Cum Să Îți Optimizezi Magazinul Online pentru Generația Z

Cum Să Îți Optimizezi Magazinul Online pentru Generația Z

05.09.2017 15:38

Lumea în care trăim este într-o continuă dezvoltare. Internetul și tehnologiile noi se răspandesc și cresc odată cu cei care le creează. E timpul să facem cunoștință cu generația Z. Pentru a face totul mai simplu de înțeles, ei sunt generația născută între anii 1996 și 2010. 

Îi cunoaștem. Sunt cei la care ajunge cel mai repede ultimul joc video, ultimul tip de telefon, cea mai nouă tehnologie în materie de deplasare sau cei care au dat vechiul șotron pe ultimul joc în VR. Ei sunt cei pentru care tehnologia e un comportament natural.

Poți crede că generația Z este încă prea tânără să conteze atunci cand ne gândim la o companie de e-Commerce și la modalitățile prin care aceasta alege să își creeze strategiile de marketing. Ține minte însă, acești tineri au început deja să ia cu asalt industria eCommerce.

Ei sunt prima generație născută într-o lume monopolizată de Internet și deși nu a intrat încă pe piața muncii, folosesc deja o parte din veniturile familiei în achiziții făcute online. Concluzia este clară: nu numai că ei sunt deja un grup țintă, dar vor deveni mult mai importanți pentru magazinele online.

Cum Vei Atrage Generația Z

Generația Z este generația de oameni pentru care internetul reprezinta fiecare zi. Ei sunt cei care își introduc părinții în lumea noilor tehnologii, sunt cei care răspândesc și crează cele mai noi trenduri în materie de tehnologie.

Generația Z privește internetul și magazinele online altfel. Le văd ca și pe ceva complet normal, care a existat dintotdeauna. Ca urmare, acordă multă încredere industriei e-Commerce, fiind totodată cei mai bine infromați clienți.

Pentru a te împrieteni cu această nouă generație de consumatori, există câțiva pași pe care ar trebui să îi urmezi. Astea sunt sfaturile noastre:

Oferă valoare

În ziua de azi, până și cele mai mici nișe au magazine în competiție. Cu alte cuvinte, clienții au de unde să aleagă iar generația Z știe asta foarte bine. Pentru a-i convinge să aleagă magazinul tău, trebuie să le oferi cât mai multă valoare. Asta poate însemna multe lucruri deci cel mai bine este să plănuiești ceva unic și specific firmei tale.

Metodele sunt în general simple în teorie și probabil mai greu de pus în practică:

  • Păstreaza un raport preț-calitate bun, și nu te vinde prin promisiuni false.
  • Adaptează-te noilor tehnologii și întâmpină-i cu un design atractiv.
  • Oferă valoare prin informații. Dacă creezi conținut de calitate, (articole, eBooks, studii de caz) noii cumpărători vor căpăta încredere în tine și vor fi mai dispuși să aleagă compania ta.

Publicul modern nu pune mare bază în promisiuni și nu mai suportă tactici de marketing insistente sau agasante. Dacă îi presezi să cumpere fără să le fi oferit vreo formă de valoare în schimbul findelizării, nu rezolvi nimic. Ba mai mult, riști să faci o impresie proastă și să îi pierzi.

Începe o Conversație

Pentru generația Z, comunicarea pe platformele de socializare este la fel de naturală ca și pe telefon. Ba mai mult, sunt obișnuiți să aibă o relație directă cu firmele prin intermediul acestor rețele. Dacă audiența este dispusă să comunice cu tine, cea mai mare risipă ar fi să nu faci nimic în acest sens.

Răspunde la întrebări cât mai repede și cât mai complet, și arată-le că ești deschis pentru comunicare. Află ce le place clienților la produsele tale și ce doresc în plus. Nu numai că informațiile acestea sunt benefice pentru compania ta, dar întărești relația dintre tine și audiență.

Comunicarea nu ar trebui să se termine pe Facebook. Întreține discuția și prin email dar la un ritm mai lent pentru a nu fi acuzat de spaming. Dacă trimiți deja oferte și articole prin email, adaugă o întrebare la sfârșit. Dacă clienții îți răspund, menține comunicarea.

Ultima piesă a puzzle-ului este magazinul online în sine. Orice client preferă să aibă opțiunea de a cere asistență în timp real dar generația Z se așteaptă la așa ceva. Dacă nu ai această funcționalitate, riști să pierzi mulți clienți din noua generație.

Noua generație este încă tânără și nu putem prezice comportamentul lor din viitor. Până când avem mai multe date, cel mai bun lucru pe care îl poți face este să pui sfaturile de mai sus în aplicare și să te ocupi de regulile universale. Un website robust și bine gândit este necesar indiferent de publicul țintă. 

Ți-a plăcut acest articol?

Subscrie la newsletter-ul nostru și află când îl publicăm pe următorul.

Articole similare

Postat în eCommerce Inspirație Business De:

Alex Iftode