Cum organizezi o campanie eficientă de marketing online?

Cum organizezi o campanie eficientă de marketing online?

28.10.2019 14:38

Campanii eficiente de marketing online

Ultimele luni din an sunt lunile de foc pentru orice business. Indiferent de domeniul în care activezi, dacă ești atent și reușești să planifici atent ultimul trimestru, poți să obții cele mai bune cifre din tot anul. Iar când vorbim despre ecommerce și magazine online, perioada finalului de an poate reprezenta principala perioadă de vânzări, încasări și modificări de stocuri. Dar cum faci să profiți de frenezia lui Black Friday, a lunii reducerilor și a lunii lui Moș Crăciun?

Te folosești de Marketing Online și îl faci bine, eficient. — Elena Dobre.

Elena conduce agenția Zarbi și construiește, împreună cu echipa ei, campanii online pentru business-uri locale și internaționale. A adunat experiență, rezultate și o gândire strategică pe care o folosește ca să obțină rezultate pentru clienții ei.

În calitate de expert în dezvoltarea campaniilor online, Elena lucrează cu antreprenori care au deja magazine online sau site-uri, iar mulți dintre ei și-au pregătit site-urile pentru perioada ce urmează. Dacă vrei să obții rezultate maxime în următoarele săptămâni, trebuie să știi că pregătirea începe… cu multe luni înainte.

Nu poți să fii eficient și să obții vânzări record dacă nu ai pregătit toate detaliile tehnice care să te susțină în procesul de vânzare.

Uite care sunt elementele-cheie pe care trebuie să le ai în vedere:

1. Date reale, corecte, măsurate

Avantajul pe care îl are un antreprenor care vinde în online față de cel care are doar magazin offline, poate să facă diferența între succes și faliment.

În online poți să măsori și să urmărești tot: ai date în timp real, știi constant câți oameni sunt în magazinul tău online, poți să vezi unde stau utilizatorii, ce produse caută și cât timp trece până când decid să cumpere. Practic, dacă faci tracking corect reușești să afli care e comportamentul clientului tău și apoi poți să folosești aceste informații ca să construiești funneluri de vânzări cu rezultate uimitoare.

E bine să:

  • te asiguri că ai codul pentru Google Analytics instalat;
  • faci setările pentru Google Ads (conversion tracking);
  • verifici dacă Pixelul pentru Facebook e corect pus în site;
  • urmărești că ai, din punct de vedere tehnic, toate setările active pentru remarketing.

Când ai toate elementele de tracking instalate, poți să profiți de viteza pe care online-ul ți-o oferă. Ai date reale, măsurate corect, așa că poți să analizezi ce funcționează în campania ta și unde e nevoie să faci îmbunătățiri. Și poți să le faci pe loc, cu doar câteva click-uri. Antreprenorul, adică tu, este cel care ia deciziile și cel care construiește al doilea element-cheie:

2. Feed-ul de produse

Adică lista de produse sau servicii pe care vrei să le vinzi.

Oamenii de marketing nu pot să lucreze singuri. Au nevoie de antreprenor și împreună trebuie să dezvolte un proces de comunicare continuu.— Elena Dobre

Scopul unei agenții de marketing este să te ajute să vinzi. Iar cele mai bune rezultate le obții atunci când ai o colaborare strânsă între oamenii de dezvoltare și specialiștii în marketing. Trebuie să știi foarte clar ce vinzi, ce stocuri ai la dispoziție, care sunt ofertele de preț și cui te adresezi.

Urmărește video-ul de mai jos cu Elena Dobre - CEO Zarbi

Pe lângă toate astea, să fii în contact direct cu oamenii de marketing înseamnă să poți să ajustezi la timp ofertele, canalele și comunicarea ta, în funcție de feedback-ul primit de la clienți.

Vrei să știi constant:

  • care sunt produsele cel mai populare din nișa ta;
  • cum le caută lumea; unde le accesează;
  • cum devin ele populare, în mediul online.

Iar Elena are și un sfat pentru tine, dacă vrei să profiți de tehnologie: folosește Google Shopping - o platformă recent lansată și în România, care funcționează ca un comparator de prețuri.

Deja sunt multe branduri în Google Shopping. E adevărat, sunt brandurile mari, dar dacă înțelegi cum funcționează platforma și te pregătești din timp să fii și tu acolo, vei avea un avantaj în fața concurenței tale.

3. Listele de audiență

Listele de audiență sunt strâns legate de primul element-cheie. Dacă setezi și măsori tot ce poți măsura în magazinul tău online, reușești să îți construiești ceea ce marketerii numesc aurul unui om de vânzări: listele de clienți.

Din fericire, online-ul îți permite să știi tot despre comportamentul clienților tăi în site, așa că e ușor să creezi liste care să îți arate cine ce cumpără - ce tipologie de client finalizează procesul de achiziție și care e audiența care navighează în site, adună informații, dar nu duce acțiunea de cumpărare la final.

Dacă ai avea doar un magazin offline, nu ai avea cum să știi de câte ori a intrat în magazinul tău o persoană, până să cumpere. Dar în online știi. Și când știi asta, te poți folosi de content marketing ca să dezvolți funnel-uri complexe în care să îl atingi pe client de mai multe ori: nu doar prin vânzare, ci și prin articole relevante pentru el, informații despre produsele tale sau evenimente speciale în care poate să descopere ce vinzi.

De exemplu, de Black Friday poți să faci reclame targetate clienților care anul trecut au cumpărat de la tine sau au fost în site-ul tău în aceeași perioadă. Știi cine sunt, știi că sunt sensibili la reducerile de preț sau la ofertele speciale, așa că tot ce ai de făcut e să te folosești de reclame bine făcute ca să îi readuci în site și să îi transformi în clienți. Trebuie să fii atent, însă: nu exagera și nu te deveni agasant.

O campanie de marketing eficientă e o campanie care nici măcar nu se simte ca o campanie de marketing. Și perioada de Black Friday e ideală pentru că toată lumea știe ce se întâmplă, clienții sunt pregătiți de cumpărături, psihic au așteptările setate și, foarte important: tot mai mulți dintre clienți știu deja ce vor să cumpere la reduceri. Asta înseamnă că decizia de cumpărare va fi luată mult mai ușor, mai repede, iar tu, vânzătorul, trebuie doar să fii acolo unde caută clienții tăi și să le oferi ce își doresc.

Iar dacă te întrebi ce aduce nou 2020, Elena spune doar atât: automatizări.

Încurajez antreprenorii să folosească sfaturile din platformele de eCommerce. — Elena Dobre.

Și asta pentru că toate platformele sunt concentrate acum pe automatizare și pe simplificarea procesului de gestiune, vânzare și customer care. La fel ca pentru campaniile de Black Friday, și pentru anul următor, dacă urmărești să faci corect toate setările în spatele site-ului tău ai să poți să profiți de funcționalitățile pe care ți le pune la dispoziție tehnologia.

Ține minte, o campanie de marketing de succes începe cu tehnicalitățile magazinului tău online.

Folosește-te de date ca să evaluezi ce ai făcut în trecut și a funcționat, iar apoi ia informațiile și construiește-ți strategia pentru viitor. Fă remarketing eficient și folosește perioada finalului de an ca să descoperi cât mai multe despre comportamentul clientului tău. Ulterior, ai să poți să combini mediul online cu automatizările pe care le oferă tehnologia și, în timp, ai să devii un antreprenor eficient, cu rezultate în vânzări și clienți mulțumiți.

Vrei să-ți deschizi un magazin online?

Discută cu un consultant Blugento și află cum poți să-ți crești afacerea cu un magazin online performant!

Vreau Magazin

Postat în eCommerce Marketing Online #BeyondEcommerce De:
Blugento