Drumul către “afară” - Florin Toma despre internaționalizarea unei afaceri

Drumul către “afară” - Florin Toma despre internaționalizarea unei afaceri

20.11.2019 13:22

drumul-catre-afara-florin-toma-internationalizare

Când te gândești să-ți deschizi o firmă, îți vine în minte profitul, adică o formă de succes generată de un număr cât mai mare de clienți. Te mai gândești și la comenzi multe, multe, clienți satisfăcuți și numele brand-ului tău peste tot, dar, oare, chiar îți dorești să ajungi peste tot?

Florin Toma, Managerul E-commerce în cadrul DHL Express, nu crede asta. Din experiența lui, pare-se că idealul firmelor locale este să vândă local, fără să aibă vreo dorință de globalizare. Tot el spune că asta trebuie să se schimbe.

Vânzările în “afară”– o adevărată provocare

Foarte multe magazine doresc să vândă foarte bine local, domestic, intern. E un mediu mult mai sigur, lipsit de riscuri financiare. — Florin Toma

Să construiești un brand la nivel global poate fi o adevărată provocare și de asta mulți antreprenori sunt reticenți atunci când vine vorba despre asta. Idealul multora este local, își doresc doar să aibă vânzări pe plan intern. E un mediu mult mai sigur, lipsit de riscuri financiare. Profitul este constant odată ce reușești să fidelizezi un număr de clienți, iar afacerile interne vin și cu mai puțină bătaie de cap.

Ca să afli mai multe detalii despre internaționalizarea unei companii, citește și articolul "Cum internaționalizezi un magazin online în mod eficient".

Totuși, adevărata provocare ține exact de asta: cum depășești tu, antreprenorul, convingerea sau frica legată de tarifele internaționale ce vin la pachet cu decizia de a lansa un produs pe o piață globală? Răspunsul nu este unul comod, dar cu siguranță e posibil.

Ai nevoie de mindsetul potrivit

Orice afacere se poate extinde global, dacă găsești motivația de care ai nevoie ca să începi un asemenea proces. Dacă te gândești să-ți deschizi o companie și să lansezi un produs pe piață, nu viza doar piața locală...

Mindset-ul trebuie să fie unul global de la bun început, iar tu, ca antreprenor, trebuie să vezi o piață oriunde.— Florin Toma

Florin vorbește despre internaționalizarea companiei, tocmai pentru că există un public mult mai larg în afara țării care s-ar putea bucura de produsul tău. Mindset-ul trebuie să fie unul global de la bun început, iar tu, ca și antreprenor, trebuie să vezi o piață oriunde. Dacă pornești, oricum, la drum, nu mai bine visezi mare și ambițios?

Tocmai de asta, uite, un joc de gândire pe care l-a propus Florin: uită-te la Europa ca la o țară, nu un continent. Un teritoriu delimitat, dar ale cărui granițe nu te blochează, ci susțin structura dezvoltării tale.

Mai precis, lărgește-ți orizonturile și vezi cum poți să aplici ceea ce deja faci, la o scară mai largă. Când vezi Europa ca pe o țară, ajungi să observi piața externă, iar fricile legate de tarife, care acum te sperie, vor dispărea pentru că vei începe să cauți soluții pentru ele, în loc să le permiți să te blocheze. Soluții sunt și sunt eficiente.

În momentul în care te-ai decis să-ți extinzi firma pe un plan internațional, trebuie să-ți găsești un partener de încredere, un distribuitor care va fi tot timpul lângă tine și îți va arăta calea spre client.

Este foarte important pentru noi să fim mereu prezenți lângă antreprenori. — Florin Toma

DHL reprezintă o poveste de succes pentru multe companii din România. Companiile românești din Top 10, care au un parteneriat cu DHL,  reușesc să vândă foarte bine internațional și mult mai puțin pe plan local - iar ăsta este un semn că majoritatea clienților lor sunt străini, deși ei sunt români. Deci se poate!

Urmărește aici interviul video cu Florin Toma - DHL

Alege-ți partenerii pe care te poți baza

L-am întrebat pe Florin care sunt punctele forte pentru care tu, antreprenorul, i-ai alege pe ei, DHL, ca partener în procesul de internaționalizare a afacerii tale:

  • DHL funcționează la nivel global, iar asta susține exact ce ai tu nevoie: ideea că produsul tău poate să ajungă la oameni diferiți, din țări diferite și poate să fie apreciat de ei.
  • DHL își aliniază tarifele la același etalon, chiar dacă lucrează în mai multe țări. Pe baza acestui fapt, magazinul pe care îl ai tu, în România nu va avea niciun handicap în comparație cu cel din Spania, Germania, Marea Britanie sau alte țări europene. De exemplu, pentru o livrare oriunde în Europa prețul este de 50 lei/colet, iar în 98% din cazuri livrările ajung la destinație chiar a doua zi.
  • DHL au depozite locale, adică produsele pe care tu le trimiți clienților tăi vor fi depozitate într-un punct local, fără cheltuieli suplimentare pentru tine.

Cireașa de pe tort? Clienții tăi pot să își aleagă singuri modul de livrare, on demand delivery, în același tarif. Astfel, eviți frustrarea clienților care primesc colete când ei nu sunt la adresă.

Un asemenea partener poate să accelereze evoluția brandului tău tocmai pentru că te ajută să dezvolți un Customer Service eficient, axat pe nevoile și pe satisfacția clienților tăi. Pentru anul ce vine, e crucial să ții cont de tot ce implică internaționalizare pentru că...

2020 este anul comerțului internațional.

Florin consideră că 2020 este anul în care creșterea în e-commerce va fi sinonimă cu comerțul global. E convins că tot mai multe companii românești vor ținti piața internațională și ar fi bine ca tu să te afli în lista celor care îndrăznesc să depășească limitele României.

Ce îl face să aibă atâta încredere este chiar felul în care piața românească funcționează: avem produse de calitate, făcute bine, gândite isteț, care se potrivesc și oamenilor din străinătate. Da, suntem la început de drum în vânzarea internațională. Dar avem toate premisele să ne iasă bine.

Îmi doresc foarte mult ca toate zonele de antreprenoriat să susțină mai mult comerțul internațional.— Florin Toma

Totul ține de mentalitate, iar Florin consideră că în anul următor toate zonele de antreprenoriat din România ar trebui să susțină comerțul internațional. Asta va aduce rezultate noi, diferite, pe baza cărora vei putea să urmărești schimbările, iar schimbările mici, în timp, vor schimba mentalitatea.

Nu poți să te bucuri de tot ce aduce internaționalizarea în mediul de business, dacă nu “intri în horă și joci”. :) 

De asta, include în planurile tale, cât mai curând, să te gândești la cum ai putea să îți lansezi produsele pe piețele internaționale. S-ar putea să fie oportunitatea pe care o așteptai de mult timp!

Vrei să-ți deschizi un magazin online?

Discută cu un consultant Blugento și află cum poți să-ți crești afacerea cu un magazin online performant!

Vreau Magazin

Postat în Blog eCommerce #BeyondEcommerce De:
Mara Florea