De ce este important serviciul de Social Media Management pentru magazinul tău online

De ce este important serviciul de Social Media Management pentru magazinul tău online

06.05.2021 17:18

De ce este important serviciul de Social Media Management pentru magazinul tău online

În anul 2021, 4,2 miliarde de oameni reprezintă populația activă la nivel global ce folosește Social Media. An de an apar noi platforme, fiecare cu un USP diferit față de cealaltă.

Dacă Facebook ne-a adus aproape de oameni îndepărtați prin internet, Instagram a reușit să o transforme într-o experiență mult mai vizuală. Twitter ne-a permis să împrăștiem știri scurte extrem de rapid. Tinerii au folosit aplicații precum Snapchat sau TikTok să arate lumii că tot timpul o să fie cu un pas în față. Clubhouse a reunit profesioniștii sub același acoperiș.

Există o platformă de social media pentru oricine. Exista una, cu siguranță, și pentru afacerea ta. Una e puțin spus, deoarece suntem siguri că poți să-ți promovezi afacerea în mai multe locuri. Nu-ți pune toate ouăle într-un coș, cum ar spune englezul!

Dar...de ce ai vrea totuși să fii prezent pe social media, dacă afacerea merge bine în starea actuală? Articolul de azi îți va prezenta 10 motive pentru care serviciul de Social Media Management va schimba total modul în care percepi Social Media.

Îți crești numărul de potențiali clienți

Dacă ai un magazin de eCommerce și nu faci nimic să ajungi în fața clienților tăi, e ca și cum ți-ai fi deschis o tarabă de limonadă la Polul Nord - nimeni care ar avea problema pe care limonada ta ar rezolva-o nu te va găsi!

Conturile îngrijite de Social Media sunt, pentru multe afaceri, prima interacțiune pe care consumatorul o are cu brandul acestora. Fie că a văzut o postare distribuită sau a dat total întămplător peste afacerea ta, tot ce contează e că acum, acesta știe că exiști și îi poți rezolva problema.

Poți face parteneriate cu micro-influenceri

E foarte tentant, odată ce ai ajuns prezent pe social media, să-ți dorești un parteneriat mare. Eventual, cu un influencer puternic, ce se apropie de milionul de followeri. Înainte să faci asta, gândește-te la următoarele 3 aspecte:

Publicul meu țintă urmărește acest influencer?
Este profitabil să fac o colaborare cu acest influencer?
Cum îmi va influența imaginea un astfel de parteneriat?

După răspunsuri, o mare parte din voi o să ne dați dreptate și o să vă rezumați la microinfluenceri - oameni care creează o comunitate restrânsă, dar mult mai devotată. Costurile acestora nu sunt atât de mari, însă nișa e mult mai ușor de scos în evidență!

Păstrezi o relație apropiată cu clienții tăi, prin social media

Opțiunea de call-center nu este facilă pentru toată lumea. Multe afaceri chiar nu au o modalitate convenabilă de a realiza un canal de legătură direct între client și business. Asta dacă aleg să nu fie prezenți pe social media.

Social media este locul perfect (și gratuit) unde poți să te ocupi de relațiile cu clienții tăi. Stai în contact cu ei prin aplicațiile de mesagerie ce vin cu rețelele sociale și ai scăpat de cheltuieli și bătăi de cap!

Folosești designuri creative pentru a crește apetitul clienților pentru produsele tale

Platformele sociale merg mână-n mână cu vizualurile impresionante. Fie că e vorba de poze, imagini sau animații, oamenii apreciază extrem de mult munca unui designer! Dacă ai o afacere care își poate scoate în evidență adevăratele atribute prin postări cu un vizual impresionant, ar fi mare păcat să nu o faci!

Urmărești statisticile paginii tale

Fiecare platformă de social media dispune de statistici ale paginii tale. Poți urmări în mod constant modul în care evoluează pagina ta, nu doar din perspectiva like-urilor, ci și din unghiuri mai avansate: câți oameni îți vizitează site-ul de pe profilurile de social media, ce engagement au postările tale, care e publicul țintă ce reacționează cel mai bine la tipul tău de conținut sau alte statistici interesante pentru afacerea ta!

Creezi oferte personalizate pentru urmăritorii tăi

Cine nu iubește un discount? Reducerile, alături de gratuități, sunt printre cele mai vânate cuvinte de către clienți. Folosește aceste coduri pentru a le arăta clienților tăi că acel follow sau like chiar a meritat. Chiar și un cod de 10% va fi foarte bine primit!

Organizezi concursuri de tip giveaway

Concursurile de tip giveaway au o rată de engagement de 34%, mai mult decât majoritatea tipurilor de conținut. Organizarea acestora este simplă, însă contactul cu potențialii tăi clienți crește foarte mult. De asemenea, costurile nu sunt foarte mari - oferă ca preț un pachet din magazinul tău sau un produs mai special. Nu trebuie să oferi mașini sau vacanțe în Turcia ca oamenii să participe.

Crești încrederea în brand prin recenzii

Recenziile sunt metode utile pentru consumatori de a alege un anumit brand. Practic, dacă un produs are majoritar recenzii satisfăcătoare, posibilitatea ca un consumator să aleagă acel produs cresc.

Social Media permite astfel de recenzii (cu precădere Facebook) pentru a crea un spațiu de încredere între consumatori și afacerile ce-și doresc să atragă atenția unor publicuri țintă!

Poți folosi module precum Facebook Shop sau WeChat

Platformele de Social Media și-au dat seama că trebuie să facă mai mult pentru a asigura o prezență constantă a afacerilor pe canalele lor. În același timp, dezvoltatori de software third-party și-au dat seama că există piață de module interesante, ce pot ajuta antreprenorii și afacerile să își atingă adevăratul potențial.

Facebook Shop și WeChat sunt două din modulele pe care noi le recomandăm pentru afacerea ta!

Nu încerca doar să vinzi - conținutul este mult mai important

În final, te lăsăm cu cel mai important sfat - pentru un magazin de eCommerce, în general, cel mai important lucru este să vinzi. Totuși, Social Media ar trebui să aibă și alte obiective. Crearea de conținut informativ, valoros pentru clientul tău, este cea mai importantă parte a Social Media. Un client informat va însemna mai mult pentru tine decât 10 potențiali clienți ce nu au habar despre afacerea ta sau problema pe care aceștia o au, iar tu o poți rezolva.

Creştem împreună

Postat în eCommerce Business Creșterea vânzărilor De:
Marcel Zimbru

Acest site web utilizează Cookie-uri

Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de social media și pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, împărtășim informații despre utilizarea site-ului nostru cu partenerii noștri de socializare, publicitate și analiză, care îl pot combina cu alte informații pe care le-ați furnizat sau pe care le-au colectat din utilizarea serviciilor lor. Sunteți de acord cu cookie-urile noastre dacă continuați să utilizați site-ul nostru web.

Mai multe detalii