Cum faci brand awareness eficient?

Cum faci brand awareness eficient?

04.09.2020 11:43

Brand awareness-ul este una dintre cele mai importante acțiuni și primul pas în a-ți face compania recunoscută în comunitatea ta locală, națională sau - în funcție de mărimea business-ului tău și obiectivele tale - chiar și internațională.

Din acest motiv, în digital marketing, strategia de brand awareness a magazinului tău online trebuie să fie o bază, pe care îți vei construi succesul, măsurat în trafic pe website, reach și impresii în Social Media și ulterior în conversii și clienți fericiți.

Cum faci brand awareness eficient?

1.Construirea unei imagini de brand, care să iasă în evidență

Prima interacțiune a consumatorului cu brandul este una dintre cele mai importante deoarece atunci se formează prima impresie față de ceea ce comunică acesta, atractivitatea vizuală a conținutului, identificarea cu valorile și viziunea brandului.

În această etapă ai nevoie de un logo care să exprime viziunea ta, în calitate de proprietar de e-shop. Alături de graphic designer va trebui să alegi fontul potrivit și schema de culori și să-ți aloci timp pentru a găsi un nume rezonant și relevant.

2. Construirea unei strategii de comunicare în mediul virtual

Când vorbim despre comunicarea viziunii și valorilor brandului tău în mediul online, cu precădere în social media, ai nevoie de o strategie de comunicare clară, detaliată și un plan de postare cât mai specific.

Înainte de realizarea acestui media plan, e bine să arunci o privire în secțiunea de Insights a paginii de Facebook, pentru a observa care sunt zilele și orele, în care ai cel mai mare engagement pe Social Media. Oricât de complex ar suna, acest pas este obligatoriu pentru a avea o comunicare fluentă, ordonată și logică, sincronizată cu acțiunile de sales de pe website-ul tău și în concordanță cu interesele ‘’buyer persona’’-ului stabilit de către tine.

În această parte a awareness-ului, vei avea de nevoie de un media plan pe care îl vei gestiona împreună cu un copywriter, pentru a redacta mesaje atrăgătoare, care spun povestea brandului tău.

De asemenea, partea vizuală este la fel de importantă. Împreună cu designerul grafic alegeți un layout template pentru postări. Este eficient și va facilita întregul proces de planificare.

3. Comunicarea: Community Engagement, Boosted Posts, Influencer Marketing

  • Implicarea comunității

Diseminarea informației pe grupurile locale sau naționale îți poate aduce multe beneficii, atunci când obiectivul tău este să-ți formezi o audiență și o comunitate care împart cu tine aceleași valori.

Caută acele grupuri locale, naționale sau internaționale care cuprind audiența pe care tu o cauți (ex.: în cazul în care comercializezi produse handmade/ bio cere permisiunea administratorilor grupurilor de producători locali să faci parte din acea comunitate)

Dacă te simți puțin stingher, la început, nu pierde din vedere faptul că prezența ta pe acele grupuri este de a crea awareness asupra produselor tale și a crește traficul pe website, nu de a face vânzări. Astfel, este mult mai important să fii vizibil și relevant, cel puțin în acest pas al călătoriei tale.

  • Sponsorizarea postărilor în Social Media

Postările plătite de pe Facebook sau pe Instagram reprezintă un mod excelent de a depăși granițele comunității tale virtuale de pe Social Media și de a atrage o audiență nouă. Unul dintre marile avantaje ale acestor tipuri de postări sunt expunerea pe care ți-o oferă în mediul virtual și impactul pe care îl au în creșterea traficului pe website-ul afacerii tale.

Mai mult decât atât, postările boosted sunt intuitive și ușor de gestionat, având la bază trei criterii pe care tu trebuie să le setezi:

  • Încărcarea unui material vizual și a unui text (postare simplă)
  • Setarea audienței pe baza indicilor demografici: vârstă, sex, localizare, interese și comportamente
  • Setarea duratei și a bugetului postării

Totuși, trebuie să ai în vedere anumite cerințe din partea rețelelor de socializare precum Facebook, care îți recomandă să folosești mai puțin de 20% text în vizualul pe care dorești să-l încarci. Altfel, postarea nu va performa la potențial maxim și nu va ajunge la audiența selectată de tine anterior.

    • Colaborarea cu Influenceri sau cu liderii din industria în care activezi

    Când vine vorba de colaborarea cu influenceri și lideri de pe verticala în care tu activezi, este important - mai presus de numărul de followeri - să găsești pe cineva cu aceeași viziune pe care brandul tău le promovează și același mod de exprimare pe care tu îl ai cu audiența ta.

    Ține minte că un influencer și-a construit comunitatea follower cu follower, ceea ce înseamnă că acele persoane au încredere în opiniile și recomandările lui, așadar prima oară va trebui ca influencer-ul să aibă încredere în produsul tău.

    Din păcate, nu există o listă de Do’s and Dont’s când vine vorba de abordarea perfectă a unui influencer, dar putem să îți dăm câteva repere care să îți clarifice anumite situații:

    a) Nu generaliza - aici ne referim în special la idea “one size fits all”, adică un influencer poate recomanda de la cosmetice la motociclete. Lucrurile stau puțin altfel. Dacă tu comercializezi articole de îmbrăcăminte sau bijuterii, vei merge către un influencer de modă, dar și aici trebuie să fi foarte specific.

    b) Pune întrebări - Cu ce este produsul meu special? Cu ce s-ar remarca printre alte produse de același gen? Ce audiență vreau să targetez? Care sunt interesele acelei audiențe?

    Răspunzând la aceste întrebări, vei contura atât un portret al buyer-ului persona, dar mai ales vei găsi influencerul potrivit care să te reprezinte.

    După ce ai identificat persoana cu care vrei să colaborezi în social media, nu te aștepta ca peste noapte să fii invadat de followers și comenzi. Audiența influencerului trebuie să se convingă de avantajele pe care tu le oferi, iar mai apoi să te însoțească în călătoria ta pe social media & site și în final să devină client.

    Acum, pentru a continua, trebuie să vezi dacă:

    • ai creat o comunitate în mediul virtual,
    • ai găsit o audiență responsivă care se implică în acțiunea ta pe Social Media,
    • ai lansat cel puțin o campanie promoțională pe website-ul tău,
    • ai început crearea unei baze de date pe care să o folosești în comunicarea prin newsletter
    • ai testat prin A/B testing diferite Facebook Ads și Google Ads

    În caz afirmativ, este momentul să îți deschizi orizonturile și să cucerești noi teritorii digitale, prin alocarea bugetelor mai mari în acțiunile de marketing și să îți setezi un noi obiective: conversii și fidelizarea cumpărătorului.

    În final, acțiunile de brand awareness nu se vor încheia niciodată așa că bucură-te de tot ce are mediul digital să-ți ofere și de ajutorul specialiștilor.

    Vrei să-ți deschizi un magazin online?

    Discută cu un consultant Blugento și află cum poți să-ți crești afacerea cu un magazin online performant!

    Vreau Magazin

Postat în eCommerce Business Creșterea vânzărilor De:
Mara Florea

Acest site web utilizează Cookie-uri

Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de social media și pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, împărtășim informații despre utilizarea site-ului nostru cu partenerii noștri de socializare, publicitate și analiză, care îl pot combina cu alte informații pe care le-ați furnizat sau pe care le-au colectat din utilizarea serviciilor lor. Sunteți de acord cu cookie-urile noastre dacă continuați să utilizați site-ul nostru web.

Mai multe detalii