Interviu cu fondatoarele magazinului online IYA

Interviu cu fondatoarele magazinului online IYA

11.06.2019 17:03

De curând a fost lansat pe platforma Blugento magazinul online IYA, un magazin care se adresează femeilor însărcinate și proaspetelor mămici și aduce o abordare fresh în industria produselor pentru mame și copii.

Nouă ne place la nebunie magazinul și trebuie să recunoștem că-l avem la suflet deoarece am creat totul de la 0, începând de la logo și designul magazinului la dezvoltarea funcțiilor custom care se regăsesc pe proiect.

Am avut ocazia să stăm de vorbă cu fondatoarele IYA, Cristina Sârb și Oana Solomon și să aflăm povestea din spatele magazinului online.

Ce este IYA?

IYA este, în primul rând, proiectul nostru de suflet, în care am investit nu doar cunoștințele, ci și dorința noastră de schimbare și de mai bine.

Conceptul s-a născut destul de natural, după ce am ales să ne adresăm femeilor însărcinate, mamelor și copiilor.

Informându-ne tot mai mult despre haine și materiale, am început să studiem mai atent conceptul de fast-fashion. Și ne-am decis că noi vrem să fim…”slow”. Adică să punem accent pe calitate, nu pe cantitate. De asta oferim materiale naturale sau biodegradabile, prietene nu doar cu pielea, ci și cu mediul înconjurător.

În perioada sarcinii și mai ales a primilor ani alături de copii, este inevitabil să nu observi cât de ușor e să faci risipă atunci când vine vorba de haine. Aici intervine sistemul nostru inovator de buyback, care ne ajută să ne susținem viziunea și să redefinim conceptul de nou.

Cine este publicul căruia vă adresați? 

Ne adresăm preponderent femeilor însărcinate și proaspetelor mămici preocupate de confort și de frumos, dar care acordă totodată atenție responsabilității față de mediu.

Ce fel de produse comercializați? Câte produse aveți în magazin?

Comercializăm îmbrăcăminte pentru gravide și pentru perioada de alăptare, dar și pentru bebeluși și copii. Produsele sunt confecționate din materiale naturale sau biodegradabile, testate și certificate, provenite din resurse regenerabile. Momentan avem aproximativ 300 de produse, însă plănuim să extindem oferta în viitorul apropiat.

Unde vă propuneți să ajungeți în următorii ani?

Ne dorim să fim un magazin de referință în domeniu și totodată să schimbăm niște mentalități: să facem cât mai mulți oameni să aprecieze calitatea (și nu cantitatea), să îi facem să înțeleagă, prin revânzarea produselor din programul de buyback, faptul că hainele utilizate nu sunt pentru persoanele fără resurse financiare, dimpotrivă, purtarea acestora ar putea deveni chiar o modă și o mândrie, dacă ne gândim la impactul pozitiv asupra mediului.

Practic, ne dorim ca (aproape) orice viitoare mamă să știe despre noi, și mare parte dintre acestea să ne aleagă.

Pentru ce tip de design ați optat? Ce v-ați dorit de la designul magazinului online?

Am ales un design minimalist, curat, foarte “mobile friendly”, care să îi ofere vizitatorului o experiență plăcută și să transmită totodată calitatea produselor pe care le comercializăm.

În cazul vostru, Blugento a creat și identitatea vizuală a brandului. Ce v-ați dorit sa comunicati prin brandul IYA?

Aveam nevoie de un logo cu impact vizual, ușor de reținut, care să exprime calitatea produselor și să susțină conceptul pe care ne bazăm.

Ne imaginam în prima fază ceva abstract, iar atunci când am primit variantele propuse de către designerii de la Blugento am fost surprinse. Am hotărât că varianta câștigatoare este chiar mai bună decât așteptările noastre, iar acum suntem convinse că am făcut cea mai bună alegere.

Au reușit să inspire feminitatea, maternitatea, dar și legătura cu mediul – elemente definitorii pentru businessul nostru. Toate acestea, integrând armonios culorile pe care știau că le-am dori.

Care sunt cele mai importante integrări și funcționalități ale magazinului online pentru voi?

Cel mai important este modulul “Credit” care ne permite să implementăm procedura de buyback, acesta fiind elementul principal care ne diferențiază de concurență.

Pentru că activăm în industria fashion, există câteva funcționalități care sunt foarte utile: ghidul de mărimi interactiv, care le permite clienților să identifice mărimea potrivită, sau Ideabook, cu ajutorul căruia putem prezenta articolele vestimentare într-un context lifestyle.

Loobok Magazin Online

Nu mai puțin importante sunt paginile personalizate care ne permit să descriem conceptul IYA, modulul RMA pentru retururi, care le oferă clienților posibilitatea de a solicita returnarea produselor, chat-ul și modulul pentru recenzii – toate acestea îmbunătățesc experiența clienților în magazinul nostru.

De fapt, sunt foarte multe module și soluții prin care echipa Blugento a răspuns nevoilor noastre, ajutându-ne să ajungem la cea mai bună formă pentru magazinul IYA.

Au fost realizate dezvoltări custom pentru magazinul IYA?

Da. Sistemul nostru de buyback are nevoie de câteva funcționalități specifice. Una dintre acestea este existența unui tab de buyback în contul clientului, care să îi permită acestuia să solicite acest serviciu printr-un simplu click.

Totodată, parte din conceptul nostru este revânzarea produselor primite la buyback, și avem nevoie ca în cazul în care un produs există și în variantă utilizată/resigilată, acest lucru să fie semnalizat pe pagina produsului nou. A fost o opțiune la care am ținut foarte mult și ne bucurăm că s-a găsit o soluție potrivită.

Integrarea Ideabook pe homepage, posibilitatea de a afișa simboluri specifice (și diferite) la fiecare produs, diverse pagini cu informații despre concept – fac și ele parte din opțiuni personalizate pentru businessul nostru.

Vrei să-ți deschizi un magazin online?

Discută cu un consultant Blugento și află cum poți să-ți crești afacerea cu un magazin online performant!

Vreau Magazin

Care sunt canalele de marketing pe care vă veți promova?

Fiind un business la început de drum, va trebui să testăm mai multe variante până le vom găsi pe cele care funcționează cel mai bine pentru noi.

Ne vom folosi atât de online, cât și de offline, apelând la canale virale (social media, video-uri, participarea activă în comunități), organice, dar și plătite. Binecunoscutul SEO, marketingul prin conținut, newsletterele, construirea unei comunități, reclamele online – sunt câteva exemple incluse în planul nostru pe termen mediu și lung.

Ce apreciați cel mai mult în relația cu Blugento?

În primul rând comunicarea. Pare de necrezut să poţi avea parte de atâta implicare şi profesionalism într-o colaborare exclusiv online (toate discuţiile au avut loc strict prin email şi telefon). Ne-am simţit confortabil văzând că avem un project manager dedicat şi văzând că putem avea încredere în echipa care a venit cu o soluţie pentru fiecare cerinţă pe care am avut-o (şi nu au fost deloc puţine).

Am simţit că valoarea oferită este mai mare decât preţul plătit. Şi nu putem spune asta prea des.

Cum apreciați relația cu project managerul dedicat pe proiectul IYA? Cât de util este să ai un project manager dedicat pentru realizarea magazinului online?

Le recomandăm tuturor celor care au posibilitatea aceasta, să aleagă categoric să aibă un project manager dedicat.
Nu putem decât să ne bucurăm că avem un project manager ca Marcel Zimbru. Cu adevărat profesionist, implicat, răbdător cu toate ideile şi cerinţele noastre (şi ştim că au fost multe şi că nu a fost deloc uşor să răspundă la sute de emailuri, atât de repede), am avut senzaţia că avem un asociat în el, nu un partener oarecare.

Vrem să îi transmitem şi pe această cale mulţumirile şi aprecierea noastră. Marcel, dacă aveţi un concurs pentru “angajatul anului”, noi te votăm. Şi, cum ne place nouă să spunem…”Să ne rămâi!” ☺

Și noi ne bucurăm când contribuim la lansarea unor proiecte atât de frumoase și îi dorim echipei IYA cât mai multe comenzi și cliente fericite!

Vrei să-ți deschizi un magazin online?

Discută cu un consultant Blugento și află cum poți să-ți crești afacerea cu un magazin online performant!

Vreau Magazin

Postat în eCommerce Inspirație Business De:
Blugento