Importanța analizei de cuvinte-cheie pentru un magazin online

Importanța analizei de cuvinte-cheie pentru un magazin online

10.05.2017 14:54

Cu siguranță ai auzit de SEO sau de optimizarea pentru motoarele de căutare, chiar dacă abia ai pășit în lumea magazinelor online. Strategiile de SEO se împart în foarte multe direcții, însă principiul care stă la bază este faptul că ajuți motoarele de căutare să înțeleagă ce vinzi pe magazinul tău online.

Analiza de cuvinte-cheie este una dintre principalele strategii folosite în SEO, iar în acest articol îți vom spune de ce este importantă.

Definiția cuvintelor-cheie

Mai întâi, hai să vedem ce sunt acestea.

Cuvintele-cheie sunt termeni folosiți pentru defini/descrie despre ce este conținutul aflat pe o anumită pagină. Un cuvânt-cheie rezumă în câteva cuvinte imaginile, videoclipurile sau textele care sunt folosite în paginile magazinului tău online.

Ideal este să găsești acele cuvinte-cheie care sunt se potrivesc cu ceea ce caută oamenii pe motoarele de căutare. Astfel, vor crește șansele pentru ca site-ul tău să apară în rezultatele căutărilor.

De ce este importantă analiza de cuvinte-cheie?

  • Te va ajuta să înțelegi nevoile audienței tale. Pentru a putea să creezi conținut, dar și pagini de produs care vor apărea în primele pagini din Google, trebuie să știi în primul rând ce limbaj folosește audiența ta și ce tip de conținut caută. Dacă ai ales anumite cuvinte-cheie fără să fi făcut o analiză în prealabil, riști ca paginile magazinului tău online să nu fie găsite și astfel vei pierde o mare parte din traficul care vine din Google.

  • Vei afla mai multe informații despre competiție. Competiția nu este de neglijat, în special atunci când vine vorba de cuvinte-cheie, dar și dacă ești abia la început de drum în această industrie. De exemplu, unealta Keyword Planner îți permite să afli despre orice URL informații legate de termenii pe care îi folosesc oamenii pentru a ajunge pe site-ul respectiv. Cuvintele-cheie folosite de competitorii tăi îți pot da o mulțime de indicii legat de ce ai putea folosi pe site-ul tău. Poți selecta doar o parte din ele pentru a le analiza mai amănunțit.

  • Vei știi metricele care definesc cuvintele-cheie. Atunci când alegi un cuvânt-cheie pentru a optimiza o pagină, este important să te ghidezi după următoarele informații: volumul de căutări, relevanța și competiția (care se referă la cât de greu este apari în căutările făcute pe Google). Astfel, vei știi ce cuvinte-cheie ar fi de preferat să eviți, dar și care și care ți-ar putea aduce cel mai mult trafic și conversii. Într-o lume ideală, ar trebui să alegi acei termeni care au un volum mare de căutări și competiție mică. În realitate, aceștia sunt mai greu de găsit și vei avea nevoie de multă răbdare, dar și puțin noroc pentru a-i identifica.

  • Te vei putea baza pe cuvinte-cheie lungi (long-tail). Există 3 tipuri principale de cuvinte-cheie, în funcție de lungimea lor: scurte (ex: haine femei), medii (ex: haine femei gravide) și lungi (ex: haine femei gravide ieftine). Noi îți recomandăm să folosești pe cât posibil doar cuvinte-cheie lungi, deoarece sunt șanse mult mai mari ca o persoană care va face o căutare folosind un astfel de termen este interesată într-adevăr să facă o achiziție. Deși un cuvânt-cheie scurt ți-ar putea aduce un trafic mult mai mare, acesta nu s-ar concretiza într-o rată de conversie foarte bună. Cuvintele-cheie lungi au de cele mai multe ori un volum de căutări mai scăzut comparativ cu cele scurte, dar statisticile arată că acestea convertesc mult mai bine.              

Concluzie

De îndată ce îți vei optimiza magazinul online cu cele mai potrivite cuvinte-cheie, Google va înțelege mult mai bine cum să afișeze paginile tale persoanelor care caută după termeni similari. Ține minte însă faptul că SEO, respectiv analiza de cuvinte-cheie, sunt procese care durează. Important este să ai răbdare și să fii la curent cu toate schimbările de algoritm, pentru ca site-ul tău să fie conform cu normele în vigoare setate de Google.

 

Ți-a plăcut acest articol?

Subscrie la newsletter-ul nostru și află când îl publicăm pe următorul.

Vrei propriul tău magazin online?

Blugento: Platform for Growth — simplu, ușor, complet. Soluția ideală, construită pe fundația solidă Magento, care oferă toate funcțiile necesare unui magazin online într-un pachet robust și ușor de utilizat. Fără contracte de lungă durată, și fără date captive.

Ce este Blugento? Vezi planuri și prețuri
Postat în eCommerce Marketing Online SEO De:
Bluegento Admin