Programe de facturare online românești gratuite sau pe baza de abonament

Programe de facturare online românești gratuite sau pe baza de abonament

11.11.2019 15:15

programe de facturare online romanesti gratuite

Unul dintre cele mai importante aspecte legat de gestionarea unui magazin online este facturarea. Cu siguranță nu este o activitate distractivă pentru o mare parte dintre voi, de aceea ne-am gândit să venim în ajutor cu niște idei de programe de facturare online 100% românești, pe care le poți folosi pentru afacerea ta online.

Mai întâi, am vrea să punctăm principalele probleme pe care le vei rezolva atunci când decizi să folosești un program de facturare online.

Principalele avantaje ale unui program de facturare online

1. Eviți eroarea umană

În cazul în care completezi tu datele clientului, pot apărea inevitabil erori de scriere a datelor. Cu un astfel de program, nu te mai vei lovi de această problemă, deoarece datele furnizate de client vor fi preluate automat.

2. Eficientizezi procesul de lucru

Atunci când trebuie să aplici discount-uri sau TVA anumitor facturi, nu va mai trebui să-ți faci griji că greșești calculele, deoarece programul de facturare online face aceste calcule pentru tine. De asemenea, vei evita situațiile în care se completează în mod eronat cursul valutar, iar conversia în lei se va face în mod corect.

3. Creezi o imagine profesională

Surprinzător sau nu, modul în care arată o factură te poate ajuta să-ți creezi o imagine credibilă în fața clienților tăi. Cu ajutorul unui program de facturare, poți personaliza designul facturii, astfel încât acestea să aibă un aspect modern și să fie în concordanță cu imaginea brandului tău.

4. Ai control deplin

Asta înseamnă că vei putea vedea oricând statusul documentelor trimise, precum și să modifici documente care au fost trimise deja spre clienți. De asemenea, vei avea acces la rapoarte detaliate despre vânzările și cheltuielile afacerii tale.

5. Accesezi documente fără efort

Toate facturile și documentele importante vor fi într-o singură platformă, ceea ce înseamnă că te va ajuta să salvezi timp atunci când trebuie să organizezi documentele, dar va elimina și riscul pierderii acestora.

Acum că am vazut cât de important poate fi un program de facturare pentru magazinul tău online, hai să vedem ce soluții românești poți folosi pentru afacerea ta.

Soluții de facturare

SmartBill

Potrivit site-ului oficial, SmartBill este cel mai folosit soft de facturare și gestiune.

Au peste 12 ani de experiență în domeniu, peste 60.000 de clienți fericiți și emit lunar două milioane de facturi. Acest program te poate ajuta să rezolvi o mulțime de aspecte ce țin de facturarea online și gestionarea stocurilor, precum facturi, chitanțe, nir, cheltuieli, avize sau proforme.

 

Iată o parte din funcționalitățile cheie ale platformei:

Emiți facturi în alte valute.

Dacă ai un magazin online care vinde cross-border, atunci această facilitate te poate ajuta să emiți facturile în mod corect la cursul BNR din ziua respectivă.

Ai modele de facturi personalizate.

Poți personaliza orice model cu logo-ul și culorile brandului tău. În acest fel, facturile tale denotă profesionalism și arată că ții foarte mult la detalii.

Poți genera rapoarte importante.

Pentru a putea fi la curent cu situația financiară a magazinului tău online, îți vei putea genera cu ușurință numeroase rapoarte precum cele de vânzări, încasări, facturi neplătite, fișă client, situația plăților și multe altele.

Adaugi câți utilizatori vrei.

Pe lângă asta, poți seta anumite drepturi de acces pentru fiecare utilizator în parte.

Ai acces de pe orice dispozitiv.

SmartBill are și aplicație mobilă atât pentru iOS, cât și pentru Android, așadar vei putea accesa orice factură indiferent de locul în care te afli. Poți testa gratuit SmartBill pentru 30 de zile, iar în cazul în care vei decide să continui cu această platformă, planurile lunare sunt extrem de avantajoase ca și preț.

Integrarea magazinului tău online cu Smartbill

Blugento este integrat cu SmartBill. Astfel, emiți facturi repede și ușor, direct din magazinul tău online, dintr-un singur click și economisești o groază de timp prin sincronizarea automată a stocurilor, prețurilor sau clienților cu cele din programul de gestiune. Folosește timpul câștigat pentru activitățile care te ajută să îți crești businessul. 

Integrarea cu SmartBill îți oferă beneficii precum: 

  • Reducerea costurilor și timpului de procesare al comenzilor generând facturi dintr-un click;
  • Evitarea erorilor și economisirea timpului prin actualizări automate ale stocurilor, prețurilor sau produselor;

Vrei să-ți deschizi un magazin online?

Discută cu un consultant Blugento și află cum poți să-ți crești afacerea cu un magazin online performant!

Vreau Magazin

Facturis

Facturis are peste 10 ani de experiență în programe de facturare și gestiune stocuri și peste 10 mii de clienți la activ. Interfața este creată astfel încât să poată fi folosită de oricine.

Facturile se pot personaliza în doar câteva click-uri, tocmai ca să reflecte identitatea brandului tău. Fie că ești în deplasare, în trafic sau chiar în altă țară, un astfel de program te poate ajuta să emiți facturi la orice oră, dar și să le accesezi în cazul în care trebuie să verifici ceva urgent.

Facturis nu oferă un plan gratuit pentru programul lor de facturare online, însă prețurile încep de la 15 lei/lună, ceea ce este destul de rezonabil. În plus, echipa te ajută să rămâi la curent cu noua legislație și actualizează în permanență softul. 

Dacă ai un magazin online realizat pe platforma Blugento, te poți bucura de integrare gratuită cu Facturis, ce îți usurează munca și îți scurtează timpul petrecut în gestionarea stocurilor, produselor și prețurilor.

FGO

FGO este un program de facturare online dezvoltat în parteneriat cu Saga Software, care este cel mai folosit program de contabilitate din România.

Cu ajutorul FGO, poți emite facturi care nu doar arată bine, dar sunt și corecte din punct de vedere al calculelor și datelor introduse. Încasările se pot face cash sau online, prin MobilPay care procesează plățile într-un mod securizat. FGO se poate folosi pentru organizarea și administrarea facturilor de la furnizori. Îi poți da acces și contabilului în aplicație, pentru ca acesta să acceseze și să descarce orice document de care are nevoie fără a avea nevoie de ajutorul tău.

Mai mult decât atât, acest program detectează automat date din PDF, precum furnizorul, suma de plată, data scadentă, și multe altele și le va afișa în interfață pentru o utilizare cât mai eficientă a platformei. Pentru o organizare cât mai rapidă, poți fotografia cu telefonul bonul sau factura și apoi să le încarci în aplicație.

FGO oferă un plan gratuit, dar și opțiunea de a plăti un abonament, al cărui cost variază în funcție de opțiunile pe care ți le dorești.

2invoice

2invoice este un program de facturare online flexibil și extrem de ușor de folosit. Îl poți folosi gratuit în limita a zece facturi emise lunar. Poți adăuga în doar câteva click-uri orice document, de la facturi, la proforme, avize sau chitanțe. Prin funcția API, 2invoice se poate integra foarte ușor cu magazinul tău online. Ca și în cazul celorlalte programe, și aici ai acces la diferite rapoarte, precum statistici de activitate, facturi neachitate, raport vânzări sau jurnal încasări și plăți.

O altă funcționalitate utilă este cea care îți permite să emiți facturi într-o limbă străină, dar și bilingve, precum engleză/română. Momentan, programul are ca variante următoarele limbi: română, engleză, maghiară, germană, italiană şi franceză. Acestea se pot traduce și în română în cazul în care se dorește acest lucru.

Pe lângă toate aceste funcționalități, accesul la 2invoice este securizat prin intermediul unei conexiuni criptate SSL pe 256 biți. De asemenea, la finalul fiecărei zile, aplicația stochează copii pentru documentele tale.

EasyBill

EasyBill este un program de facturare online care permite încasarea facturilor prin cărți de credit sau PayPal, dar și metode de plată electronică (MobilPay). Până în prezent, au strâns peste 12.000 de utilizatori fericiți și continuă să livreze funcționalități noi pentru aplicație în fiecare an.

Platforma poate fi accesată de pe orice dispozitiv, fie el PC, telefon sau tabletă. Interfața este intuitivă, astfel că programul poate fi folosit chiar și de cei care nu experiență cu programe de facturare. Deoarece toate documentele sunt stocate în cloud, rularea programului nu va fi influențată de caracteristicile dispozitivului tău.

Acesta va funcționa optim indiferent de modul în care va fi accesat. În orice moment vei avea o vedere de ansamblu asupra facturilor tale, putând știi cu exactitate câte vânzări și câte încasări are magazinul tău online. Rapoartele pot fi sortate pe baza anumitor criterii, precum clienți, tip de facturi sau interval.

Datele tale sunt în siguranță în EasyBill datorită Intrusion Prevention System oferit de Fortinet.

Programul oferă un plan gratuit cu ajutorul căruia poți emite un număr nelimitat de facturi și mai pun la dispoziție alte două planuri dacă îți dorești mai multe funcționalități.

Facturează

Facturează este un program de facturare online ce pune securitatea și confidențialitatea datelor pe primul loc.

Aplicația folosește conexiuni criptate, instanțe cloud monitorizate în permanență și baze de date cu replicare în timp real. Acest program a fost lansat în 2007, iar de-a lungul anilor, peste 25 de mii de clienți au emis peste 1.850.000 de facturi cu ajutorul lor. În cazul în care ai clienți sau parteneri de business înafara țării, poți emite facturi și în alte limbi.

Facturează s-a gândit la nevoile clienților, astfel că ei au creat mai multe modele pentru facturi în funcție de tipul clientului, de scopul facturii, de serviciu sau produs. Planul gratuit îți permite să emiți până la cinci documente, însă mai sunt și planurile plătite care au prețuri extrem de mici ce pornesc de la 15 lei/lună.

Partea bună este că poți testa gratuit orice plan timp de trei luni, ceea ce îți va oferi timp suficient pentru a lua o decizie.

Genius Facturare

Genius Facturare oferă posibilitatea de a testa gratuit programul pentru 30 de zile. Dacă ulterior te decizi să continui cu acesta, atunci trebuie să știi că vei plăti o singură dată 99 lei + TVA. Prețul este pe viață și nu pe lună cum era în cazul programelor de care am vorbit până acum.

Programul a fost creat tocmai pentru a putea fi folosit și de cei care nu au experiență în contabilitate și pentru a-i ajuta să factureze rapid și ușor. Facturile pot fi personalizate cu logo-ul brandului tău, astfel încât acestea să iasă în evidență și clienții să poata asocia factura cu magazinul tău online.

Acest soft poate să emită:

  • Facturi proforme
  • Avize
  • Chitanțe
  • Chitante manuale
  • Chitanțe pe baza unei facturi
  • Facturi generate automat din factura proformă
  • Facturi generate automat pe baza avizului de insoțire a mărfii
  • Facturi în alte monezi

În cazul în care faci greșeli într-un document, acesta poate fi modificat fără probleme sau chiar anulat dacă este nevoiel. De asemenea, vei avea acces și la o mulțime de rapoarte importante, precum cele despre venituri, clienți, încasări sau facturi anulate.

Agraf

Agraf se promovează ca un program de facturare ideal pentru micii antreprenori și startupuri. Așadar, dacă ai un magazin online la început de drum, sunt șanse ca această soluție să ți se potrivească.

Obiectivul acestei aplicații este să ajute afacerile, indiferent de mărime, să scape de bătăile de cap cu care se pot confrunta pe partea birocratică.

Pe de altă parte, softul poate fi folosit și de contabili, ușurând munca de gestiune a documentelor, dar și comunicarea dintre cele două părți (contabil-client). Agraf vrea să vină în sprijinul companiilor din România, tocmai de aceea oferă produsul lor în mod gratuit.

Dacă nu vrei să îți faci cont pentru a testa, poți accesa contul de demo de pe homepage ca să vezi cum arată aplicația și ce funcționalități are. Pe partea de securitate a datelor, programul păstrează toate informațiile introduse în aplicație într-o bază de date ca și un back up.

Oblio

Oblio este un program de facturare online folosit de peste 40.000 de firme și PFA-uri și care te ajută să emiți facturi în doar 60 de secunde. Pe lângă rapiditatea cu care poți face acest lucru, toate facturile pot fi personalizate în zeci de moduri tocmai ca să reflecte identitatea brandului tău.

Mai mult decât atât, poți genera instant rapoarte standard pentru contabilul tău și chiar rapoarte de vânzări care te pot ajuta să îți dai seama cum să vinzi mai mult.

Oblio are până și o funcție de import-export. Asta înseamnă că poți importa date din vechiul program de facturare, în cazul în care decizi să faci o schimbare, dar și că poți importa extrase bancare de la o mare parte din băncile din România.

Nu în ultimul rând, poți exporta datele în programul folosit de contabilul tău. Datele furnizate în aplicație sunt encriptate și salvate în cloud. De asemenea, autentificarea se face în mai mulți pași, ceea ce garantează securitatea datelor. Poți testa gratuit Oblio timp de un an sau poți opta pentru planul lor anual care costă 29 euro și oferă acces nelimitat la toate funcționalitățile.

Concluzie

Atunci când vorbim de programe de facturare online, opțiunile sunt destul de numeroase și este destul de clar că există pe piață variante pentru toate nevoile și bugetele.

Un lucru este cert: un astfel de soft este indispensabil unui magazin online, indiferent de mărimea acestuia, așa că noi sperăm ca acest articol să te ajute să descoperi un program care se pliază pe nevoile tale actuale.

Vrei să-ți deschizi un magazin online?

Discută cu un consultant Blugento și află cum poți să-ți crești afacerea cu un magazin online performant!

Vreau Magazin

Postat în eCommerce Business De:
Mara Florea