turism (-29%) și bilete (-94%), conform Business Insider.

Cu toate acestea, la nivelul Uniunii Europene, Slovacia, Ungaria și România sunt în topul listei țărilor care au înregistrat o creștere semnificativă în această perioadă. Cel mai notabil efect al COVID-19 a fost observat la valoarea medie a coșului de cumpărături.

Înainte ca virusul să ia amploare în Uniune, valoarea medie a cumpărăturilor era între €90.37 și €82.84. Începând cu luna februarie, valoarea medie a crescut până la €103.81 per comandă - o creștere de 25.3%.

În ceea ce privește rata de conversie, la nivelul tuturor device-urile, aceasta a crescut cu 31.6%, de la 1.74%, în lunile pre-pandemie, ajungând, în 24 februarie la 2.29%, conform barilliance.com.

Experiența pe smartphone a cumpărătorilor este un aspect extrem de important pentru orice proprietar de magazin online, mai ales în contextul prezent. Acest fapt este pus în valoare cu atât mai mult cu cât rata de conversie pe device-urile mobile a crescut de la 1.27% la 1.75% într-o singură săptămână a lunii martie, ceea ce înseamnă o creștere de 37.8% față de Decembrie, Ianuarie și Februarie.

În România, la o săptămână după instaurarea stării de urgență, vânzările e-shop-urilor au fost în declin cu 50%, dar și-au revenit rapid odată cu sfârșitul lunii martie și începutul lunii aprilie, când au fost înregistrate creșteri de 50%. La această creștere economică a magazinelor online au contribuit și sărbătorile de Paști și reducerile de primăvară.

În interesul cumpărătorilor au fost produsele precum: halatele de baie, care au avut o creștere de +1600%, flip-flops (+535%) și papuci de casă (+313%), dar și îmbrăcămintea pentru copii (+296%) și lenjeria de noapte (+187%), conform start-up.ro.

Ce achiziții online s-au făcut pe timpul pandemiei, în România?

Cele mai căutate și achiziționate categorii de produse de către români au fost alimentele și produsele de igienă, articolele vestimentare, de încălțăminte și accesorii, cafea și cosmetice. Astfel, verticalele Food & Drinks, Health & Wellness, Fashion și Beauty au crescut exponențial în această perioadă.

De asemenea, plățile online cu cardul câștigă teren în defavoarea plății cash la livrarea produselor. Conform unui studiu realizat de către iVox.ro, aproape 64% dintre respondenți și-au schimbat comportamentul vis-a-vis de plăți, ei alegând să folosească cardul.

Noi obiceiuri în comportamentul cumpărătorilor

Pandemia nu a avut un impact doar în activitatea antreprenorilor și proprietarilor de magazine online și offline, dar și în rândul consumatorilor.

A fost și este o experiență globală fără precedent. Totuși, putem să anticipăm diverse schimbări în comportamentul consumatorului începând de la atitudini, frici și noi obiceiuri de achiziție în magazinele online.

În primul rând, la nivel individual, observăm o schimbare a priorităților și o re-evaluare a stilului de viață. Mai puternică decât nevoia de divertisment, oferită de serviciile de online streaming, majoritatea oamenilor au descoperit nevoia de a explora un nou hobby sau au început să-și dezvolte noi abilități. Acest fenomen permite platformelor online accesul la noi audiențe, mai educate și mai receptive.

În al doilea rând, din punctul de vedere al comportamentului de cumpărare, populația lumii se va împărți în cei care și-au asumat un nou stil de viață și cei care au rămas neschimbați de această perioadă. Impactul cel mai mare va fi asupra brandurilor care vor trebui să depună efort pentru a câștiga clienții vechi cu un nou mindset.

Mai mult decât atât, contextul prezent oferă numeroase avantaje industriei de eCommerce. Închiderea magazinelor offline și lansarea celor online determină clienții care nu obișnuiau să facă achiziții pe Internet la explorarea unei experiențe noi în e-shopuri.

Concluzie

Perioada actuală nu are un termen de comparație, ceea ce face dificilă previziunea practică a următorilor pași. Cu toate acestea, inițiativele eficiente, creative și pragmatice de business ale antreprenorilor, marketerilor și proprietarilor de magazine online au fost bine primite de către consumatori.

Vrei să-ți deschizi un magazin online?

Discută cu un consultant Blugento și află cum poți să-ți crești afacerea cu un magazin online performant!

Vreau Magazin

Acest site web utilizează Cookie-uri

Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de social media și pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, împărtășim informații despre utilizarea site-ului nostru cu partenerii noștri de socializare, publicitate și analiză, care îl pot combina cu alte informații pe care le-ați furnizat sau pe care le-au colectat din utilizarea serviciilor lor. Sunteți de acord cu cookie-urile noastre dacă continuați să utilizați site-ul nostru web.

Mai multe detalii