Cum poți crește retenția clienților și ce beneficii îți aduce

Cum poți crește retenția clienților și ce beneficii îți aduce

04.05.2017 11:50

Am mai spus-o într-un articol trecut și vom continua să repetăm acest lucru de nenumărate ori: este mai ieftin să convingi clienții existenți să cumpere din nou decât să găsești unii noi.

Un fapt care a dus la costuri mai ridicate pentru achiziționarea de clienți noi este creșterea prețului pe impresii, click-uri, dar și conversii în publicitatea online. Așadar, devine din ce în ce mai profitabil pentru magazinele online să se focuseze pe clienții existenți.

În acest articol, îți vom prezenta câteva strategii pe care le poți folosi pentru a crește retenția clienților, precum și beneficiile pe care ți le va aduce.

Beneficiile aduse de creșterea retenției clienților

  • Potrivit unui studiu făcut de Harvard Business Review, o creștere a retenției clienților de 5% poate duce la o creștere de cel puțin 25% a profitului;

  • Persoanele care devin loiale unei companii, vor recomanda produsele folosite prietenilor și familiei, facilitând astfel fenomenul de word of mouth, despre care am aflat într-un articol trecut că este una dintre cele mai puternice modalități de promovare;

  • Cu cât un client cumpără de pe magazinul tău online de mai multe ori, cu atât relația ta cu acesta va deveni mai puternică. Un client loial nu va fi interesat în ce are de oferit competiția.

Strategii prin care poți crește retenția clienților

1. Implementează un program de fidelitate

Un program de fidelitate îți dă ocazia să recompensezi un cumpărător nu doar pentru achizițiile făcute, dar și pentru diferite acțiuni pe care le face, precum faptul că lasă recenzii, face recomandări sau distribuie pe rețelele sociale paginile magazinului tău online.

Am scris recent un articol despre aspectele de care trebuie să ții cont înainte să dai drumul unui program de fidelizare. Îl poți citi aici.

2. Gamification

Dacă audiența ta este formată din persoane tinere, atunci această strategie poate funcționa de minune. Cu ajutorul strategiei de gamification, încurajezi clienții să completeze anumite acțiuni plăcute, adăugând astfel și ideea de competiție.

Magazinele online pot încorpora gamification cu ușurință în promoții, dar și în programele de fidelizare.

3. Profită de listele de email    

Este important să trimiți email-uri în mod regulat clienților tăi, deoarece te va ajuta la menținerea și la dezvoltarea relației cu aceștia. De asemenea, email marketing-ul este canalul de comunicare cu cea mai mare rată de conversie.

Nu uita să personalizezi email-urile trimise cu numele clientului, dar și cu recomandări sau promoții targetate în funcție de produsele la care s-a uitat anterior.

4. Oferă discount-uri  

Un discount oferit în momentul potrivit poate determina clienții mai vechi să devină din nou activi și să facă o achiziție. Pe lângă discount-uri, mai poți experimenta cu diferite tactici, precum oferirea unor credite. Acestea pot face ca o ofertă să fie mai tangibilă, iar clientul va simți nevoia să le folosească.

5. Folosește-te de rețelele sociale

Persoanele care te urmăresc pe rețelele sociale cu siguranță vor să afle mai multe despre tine, produsele tale sau sunt deja clienți fideli.

Pentru a dezvolta această relație formată cu ei, trebuie să te asiguri că postezi informații suficient de relavante pentru a te putea conecta cu ei și a-i atrage în continuare către magazinul tău online. De asemenea, analizează toate postările pentru a vedea care au cel mai mare engagement și folosește-le ca și inspirație pentru mesajele viitoare.

Clientul din prezent este principalul atu al magazinului tău online

De ce? Deoarece acesta a luat deja contactul cu produsele tale, compania ta, ori departamentul de relații cu clienții. Sperăm ca acest articol să te convingă să îți îndrepți atenția mai mult către clienții existenți și cu această ocazie să descoperi cât de simplu poate fi să îți crești veniturile.  

 

 

Ți-a plăcut acest articol?

Subscrie la newsletter-ul nostru și află când îl publicăm pe următorul.

Vrei propriul tău magazin online?

Blugento: Platform for Growth — simplu, ușor, complet. Soluția ideală, construită pe fundația solidă Magento, care oferă toate funcțiile necesare unui magazin online într-un pachet robust și ușor de utilizat. Fără contracte de lungă durată, și fără date captive.

Ce este Blugento? Vezi planuri și prețuri
Postat în eCommerce Best Practice De:
Bluegento Admin