Marketing Afiliat pentru magazine Online - Interviu cu Dorin Boerescu, 2Performant

Marketing Afiliat pentru magazine Online - Interviu cu Dorin Boerescu, 2Performant

27.10.2017 15:53

La începutul lunii octombrie, am avut plăcerea de a ține un interviu video cu Dorin Boerescu, fondatorul 2Performant, cea mai mare platformă de marketing afiliat din România. Dorin ne-a oferit multe informații valoroase despre marketing afiliat. În acest articol, vom sintetiza acele informații și te vom ajuta să afli avantajele acestei strategii de marketing. Dacă nu ai avut ocazia încă, poți viziona interviul aici:

Ce este Marketingul Afiliat?

În esență, acest gen de strategie are la bază o relație de colaborare între magazinul online și un grup de furnizori de trafic, numiți afiliați. Acești oameni promovează magazinul și încurajează potențialii clienți să plaseze o comandă. Pentru comenzile respective, afiliații primesc un comision din vânzare.

Comparativ cu alte strategii, modelul de marketing afiliat oferit de 2Performant nu presupune riscuri financiare. Principiul de bază este ”cost per rezultat” întrucât magazinul plătește doar un procent din vânzările generate de afiliați. Astfel, cel mai rău caz posibil pentru magazin este că nu vor crește vânzările, dar atunci nici cheltuielile nu vor crește.

Cum pot magazinele sa folosească 2performant?

2Performant este un marketplace de servicii online care reunește proprietarii de magazine cu un grup mare și divers de afiliați. Magazinele setează un comision pe care să îl plătească din vânzările generate prin marketing afiliat.

Acest model de business a fost adoptat de 2Performant pentru a asigura creșterea atât pentru magazine cât și pentru afiliați. Din moment ce comisionul se generează din vânzări, afiliații sunt încurajați să genereze trafic calificat, care are șanse mari de a duce la comenzi noi. Traficul adus către magazin poate fi generat în mai multe moduri: blogging, PPC, email marketing etc.

Dorin a adresat și câteva dintre cele mai comune confuzii legate de marketingul afiliat:

  • Afiliații aduc trafic cât mai valoros, dar nu se ocupă de vânzările efective. Acea sarcină este tot a magazinului.
  • Traficul sporit nu garantează vânzări sporite. Deoarece afiliații preiau o parte din activitățile de marketing ale magazinului, poți să te concentrezi pe optimizarea site-ului în sine și pe rata de conversie.
  • Marketingul afiliat nu poate înlocui toate celelalte surse de trafic sau de marketing. Mai degrabă, ar trebui să tratezi această strategie ca un accelerator al creșterii companiei.
  • Traficul și vânzările aduse de afiliați depind foarte mult de magazin. Clienții 2Performant înregistrează o creștere de aproximativ 20% în vânzări.

Dorin ne-a mai informat că momentul ideal pentru un magazin să își dezvolte o strategie de marketing afiliat este odată ce are deja 100-200 de comenzi pe lună. Succesul în afiliere presupune un anumit grad de cunoștințe și experiență în marketing.

Care este rata de conversie și valoarea medie a comenzilor?

În primul rând, merită menționat că echipa 2Performant publică în mod regulat statistici legate de rezultatele clienților, a afiliaților și a platformei în sine.

La momentul interviului, rata de conversie la nivelul rețelei 2Performant era situată între 1.5% și 2.5% din traficul trimis către magazine online. Coșul mediu era de circa 42 de euro, fără TVA.

Dorin ne-a mai spus despre cele mai profitabile industrii care folosesc 2Performant. Din aproximativ 500 de clienți, în jur de 100 de magazine activează în domeniul fashion. În plus, alte industrii profitabile precum Home&Deco, cosmetice și produsele pentru copii înregistrează creșteri încurajatoare.

Totuși, acestea nu sunt singurele domenii care pot profita de marketingul afiliat. Din experiența lui Dorin, dacă un start-up descoperă o nișă bună și are o ofertă convingătoare, un grup de afiliați pot prelua multe activități de marketing cu rezultate excelente. 2Performant reunește experți în PPC, comparatoare de prețuri, email marketing și multe alte domenii.

Concluzia pe care ne-a transmis-o Dorin este că industriile în creștere oferă multe oportunități magazinelor online, dar totuși cel mai important aspect este value proposition-ul companiei.

Cum monitorizează 2Performant tranzacțiile?

Tranzacțiile influențate de afiliați sunt detectate cu ajutorul a două elemente:

  • Atunci când un utilizator accesează link-ul unui afiliat, se plasează un cookie în browser-ul acelui utilizator.
  • Magazinele ce beneficiază de serviciile 2Performant au un tracker integrat în pagina ce anunță finalizarea unei comenzi. Acel cod monitorizează dacă cumpărătorul are în browser cookie-ul menționat anterior.

Când tracker-ul detectează un astfel de cookie, confirmă tranzacția ca fiind influențată decisiv de către afiliat. În acel moment, atât magazinul cât și afiliatul sunt anunțați de tranzacție și de comisionul aferent.

Odată ce comanda este confirmată de către administratorul magazinului, comisionul este sustras din contul magazinului online și trimis afiliatului.

Site-ul de eCommerce nu plătește fiecare comision separat. Este emisă o singură factură către echipa 2Performant, care distribuie suma afiliaților potriviți.

Cât plătește un proprietar de magazin online pentru serviciile 2Performant?

Clienții Blugento pot testa platforma 2Performant gratuit. Nu există cost de integrare sau plată lunară, proprietarul de magazin plătind doar comisionul afiliaților.

Pachetele 2Performant sunt foarte accesibile, având și o versiune de trial. Principalele costuri ale marketingului afiliat sunt compuse din procentul din vânzări pe care îl primesc afiliații. Suma plătită este hotărâtă de proprietar, iar modelul de business este conceput în așa fel încât serviciile de marketing oferite afiliații 2Performant pot aduce doar profit.

Dorin a mai punctat că cel mai important lucru pentru un magazin online este să stabilească un procent satisfăcător. 2Performant pune la dispoziția site-urilor de eCommerce peste 50.000 de afiliați.

Cum ajută 2Performant clienții pentru a avea campanii de succes?

Răspunsul lui Dorin, o afirmație cu care suntem și noi complet de acord, este că echipa magazinului este cea mai bine pregătită și au cele mai multe unelte pentru a-și administra campaniile de marketing. Totuși, cei de la 2Performant au adoptat un număr de metode prin care pot ajuta site-urile de eCommerce să obțină rezultate optime:

  • Suport tehnic și informații utile pentru platformă.
  • Organizează training-uri pentru agenții și specialiști.
  • În cazul companiilor care nu au folosit strategii de marketing afiliat în trecut, 2Performant oferă și suport pentru învățare și lansarea inițială a unui program de afiliere.

Alte sfaturi și informații importante

Dorin ne-a mai comunicat că, în primul rând, un magazin online trebuie să facă o cercetare riguroasă a pieței. Acesta este un sfat excelent pentru orice antreprenor, deoarece un magazin, mai ales unul digital, trebuie să își cunoască publicul țintă, competiția și canalele de comunicare pentru a se lansa și pentru a crește. Comerțul online este tot comerț, deci magazinul trebuie să își cunoască bine piața.

Dorin a propus un experiment oamenilor care doresc să lanseze un site de eCommerce: să înceapă cu un magazin pe Facebook. Astfel, poți afla dacă este cerere pentru produsele tale și poți căpăta experiență interacționând cu acei primi clienți.

La acest sfat, Sergiu a mai adăugat că și alte aspecte tipice ale comerțului online, precum alegerea furnizorilor și a metodelor de transport ar trebui să aibă întâietate. Un magazin online presupune multe provocări tehnice și, fără o platformă performantă, aceste prime probleme pot sabota un magazin online nou apărut.

Îi mulțumim lui Dorin pentru timpul acordat și sfaturile oferite și îți mulțumim ție pentru interes. Dacă vrei să afli mai multe despre afiliere și serviciile oferite de 2Performant, află care sunt avantajele pe care Blugento și 2Performant ți le oferă împreună.

Ți-a plăcut acest articol?

Subscrie la newsletter-ul nostru și află când îl publicăm pe următorul.

Postat în Marketing Online Noutăți Interviuri De:

Alex Iftode