Marketing pe Facebook: Cum să te Lansezi

Marketing pe Facebook: Cum să te Lansezi

02.08.2017 11:46

În 2004, când s-a lansat, Facebook era doar un mic forum pentru studenții de la Harvard. Acum este cea mai mare platformă de social media din lume, cu aproape două miliarde de utilizatori activi, dintre care aproape zece milioane sunt români. Asta da evoluție!

Cu așa un public, nu e greu de înțeles de ce așa multe companii au început să se promoveze pe Facebook. Doar pentru că mulți o fac, totuși, nu înseamnă că e simplu. O lansare reușită necesită atenție la detalii:

Personalizează Pagina Firmei

Suntem siguri că deja ai un cont personal, dar când e vorba de business, lucrurile sunt un pic altfel. Mulți oameni te vor descoperi pentru prima dată pe Facebook și își vor forma prima impresie pe baza paginii.

A face marketing pe Facebook de multe ori înseamnă să cauți metode noi de a ieși în evidență. Completează absolut toate câmpurile. Oamenii nu caută doar date de contact, vor să știe povestea firmei tale. Spune-le de ce faci ceea ce faci, și de ce compania ta este unică.

O poză face cât o mie de cuvinte, deci fii atent la calitatea imaginilor de profil și cover. Cu un pic de efort, vizitatorii te vor reține și se vor tot întoarce la tine. Cu siguranță ajută mult și dacă ai un logo bun.

Poza de cover este afișată la dimensiunea 828 x 315px pe calculatoare. Pe dispozitive mobile este afișată la dimensiunea 640 x 150px. Imaginea pe care o încarci va fi forțată să ia aceste două mărimi, deci trebuie să se potrivească bine cu amândouă. Cea mai potrivită dimensiune este considerată a fi 820 x 462px.

Aceleași reguli se aplică și la poza de profil, dar aici este mai simplu. Pe calculatoare se afișează ca pătrate cu latura de 170 pixeli iar pe calculatoare cu latura de 128 pixeli. Trebuie să-ți alegi o imagine de formă pătrată. Dacă poza apare neclară, alege o mărime dublă față de standardele Facebook (de exemplu 340x340px). Asta va ajuta algoritmul de compresie.

Dacă nu ai imagini îndeajuns de bune și nu știi cum să le modifici tu, îți recomandăm Canva. Aplicația este foarte intuitivă și ușor de folosit.

Următorul pas este să îți faci un URL personalizat, astfel vei fi mai ușor de găsit și răspândit. Un link scurt care conține numele firmei tale va suna mult mai bine decât un șir interminabil de caractere fără sens.

Trebuie doar să intri la setările generale ale contului și să îți alegi numele de utilizator. Pe urmă, linkul va arăta cam așa https://www.facebook.com/Numele.Ales.

Pune Anunțuri

Atunci când te decizi să faci marketing pe Facebook, cea mai grea parte este de multe ori primul pas. Abia te-ai lansat într-un ocean de conturi și nimeni nu te vede. Anunțurile sunt un mod excelent de a aduce primii vizitatori, după care pagina va începe să crească organic.

În funcție de domeniul de activitate și produsele pe care vrei să le vinzi, costul anunțurilor poate fi unul redus, sau foarte ridicat. Sfatul nostru este să îți definești de la început grupul țintă și să te concentrezi pe el. Dacă ai o țintă prea largă, îți crești cheltuielile fără să îți asiguri neapărat o creștere în profit.

De reținut este că nu te poți baza pe anunțuri să facă totul. Odată ce oamenii au dat click pe anunț și au venit pe site-ul tău, e treaba magazinului să continue ”călătoria” cumpărătorului. Fără un pic de efort din partea ta, oamenii vor veni, vor vedea și vor pleca necuceriți.

Crește-ți Audiența

Este posibil pentru o pagină să crească fără reclame plătite. Focusul strategiei tale de marketing pe Facebook ar trebui să fie producția de conținut valoros. Asta poate însemna articole, studii, promoții, concursuri sau chiar poze cu pisici. Dacă e pe placul audienței tale, e numai bine. Important este să fii activ și consecvent.

Deși nu e greu să uiți, există o întreagă lume și în afara Facebook-ului. Nu te sfii să îți folosești website-ul, newsletter-ul și conturile de pe alte platforme de socializare să aduci oamenii pe pagina ta de Facebook. Conecteză-ți toate elementele de marketing prin link-uri. Adaugă butoane de ”share” pe site și încurajează-ți clienții să le folosească.

Odată ce iți cunoști audiența îndeajuns de bine, află ce grupuri frecventează aceștia. Odată ce te alături acestor grupuri, ai șansa să atragi mulți oameni care deja sunt interesați de domeniul tău.

Ai grijă totuși ce și cum postezi. Conținutul informativ este cel mai bun mod de a capta atenția. Dacă promovezi direct produse, sunt șanse serioase să fi ignorat sau chiar exclus din grup. O altă idee ar fi să folosești un cont personal de Facebook pentru a posta. Majoritatea grupurilor au fost create de oameni, pentru oameni, deci o companie s-ar integra mai greu ca ”membru”.

Cum să nu Faci Marketing pe Facebook

Poate ai auzit de practica de cumpărare de like-uri și followeri. Problema cu like-urile false este că nu iți aduc valoare adevărată. Nu crează interacțiune sau sentimentul de comunitate pe pagină și nu aduce niciun beneficiu business-ului tău.

Același lucru este valabil și pentru strategia de a posta doar oferte. Planul tău de marketing pe Facebook ar trebui să se concentreze pe relațiile cu clienți și potențialii clienți. Crează și postează conținut variat și informativ pentru ca pagina ta să aibă retenție.

În încheiere, vrem să îți amintim că fiecare companie este unică și audiența ei la fel. Sfaturile de mai sus te vor ajuta dar strategia propriu-zisă trebuie gândită de tine. Ține cont de ”personalitatea” companiei tale și de dorințele clienților tăi.

Ți-a plăcut acest articol?

Subscrie la newsletter-ul nostru și află când îl publicăm pe următorul.

Vrei propriul tău magazin online?

Blugento: Platform for Growth — simplu, ușor, complet. Soluția ideală, construită pe fundația solidă Magento, care oferă toate funcțiile necesare unui magazin online într-un pachet robust și ușor de utilizat. Fără contracte de lungă durată, și fără date captive.

Ce este Blugento? Vezi planuri și prețuri

Articole similare

Postat în Marketing Online Social Media De:

Alex Iftode