Importanța paginii de produs în magazinul tău online

Importanța paginii de produs în magazinul tău online

20.08.2020 17:25

importanta-paginii-de-rpodus

Dacă ești proprietarul unui magazin online sau activezi în industria eCommerce, știi că pagina de produs este un punct de referință în călătoria online a cumpărătorului pe website-ul tău.

Realizată corect, după convențiile de UX/UI design, aceasta îți poate aduce atât ție, cât și clienților tăi, beneficii semnificative. O parte dintre beneficiile aduse clienților tăi se reflectă în:

  • Informațiile relevante oferite
  • Review-urile produsului
  • Campanii și oferte limitate care induc sentimentul urgenței
  • Fotografiile de produs
  • Experiența pe smartphone

1. Oferă informații relevante și suficiente pentru tipul de produs pe care îl comercializezi

Mai mult decât orice, pagina ta de produs trebuie să dețină informații clare și să răspundă, anticipativ, la orice întrebare al unui posibil client.

De aceea, este necesar să ai în vedere 3 aspecte importante legate de acest punct.

  • O descriere clară a produsului, oferind specificații tehnice
  • Indicatori vizuali eficienți, precum o fotografie cu ghiduri de mărimi și butoane de CTA (call to action)
  • Instrucțiuni de asamblare, în cazul în care produsul tău se încadrează în secțiunea DIY.

Facilitează experiența de cumpărare a clientului tău în magazinul online, punându-i la dispoziție toate detaliile de care are nevoie și ceva în plus - o descriere creativă și atractivă a produselor tale, va fi un avantaj competitiv pentru tine.

Cu toate acestea, ai grijă să nu aglomerezi această parte. Keep it simple and engaging.

Nu uita că fiecare tipologie de cumpărător are nevoi diferite. Astfel, așa cum am discutat și în articolul precedent, trebuie să ai în vedere faptul că un client de tip browser va dori, mai degrabă, o imagine de ansamblu a produsului, va fi atras de layout-ul paginii și de fotografiile produsului, va fi interesat de prețul de livrare și va pune mult accent pe viteza de încărcare a paginii și pe review-uri.

Pe de altă parte, cumpărătorul orientat către un produs specific va fi mult mai înclinat spre specificațiile tehnice, produse recomandate și ghidurile de mărimi, va fi atras de fotografii la o rezoluție cât mai mare pentru a observa detaliile și va oferi multă atenție review-urilor.

De asemenea, oferirea unui comparator de produse este o parte importantă a experienței pe care utilizatorul o avea în magazinul tău online.

2. Importanța review-urilor de produs

Indiferent ce tip de cumpărători trec pragul magazinului tău online, aceștia vor citi review-urile pe care website-ul tău sau unele din produse le-au primit.

Părerile consumatorilor contează, întrucât acestea oferă credibilitate și transparență, ceea ce te ajută pe tine, în calitate de proprietar al unui e-shop, în procesul de fidelizare al clientului.

Știai că 88% dintre consumatori au la fel de multă încredere într-un review, ca într-o recomandare personală, conform BrightLocal? Sau că 70% dintre persoane preferă să consulte review-urile și rating-urile unui produs înainte de a face o achiziție, conform Business Week?

Review-urile oferite unui produs sau unui website au o pondere semnificativă în transformarea unui lead în client. Astfel, integrarea acestora în pagina de produs este o strategie de care trebuie să ții cont.

3. Creează sentimentul urgenței prin campanii și oferte limitate.

Una dintre cele mai eficiente metode de a duce un potențial client spre realizarea unei comenzi este prin fear of missing out (frica de a pierde). Astfel, creează campanii limitate în timp, cum ar fi sărbătorirea unui an de la lansarea website-ului în cadrul căreia să oferi un discount notabil pentru trei zile și promovează produsele ce cad sub incidența acestei acțiuni de marketing.

4. Fotografiile de produs

Știm că nu toți cei care își deschid un magazin online pot aloca o parte din buget pentru a angaja un fotograf profesionist. Hai să vedem de ce anume vei avea nevoie pentru a începe.

În primul rând ai nevoie de echipament semi-profesional, care să nu îți dea bătăi de cap atunci când trebuie să îl folosești. Necesarul constă într-un aparat/ cameră de fotografiat, care poate fi o cameră DSLR sau chiar camera foto a smartphone-ului personal, un trepied, un fundal alb, un spațiu cu ferestre mari, care primește multă lumină naturală pe timpul zilei și o blendă (un panou reflectorizant care are rolul de a capta lumina și de a o retransmite pe subiect)

fotografie-de-rpodus

Mai mult, poți aplica trucuri care să-ți îmbunătățească și mai mult fotografia de produs precum plasarea produsului într-un context tip lifestyle photos, care se potrivesc mai ales dacă activezi pe verticala fashion sau home & deco. Alternarea unghiurilor și editarea imaginilor sunt alte două trucuri pe care le poți aplica pentru a oferi plus valoare website-ului tău și experienței consumatorului.

Optimizarea fotografiilor în website

Totuși, nu te opri aici. Ai nevoie ca imaginile tale de produs să fie optimizate și indexate în motoarele de căutare. Redimensionează fotografiile la dimensiunea afișată în pagina de produs a magazinului tău online și compresează-le pentru a contribui la viteza de rulare a paginilor în website.

Mai mult, redenumește imaginile pe care le vei încărca în platforma ta și include cuvântul cheie pe care îl urmărești în denumire. Nu doar pentru SEO, dar și pentru a oferi o experiență la fel de calitativă persoanelor cu dizabilități de vedere, setează tag-ul de alternative text al imaginilor printr-o descriere lizibilă al conținutului imaginii.

O soluție eficientă este să apelezi la un serviciu specializat în fotografii de produs, precum cel oferit de către Blugento, despre care poți afla mai multe aici.

5. Asigură-te că paginile tale de produs sunt mobile-friendly

Afișarea pe mobil este esențială pentru a asigura o experiență de shopping online de calitate. Conform GPeC, 72% dintre cumpărătorii români aleg să facă cumpărături direct de pe smartphone. Astfel, fii atent la layout-ul paginilor și elementelor vizuale, viteza de încărcare și testează pagina în mai multe browsere.

Concluzie

Clienți noi sau recurenți, orientați către căutare sau către un produs specific, fiecare dintre aceștia au nevoi specifice, pe care tu poți să le satisfaci urmând bunele practici în eCommerce și UX/ UI Design.

Experiența pe pagina de produs al unui e-shop trebuie să fie educativă și informativă, iar tu, proprietarul website-ului, trebuie să răspunzi întrebărilor consumatorilor tăi înainte ca aceștia să le pună - prin descrieri complete de produs, informații relevante și review-uri de încredere.

Vrei să-ți deschizi un magazin online?

Discută cu un consultant Blugento și află cum poți să-ți crești afacerea cu un magazin online performant!

Vreau Magazin

Postat în Blog Inspirație Best Practice Knowledge Base De:
Mara Florea

Acest site web utilizează Cookie-uri

Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de social media și pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, împărtășim informații despre utilizarea site-ului nostru cu partenerii noștri de socializare, publicitate și analiză, care îl pot combina cu alte informații pe care le-ați furnizat sau pe care le-au colectat din utilizarea serviciilor lor. Sunteți de acord cu cookie-urile noastre dacă continuați să utilizați site-ul nostru web.

Mai multe detalii