De ce posibilii cumpărători abandonează coșul de cumpărături?

De ce posibilii cumpărători abandonează coșul de cumpărături?

03.03.2017 11:58

Statisticile arată că abandonul coșului de cumpărături afectează o mare parte din magazinele online. Cel mai probabil și afacerea ta pierde vânzări importante în acest moment tocmai din această cauză.

Primul pas către rezolvarea acestei probleme este să identificăm ce îi determină pe posibilii cumpărători să renunțe la finalizarea comenzii. Hai să vedem care sunt principalele motive.

1. Costuri mari de livrare

Majoritatea cumpărătorilor vor abandona coșul de cumpărături din cauza costurilor de livrare prea mari. Cumpărăturile online sunt atât de căutate tocmai pentru că oamenii vor să plătească un preț mai bun pentru produse, fără a adăuga și o taxă de livrare.  

2. Proces complicat de finalizare a comenzii

De multe ori, oameni achiziționează produse online mai mult din impuls, nu neapărat pentru că au nevoie de produsele respective. Atunci când procesul de finalizare a comenzii e prea lung și complicat, cumpărătorul nu o să mai aibă răbdare și o să părăsească pagina.

3. Nu există opțiune de livrare rapidă  

Știi momentul acela când vrei un produs foarte mult și îl vrei fix în acel moment? Ei bine, gândește-te că mulți cumpărători se află în situații asemănătoare atunci când cumpără online. Așa că, dacă vor găsi un produs pe care și-l doresc foarte mult și descoperă abia după ce l-au adăugat în coș că nu îl vor putea primi decât într-o săptămână, atunci aceștia vor abandona coșul și se vor orienta către alt magazin online.

4. Este necesară crearea unui cont

Un alt incovenient pentru o mare parte din cumpărători este reprezentat de necesitatea creării unui cont pentru plasarea unei comenzi. Aceștia vor doar să cumpere produsele și nu să piardă timp creându-și un cont sau completând prea multe informații personale. Este de preferat ca magazinul tău online să aibă și opțiunea finalizare a comenzii ca și guest.   

5. Prea puține modalități de plată

În România, majoritatea oamenilor care fac cumpărături online preferă metoda de plată ramburs a produselor. Pe de altă parte, mai există și acel procent de cumpărători care preferă metode alternative precum: plata cu card bancar, transfer bancar, ordin de plata sau plata în rate. Pentru a nu-ți pierde o parte din posibilii cumpărători, cel mai bine este să oferi o cât mai mare diversitate de modalități de plată.

6. Nu erau hotărâți să cumpere

Din diverse motive, unii cumpărători vor adăuga produse în coșul de cumpărături, dar nu vor finaliza comanda. Poate li s-a părut prețul prea mare, poate vor să aștepte o ofertă la un anumit produs sau poate așteaptă ziua de salariu pentru a pune comanda. Aceștia ori se vor întoarce la un moment dat pe site și vor fi pregătiți să cumpere, ori vei fi nevoit să creezi anumite strategii pentru a-i reactiva.

7. Dubii legate de legitimitatea siteului

Majoritatea cumpărătorilor au încredere în magazinele online mari, dar acest lucru nu se aplică și la afacerile mici care nu sunt atât de cunoscute. Așadar, la un moment dat, un posibil cumpărător poate crede de cuviință că magazinul online respectiv nu inspiră suficientă încredere pentru a finaliza comanda și va părăsi site-ul.

8. Au găsit un preț mai bun în altă parte

Cumpărătorii sunt obișnuiți să se uite pe mai multe site-uri în același timp, pentru că vor să cumpere produse la cel mai bun preț din acel moment. Așa că, în caz că un competitor are o ofertă la produsul dorit de cumpărător, acesta nu va ezita să cumpere de la el.

Abandonul coșului de cumpărături este cea mai comună problemă cu care se confruntă magazinele online. În ciuda acestui fapt, nu este un capăt de lume. De îndată ce indentifici motivele, poți crea strategii care o să te ajute să creezi o experiență mai bună pentru vizitatorii site-ului. Sperăm ca acest articol să te ajute în acest sens și să începi încet-încet să scazi rata de abandon.




Ți-a plăcut acest articol?

Subscrie la newsletter-ul nostru și află când îl publicăm pe următorul.

Vrei propriul tău magazin online?

Blugento: Platform for Growth — simplu, ușor, complet. Soluția ideală, construită pe fundația solidă Magento, care oferă toate funcțiile necesare unui magazin online într-un pachet robust și ușor de utilizat. Fără contracte de lungă durată, și fără date captive.

Ce este Blugento? Vezi planuri și prețuri
Postat în #ecommercefarafiltru De:
Blugento