Cum optimizezi paginile produselor cu stoc epuizat pentru a nu pierde clienți

Cum optimizezi paginile produselor cu stoc epuizat pentru a nu pierde clienți

20.05.2019 16:40

Optimizarea Paginilor de Produs cu Stoc Epuizat

De ce să optimizezi paginile de produs cu stoc epuizat

Modul în care gestionezi produsele cu stoc epuizat influențează experiența utilizatorului la tine în magazin, SEO și vânzările. 65% dintre vizitatorii dezamăgiți că au ajuns pe o pagină cu un produs cu stoc epuizat părăsesc site-ul și cumpără de la altcineva, sau deloc, conform studiului realizat de GT Nexus.

Sunt mai multe situații des întâlnite în care anumite produse de pe magazinul tău online vor apărea ca fiind indisponibile:

  • Produsele sunt sezoniere (se vând, de exemplu, în timpul verii);
  • Ai avut o cerere neașteptat de mare pentru o anumită categorie de produse.
  • Ai vândut anumite variații ale produsului și ai rămas cu câteva variații pe stoc (ex. mărimi)
  • Produsele sunt realizate manual sau la comandă și prin urmare fabricarea lor va dura mai mult timp;

Atunci când vizitatorii ajung pe pagina unui produs pe care și-l doreau, însă observă că acesta nu mai este disponibil la momentul respectiv, cu siguranță vor fi dezamăgiți. Partea bună este că poți apela la anumite strategii care să te ajute să îi convertești în cumpărători folosindu-te fix de aceste pagini unde produsul nu mai este în stoc.

Iată câteva idei pe care le poți folosi în acest scop.

1. Explică de ce produsul nu mai este în stoc sau când ar putea reveni

De cele mai multe ori, când un vizitator ajunge pe o pagină unde produsul apare ca fiind indisponibil, acesta nu își poate da seama dacă stocul pentru acel produs va fi actualizat sau pur și simplu nu va mai fi pus la vânzare vreodată. Din cauza acestei ambiguități, vizitatorul va părăsi site-ul și cel mai probabil nu mai reveni.

Pentru a evita astfel de situații, recomandăm să explici foarte clar și sincer motivul pentru care produsul nu poate fi cumpărat în acel moment.

În cazul în care produsul respectiv este sezonier sau fabricat manual, poți profita de acest fapt pentru a crea o poveste în jurul brandului tău, punând accent pe calitatea produselor pe care le vinzi. Astfel, vizitatorii vor tinde să creadă că merită într-adevăr să aștepte ca produsul să revină în stoc.

Conversion XL recomandă, ca pentru a diminua cât mai mult posibila frustrare creată de un produs care nu e pe stoc trebuie să comunicăm clar, concis și să oferim direcții de acțiune viitoare.

2. Colectează adresa lor de email pentru notificări de revenire în stoc

Te-ai putea baza pe faptul că o persoană își dorește atât de mult produsul care momentan nu mai este în stoc încât va intra din nou pe site după câteva zile sau săptămâni pentru a verifica dacă îl poate cumpăra sau nu.

Adevărul este că oamenii uită adeseori astfel de lucruri așa că cel mai bine este să îi anunți când pot achiziționa produsul respectiv.

Cum poți face acest lucru? Simplu. Adaugă pe pagina produsului o căsuță prin intermediul căreia vizitatorul își poate lăsa adresa de email în schimbul promisiunii că îl vei anunța când produsul devine din nou disponibil. Dacă ai magazin pe platforma Blugento putem integra extensia Out of Stock Notification, iar utilizatorul care și-a lăsat adresa de email va primi o notificare automată atunci când vei actualiza stocul produsului și va redeveni disponibil în magazin.

3. Sugerează produse similare

Cel mai probabil, în portofoliul de produse pe care le vinzi există unele similare cu cel care nu mai este momentan disponibil. Asa că noi sugerăm să incluzi pe pagina respectivă recomandări către produse similare de care vizitatorul ar putea fi interesat, și de care poate nu știe.

O altă idee ar fi să faci sugestii către produsele pe care oamenii le cumpără atunci când bunul respectiv nu este în stoc.

Vrei să-ți deschizi un magazin online?

Discută cu un consultant Blugento și află cum poți să-ți crești afacerea cu un magazin online performant!

Vreau Magazin

4. Oferă posibilitatea de a comanda în avans

Dacă știi cu certitudine data la care produsul va fi disponibil din nou, atunci poți adăuga un buton pe pagină prin care vizitatorii să îl poată comanda în avans. Astfel, ei vor fi entuziasmați să știe că vor fi primii ce se vor bucura de noul stoc de produse.

În același timp, este foarte important să specifici foarte clar când vei livra produsele, pentru a nu crea așteptări nerealiste cumpărătorilor.

5. Oferă un discount pentru produsele din acea categorie

O pagină a unui produs epuizat poate fi o bună oportunitate de a oferi vizitatorilor un incentive pentru a cumpăra. Nu mulți se așteaptă să aterizeze pe o pagină cu un produs cu stoc epuizat și să primească un voucher, nu? Ai putea testa să vezi rezultatele.

Ce să nu faci cu paginile produselor ieșite din stoc

  • Nu redirecționa spre homepage sau spre categoria de produs părinte fără nicio explicație 
  • Nu redirecționa spre paginilor altor produse fără explicație
  • Dacă ascunzi pagina de produs din catalog, ascunde-o și din rezultatele căutărilor

Produsele cu stoc epuizat permanent și SEO

Dacă un produs este epuizat și nu va mai reveni pe stoc ai mai multe opțiuni:

  • Lași pagina activă, dar cu niște recomandări de produse similare și relevante
  • Dezactivezi pagina și creezi o pagină 404 personalizată
  • Creezi o redirecționare permanentă de tip 301 - aici trebuie să iei în calcul experiența utilizatorului și să afișezi un mesaj generat dinamic dacă e posibil

Dacă nu ai multe produse cu stoc epuizat, sugestia noastră este să lași pagina activă și să ai recomandări de produse cât mai similare cu produsul epuizat, poate chiar să oferi un cupon de discount ca și stimulent pentru achiziție.

Dacă ai un magazin cu foarte multe produse, iar produsele cu stoc epuizat chiar nu vor mai reveni niciodată în stoc, atunci poți opta pentru pagini 404, dar neapărat să fie personalizate, să încerci să ții utilizatorul cât mai mult pe site. Paginile 404 influențează SEO, iar dacă reușești să crești durata vizitelor a celor ajunși pe o astfel de pagină, nu vor impacta negativ site-ul în motoarele de căutare.

Concluzie

Pentru produsele care, din diverse motive, nu se vor afla temporar în stoc, este esențial să te folosește de strategii pentru a crește rata conversiilor și a nu pierde șansa de a transforma vizitatorii în cumpărători.

Sperăm să le pui în practică cu prima ocazie. Succes!

Pentru alte sugestii legate de optimizarea paginilor de produs îți recomandăm articolul despre cum să îmbunătățești descrierile de produs sau video-ul de mai jos în care Neil Patel oferă tips&tricks pentru vânzări mai mari:

Vrei să-ți deschizi un magazin online?

Discută cu un consultant Blugento și află cum poți să-ți crești afacerea cu un magazin online performant!

Vreau Magazin

Postat în eCommerce CRO Creșterea vânzărilor De:
Bluegento Admin