Cum poți vinde pe eMAG Marketplace direct din magazinul tău online

Cum poți vinde pe eMAG Marketplace direct din magazinul tău online

04.04.2019 17:56

Vinzi in eMag Marketplace direct din magazinul online

“Cum pot să-mi extind magazinul online și să cresc vânzările fără a investi o sumă mare de bani?” este probabil cea mai des întâlnită întrebare în eCommerce.

Răspunsul? Devii seller în platforma eMAG Marketplace, care este în prezent cel mai mare marketplace din România, având 15.662 de magazine partenere și 4.404.016 produse listate și prezență pe piețele din Polonia, Bulgaria și Ungaria.

Sistemul este disponibil tuturor comercianților care pot oferi o gamă diversă de produse, pot livra rapid comenzile primite, includ servicii post-vânzare și au capacitatea de a acoperi întreg teritoriul României.

Marketplace-ul este o opțiune viabilă atât pentru cei care au deja un magazin online, cât și pentru companiile care vor să vândă exclusiv prin platforma eMAG.

În acest articol, vom aborda trei teme principale. În prima parte, vorbim despre beneficiile marketplace-ului eMAG și tot ce trebuie să știi despre avantajele platformei, iar la final îți vom arăta punctual cât de ușor este să integrezi magazinul tău online prin platforma Blugento și îți vom oferi un mini-ghid pentru vinde mai mult prin intermediul marketplace-ului.

Principalele beneficii ale platformei eMAG Marketplace 

1. Expunere în timp scurt la un număr mare de vizitatori

eMAG are peste 500.000 de vizitatori unici în fiecare zi, ceea ce înseamnă că produsele tale vor putea fi văzute oricând și oriunde de către posibili clienți, fie că accesează site-ul de pe desktop, tabletă, telefon sau folosind aplicația dedicată de mobil.

Poți profita de notorietatea eMAG pentru a-ți crește expunerea magazinului tău online într-un timp mult mai scurt și fără a te lovi de problema costurilor ridicate.

2. Riscuri zero

Prin eMAG Marketplace, ai posibilitatea să testezi gratuit și să vezi dacă ți se potrivește acest canal nou de vânzare. După ce compania ta este acceptată în platformă, cei de la eMAG te vor contacta pentru a stabili detaliile colaborării, inclusiv comisionul de vânzări. Astfel, nu vei fi nevoit să plătești o taxă lunară chiar și în cazul în care nu faci vânzări, ci eMAG își va lua un comision doar pe baza comenzilor plasate și livrate.

3. Acces la statistici

Indicatorii de performanță sunt extrem de importanți în comerțul online, de aceea eMAG Marketplace îți oferă acces și la acest tip de rapoarte. Astfel, vei știi de fiecare dată în ce perioadă a zilei/a lunii îți vin cele mai multe comenzi, dacă ofertele tale au succes la public sau, dimpotrivă, dacă produsele tale nu sunt vizualizate de foarte multă lume.

Cu ajutorul indicatorilor de performanță vei putea să iei decizii mai bune atunci când vine vorba de schimbarea unei strategii sau chiar să găsești modalități noi prin care să sporești vizibilitatea, click-urile și vânzările pentru produsele tale.

4. Extindere la nivel internațional

eMAG Marketplace are comercianți nu doar din România, dar și din Polonia, Ungaria și Bulgaria. Până de curând, aceștia puteau vinde produse doar în țările din care făceau parte, însă datorită eliminării barierelor referitoare la taxe și formalități vamale, extinderea în cele trei țări se poate face cu o mai mare ușurință, asta și mulțumită eforturilor pe care le depune eMAG în acest sens.

eMAG și-a dat seama că traducerea produselor reprezintă o mare problemă ce îi împiedică pe cei care vând în marketplace să se extindă și în alte țări. Acest impediment are trei motive principale la bază: comercianții nu au expertiza necesară traducerii, nu au timp, iar serviciile unei firme de traduceri ar fi mult prea costisitoare.

Pentru a ajuta comercianții să se extindă în aceste țări, compania lucrează la proiectul eMAG Automated Systems, ce combină inteligența artificială cu intervenția umană, fiind un sistem care pe măsură ce învață și face mai multe traduceri, devine din ce în ce mai performant.

Costurile asociate traducerii prin această platformă vor fi de asemenea mult mai mici și se vor realiza mult mai rapid ca în cazul traducerilor făcute exclusiv de către oameni.

5. Acces la asistență și materiale de suport

Pentru primele trei luni din momentul în care este acceptat în platformă, fiecare seller nou va avea o echipă dedicată care îl va ajuta să treacă prin toate etapele, de la prima comandă, la primul retur, interpretarea indicatorilor de performanță și cum să îi îmbunătățească. Concret, rolul acestei echipe va fi de a te ajuta să vinzi mai mult.

Pe lângă asistența primită din partea unei echipe, vei avea acces și la statistici, rapoarte, trenduri în eCommerce, și o platformă de learning unde până la sfârșitul anului 2019 vor exista 100 de videouri. În plus, comercianții care vând prin intermediul marketplace-ului au acces la un call center separat din care fac parte 30 de operatori pregătiți să îi ajute și să le răspundă la orice fel de întrebări.

Acestea fiind spuse, chiar dacă nu ai prea multe cunoștințe în eCommerce, acest lucru nu va reprezenta o barieră, deoarece eMAG se va asigura că ai suportul necesar pentru a avea succes în marketplace și că vei putea oferi o experiență pozitivă tuturor clienților.

6. Tu stabilești prețul și promoțiile

Un aspect foarte important este cel legat de libertatea pe care o ai în momentul în care stabilești prețurile produselor pe care le vinzi, tipul lor sau politica promoțională. eMAG nu va controla aceste lucruri, astfel că tu vei stabili prețul pentru produsele puse la vânzare și ofertele pe care vrei să le derulezi.

Integrarea Magazinului Online cu eMag Marketplace

Dacă ai un magazin realizat pe platforma Blugento îți poți integra magazinul online cu eMag Marketplace, astfel încât să automatizezi procesul de listare al produselor și să reduci munca manuală. Îți oferim un modul complet automatizat prin care magazinul tău online va comunica prin API, bidirecțional, cu eMag Marketplace. Astfel, te ajutăm să publici rapid produsele pe eMAG Marketplace, deschizând un canal de vânzări nou și eficient.

Care sunt beneficiile integrării cu eMag Marketplace:

  • Economisești timp și resursă umană automatizând listarea produselor
  • Eviți erorile și economisești timp prin actualizări automate ale stocurilor și prețurilor
  • Lucrezi într-o singură platformă și administrezi mai ușor comenzile din eMag Marketplace, direct din interfața magazinului tău online
  • Folosește timpul câștigat pentru activitățile care te ajută să îți crești businessul

Vrei să-ți deschizi un magazin online?

Discută cu un consultant Blugento și află cum poți să-ți crești afacerea cu un magazin online performant!

Vreau Magazin

Cum funcționează integrarea cu eMag Marketplace

Prin integrarea magazinul online cu eMag Marketplace listarea produselor se va face prin API, direct din magazinul online și va exista o comunicare bidirecțională între magazinul online și eMag Marketplace.

Prin integrarea automatizată vei:

  • Trimite în mod automat produsele și informațiile legate de acestea în eMag Marketplace din magazinul online: denumire, descriere, categorie, imagini, preț și stoc. Nu va mai trebui să generezi sau să completezi niciun fișier.
  • Trimite în mod automat produsele noi sau actualizări pentru produsele deja existente
  • Trimite în mod automat atributele și specificațiile produselor
  • Primi în mod automat comenzi din platforma EMAG Marketplace direct în magazinul Blugento, în secțiunea unde vizualizezi și restul comenzilor magazinului tău online
  • Genera și atașa factura în format pdf la comanda din eMag, direct din magazinul online
  • Genera AWB-uri pentru comenzile importate din eMag direct din interfața magazinului tău online
  • Sincroniza automat statusurile comenzilor din magazinul online Blugento și eMag Marketplace
  • Trimite o întreagă categorie de produse odată spre eMag Marketplace

Pentru a fi trimise către eMag, produsele din magazinul online trebuie să:

  • fie de tip simplu
  • aibă preț
  • aibă SKU
  • aibă opțiunea Gestionează Stoc setată la valoarea Da (activat)
  • aibă o valoare numerică pozitivă (sau zero) pentru câmpul cantitate
  • aibă setată valoarea În stoc pentru câmpul Disponibilitate Stoc
  • aibă minim o poză
  • aibă bifată categoria din care face parte, categorie asociată anterior la una din eMAG
  • aibă toate atributele de produs Magento, asociate caracteristicilor obligatorii completate

Produsele și comenzile se sincronizează cu cele din magazinul tău o dată la 10 minute.

Recomandări pentru vânzări mai bune pe eMag Marketplace

Pentru ca produsele să fie aprobate pentru a fi listate în eMag Marketplace și să fie cât mai ușor de găsit de potențialii clienți sunt câteva lucruri de care trebuie să ții cont:

Numele produsului:

Să aibă un titlu descriptiv și scurt. Aici te poți ghida și după ce căutări folosesc oamenii pentru a găsi acel tip de produs. Denumirea recomandată ar trebui să conțină: tip produs, brand, model, atribute sau caracteristici reprezentative.

Ex:
Camașă office damă LaCoste albă, bumbac organic
Telefon mobil Samsung Galaxy S10 Dual SIM, 128GB, 6GB RAM, 4G, Yellow

Dacă produsele se vând la set, menționează în denumire că este vorba de un set și specifică numărul de bucăți la set. De asemenea, este recomandat să verifici să nu existe diferențe între informațiile specificate în descriere și cele menționate în denumirea produsului.

Ce să nu faci atunci când alegi denumirea produselor

  • Nu folosi cuvinte de genul super-ofertă, genial etc. în denumirea produsului
  • Nu introdu detalii despre ofertă în denumirea produsului - Reducere, Livrare Gratuită etc.
  • Nu folosi cuvinte scrise integral cu majuscule, doar acronime și expresii uzuale precum RAM, HDD, etc.
  • Nu folosi prescurtări de cuvinte

Caracteristicile produsului:

Completează toate atributele solicitate de eMag cu valori corecte. Acest pas poate genera o creștere rapidă a numărului de vizite pe paginile de produs și o creștere a ratei de conversie deoarece utilizatorii vor avea șanse mai mari să găsească produsele tale la căutare și vor afla mai multe informații pe pagina produsului, informații care pot ajuta la decizia de achiziție.

Caracteristicile produsului trebuie să fie congruente cu restul secțiunilor și informațiilor comunicate despre produs în descriere, denumire, imagine etc.

În funcție de categoria unde îți listezi produsele, va trebui să completezi și o serie de atribute precum lungime, lățime, greutate, înălțime etc., iar toate produsele vor trebui sa aibă un brand (dacă nu au un brand poți trece numele magazinului online).

Să fii atent ca toate câmpurile obligatorii să fie completate pentru ca produsul tău să fie validat la publicare. De asemenea, ideal ar fi să completezi și câmpurile recomandate și câmpurile opționale. Câmpurile recomandate sunt folosite în filtrarea produselor pe eMag, iar dacă acestea nu sunt completate, filtrele aplicate de clienți vor exclude produsele tale. Câmpurile opționale oferă clienților informații utile, care pot duce atât la descoperirea mai ușoară a produselor și mai ales, pot influența pozitiv decizia de cumpărare.

Imaginile de produs

Fiecare produs trebuie să aibă minim o fotografie, dar se pot adăuga până la 5 fotografii pentru fiecare produs în eMag Marketplace. Recomandarea noastră e să adaugi cât mai multe fotografii. Rata de conversie crește considerabil la produsele cu mai mult de 3 fotografii.

Alege poze clare, de calitate înaltă, bogate în detalii, care să înlocuiască cât mai mult din experiența unui magazin fizic. Imaginile nu trebuie să conțină logo-uri sau watermarks.

Pentru imaginea principală a produsului trebuie să te asiguri că:

  • Imaginea înfățișează doar produsul, cu zero sau cât mai puține elemente de sprijin
  • Produsul să fie prezentat pe fundal alb, să fie centrat în imagine și prezentat frontal
  • Produsul să ocupe o pondere suficientă din imagine
  • Pentru produsele din categoria "Fashion", imaginea principală trebuie să fie neapărat cea în care manechinul/produsul este cu fața

Dimensiunea minim acceptată pentru fotografii este de 640 x 640 pixeli, iar cea maxim acceptată este 6000 x 6000 pixeli. Excepție fac imaginile articolelor de tip îmbrăcăminte unde dimensiunea minim acceptată este de 640 x 960 pixeli, aspect ratio 2/3.

Pentru o rată de conversie mai bună, una din imaginile secundare ar trebui să arate produsul în context.

Descrierea produsului:

  • Folosește cât mai multe informații obiective cu privire la produs, beneficiile, funcționalitățile și caracteristicile acestuia. Concentrează-te pe beneficiile utilizării acestuia.
  • Folosește descrieri cât mai amănunțite de produs, cu poze și video-uri explicative acolo este posibil
  • Descrierile nu trebuie să conțină informații despre oferta produsului (preț, termen livrare, disponibilitate, garanție), date contact sau mesaje promoționale de tipul "Ofertă limitată!", "Cumpără acum!" etc.
  • Să corespundă informațiile cu restul datelor de produs (denumire, atribute, imagini)

Pe scurt, pentru a-ți crește vânzările îți recomandăm să:

  • Adaugi fotografii de produs cât mai calitative și mai multe
  • Ai descrieri de produs amănunțite, dacă se poate cu poze și video-uri explicative pe pagina de produs
  • Gama de produse pusă la vânzare să fie cât mai mare
  • Să folosești prețuri care se termină cu cifra 9 deoarece convertesc mai mult
  • Să răspunzi la review-uri, întrebări sau comentarii pe pagina de produs
  • Participi la campaniile promoționale

Cum pot să devin partener eMag Marketplace cu magazinul meu online?

Pentru a-ți vinde produsele pe eMag Marketplace trebuie să te înregistrezi aici: https://marketplace-leads.emag.ro/

Există câteva condiții pentru a deveni partener, condiții menite să asigure o experiență bună pentru clienții finali: trebuie să reprezinți o firmă înregistrată, să poți asigura transportul produselor pe tot teritoriul țării (aici eMag are o serie de curieri agreați cu care va trebui să închei un contract) și trebuie să asiguri servicii post-vânzare (retur, garanție dacă e cazul).

După ce contul tău de seller a fost creat poți începe listarea produselor tale și vânzarea. Partea bună e că marketplace-ul se va ocupa de partea de promovare pentru tine, se ocupă de campanii și strategii de atragere a clienților pe paginile produselor tale. Prin aderarea la marketplace vei avea acces la o audiență foarte mare la care nu aveai acces până în acel moment. De asemenea, încrederea în brandul tău crește fiind asociat cu un magazin cu notorietate, iar numele magazinului tău online va deveni mai cunoscut.

Concluzie

Dacă ai deja un magazin pe Blugento și dorești integrarea automatizată cu eMag Marketplace nu ezita să comunici asta project managerului alocat pe proiectul tău.

Dacă ai deja un magazin online pe care vrei să-l migrezi pe o altă platformă eCommerce sau îți dorești un magazin nou, integrat cu eMag Marketplace, intră în legătură cu un consultant și împreună vom construi magazinul online pe care ți-l dorești. 

Vrei să-ți deschizi un magazin online?

Discută cu un consultant Blugento și află cum poți să-ți crești afacerea cu un magazin online performant!

Vreau Magazin

Postat în eCommerce Business Creșterea vânzărilor De:
Bluegento Admin