Cum a fost la ediția de 13 ani a GPeC Summit & Trenduri în eCommerce în 2018

Cum a fost la ediția de 13 ani a GPeC Summit & Trenduri în eCommerce în 2018

04.06.2018 16:35

Karl gillis Gpec Summit 2018

Ediția de 13 ani a GPec Summit a fost cu noroc. Cu noroc nu înseamnă că celelalte ediții n-ar fi fost reușite, dar anul acesta totul a fost la superlativ, de la calitatea și discursurile invitaților la organizare și participanți. S-au împărtășit o groază de idei bune, s-au discutat teme interesante și fierbinți și cred că toată lumea a plecat cu lucruri de pus în practică în business. Ne bucurăm că am fost parteneri.

Nu vom cuprinde în acest articol tot ce s-a discutat, deoarece ar fi unul foarte, foarte lung, dar am dori să trecem prin câteva idei cheie din fiecare prezentare:


Andrei Cânda, iSense – Piața de eCommerce 2018

Piața de eCommerce din România - Studiu realizat de iSense în Aprilie-Mai 2018, reprezentativ pentru populația urbană.

85% din chestionați au auzit de GDPR (General Data Protection Regulation) și majoritatea știu, în principiu, ce înseamnă. Interesant e faptul că un procent mai semnificativ ca înaintea intrării în vigoare a regulamentului a declarat că nu va mai avea încredere să-și divulge datele pentru a-și face un cont sau pentru a se abona la newsletter, după data de 25 mai.

În rest, celelalte aspecte studiate nu s-au schimbat foarte mult, piața de eCommerce este în continuare în creștere, iar preferințele legate de shopping-ul online au rămas similare: plata în principal prin ramburs, dorința livrării cât mai rapide și pe cât posibil costul de livrare să fie 0.


Interviu cu Iulian Stanciu – CEO eMAG

Comerțul electronic se află pe un trend clar ascendent.

Piața de eCommerce este în creștere cu 30% față de aceeași perioadă a anului trecut, estimându-se că valoarea pieței în 2018 va ajunge la 3.7 miliarde de euro în România. Numărul comercianților prezenți în eMag Marketplace este în creștere rapidă, estimându-se până la 20.000 selleri până la finele anului, iar domeniile cu cele mai semnificative creșteri sunt Home&Deco și Fashion.


Peep Laja, CEO CXL - Design persuasiv pentru eCommerce 

Pentru optimizarea conversiei este obligatoriu să plecăm de la strategie înspre tactici, strategie bazată pe research, și nu invers, de la tactici înspre strategie.

E nevoie să facem o analiză a site-ului, a comportamentului pe site, identificăm problemele, discutăm cu audiența și cu clienții. Astfel vom putea prioritiza ce probleme rezolvăm și selecta din sutele de tehnici pe care le putem aplica pentru optimizarea conversiei.

Mai multe despre optimizarea conversiei puteți învăța și citi pe Blogul ConversionXL. 


Dorin Boerescu, CEO 2Performant - Sharing mentality în marketingul pentru eCommerce

În cadrul conferinței, 2Performant a anunțat lansarea ODIN, platforma prin care vom putea să ne recrutăm proprii afiliați.

De acum, vom avea posibilitatea să colaborăm prin Odin cu afiliați din afara rețelei, sau chiar din afara țării. În același timp, vom avea acces la toată infrastructura tehnică, legală și comercială pentru a colabora simplu cu oricâți parteneri, independent de forma lor juridică, rezidența fiscală sau moneda în care vor să fie plătiți.


Jeff Bullas, Content Marketing Influencer

Nu neglija crearea de conținut, reprezintă o investiție în resurse digitale (digital assets), nu o cheltuială.

Cel mai important aspect de care să ții cont atunci când creezi conținut este faptul că vizitatorilor site-ului tău nu le pasă de compania ta ci de ce poate face aceasta pentru ei. Ei caută să-și rezolve o problemă sau o nevoie, așa că trebuie să le furnizezi conținut care să răspundă problemelor, să îi ajute să le rezolve și care să le vorbească de beneficii mai mult decât de caracteristicile produsului.

Vizionează clipul de mai jos dacă vrei să afli de la Jeff Bulas cum să-ți crești traficul pe site prin crearea de conținut.


Cristina Pateșan, Head of Digital Orange România - Cum creăm produse sau servicii care să răspundă dorințelor și nevoilor clienților

Prin implicarea clienților putem crea un nou produs sau serviciu cu șanse mai mari de succes, mai user-friendly și mai aproape de ceea ce își doresc clienții noștri.

Clienților le place să fie implicați și să se țină cont de opiniile lor, deci să nu ne mire că pot participa la astfel de inițiative fără niciun beneficiu material. Exemplul discutat a fost crearea aplicației myAccount de la Orange prin colaborarea cu utilizatorii, în cazul căreia peste 16.000 de clienți au testat varianta beta a aplicației și peste 2000 au dat și un feedback pentru îmbunătățirea acesteia.


Andrei Buzgan, CEO Credius - Noi perspective în creditarea online

Deși vânzarea online în rate este mai puțin populară în piața din România, este un segment în creștere și important mai ales în cazul produselor cu un cost ridicat.

Raportat la plata în rate, peste 80% din cei care și-au exprimat intenția de a achiziționa online în rate ar dori să o facă printr-o aplicație online, iar în cazul Credius răspunsul la o aplicare pentru credit poate veni în doar 60 minute lucrătoare.


Karl Gilis – Co-Fondator AG Consult – De ce eșuăm în marketing-ul digital?

De ce eșuăm în marketingul digital? Nu cunoaștem principiile de bază ale marketingului și de multe ori mergem pe intuiție, trenduri în design, nu testăm și nu știm de ce ne aleg clienții în defavoarea concurenților noștri.

Ce să facem? Să pornim de la clienți, de la ce își doresc aceștia să găsească pe site, să ne concentram pe beneficii și nu funcționalități, să comunicăm sincer cu ei și, cel mai important, să nu uităm că site-ul nu este ceva la care oamenii doar se uită ci îl folosesc pentru a-și răspunde întrebărilor, și nevoilor. Prin urmare, e mai important cum este utilizat site-ul decât cum arată. Dacă vom ține în minte obiectivul de a ne face clienții fericiți prin site, atunci ne va fi mult mai ușor să facem lucrurile cum trebuie.

De pe blog-ul AG Consult poți afla mai multe despre Karl Gilis și usability.


Panel: Bogdan Colceriu (Frisbo), Felix Pătrașcanu (FAN Courier), Lucian Aldescu (DPD România), Mikolos Szoboszlay (GLS România), Sorin Mihai Nistor (DHL România)

Companiile de curierat își dezvoltă serviciile pentru a fi cât mai flexibile pentru clienți. Există deja opțiuni rentabile și pentru livrarea în afara țării.

Deoarece una din problemele majore cu care se confruntă toate firmele de curierat este lipsa forței de muncă, acestea se îndreaptă spre dezvoltarea rețelei de puncte de ridicare fixe. Pentru ca acest concept să aibă succes îndeamnă ca și magazinele online să-l promoveze ca o alternativă la livrarea clasică.


Jim Sterne, Președinte Digital Analytics Association – Inteligența artificială pentru marketing

Inteligența artificială se dezvoltă și putem profita de ea pentru eficientizarea muncii la noi în companie.

Pentru a identifica ariile în care am putea să ne bazam pe AI, trebuie să ne uitam la noi în companie unde sunt sarcini repetitive (ex: automatizarea mesajelor de marketing, chatbot pentru partea de suport sau vânzări, retargeting clienți) sau sarcini prea complexe, care implică analiza multor date (ex: recomandări pe site în timp real în funcție de ceea ce se vizualizează, personalizarea conținutului pe site).


Panel moderat de Cristian China Birta cu Anabela Luca, Doina Vîlceanu, Ionuț Munteanu, Liviu Taloi, Mihai Vînătoru, Monica Jitariuc

Câteva din sfaturile primite:

  • În cazul anunțurilor Adwords, să acordăm o mai mare atenție extensiilor de anunț, sunt mai vizibile decât descrierea și pot îmbunătăți considerabil performanța campaniilor. De asemenea, să analizăm și alte tipuri de atribuire față de last-click pentru a analiza performanța.
  • Să ne transformăm clienții în ambasadori de brand, e mult mai ieftin și mai eficient decât marketingul la rece.
  • Să ne folosim de audiențe lookalike și remarketing dinamic - sunt eficiente. 
  • Să optimizăm site-ul pentru mobile-first, să ținem cont de căutarile locale și să ne introducem business-ul în Google Maps. 
  • Să ținem cont de agenda publică pentru că ne poate oferi un boost real în promovare.


Gabriel Ghiță, VP Business Development MasterCard CEE -  Ecommerce după PSD2

În februarie anul acesta, s-a introdus directiva PSD2 (Directiva Serviciilor de Plăți revizuită).

Tranzacțiile cu cardul vor deveni mai sigure și mai ușoare, iar experiența pentru utilizator va fi mai plăcută, unele dintre tranzacții nu vor mai solicita autentificare deoarece vor primi date direct de la comerciant.


Florin Filote, Director eMAG Marketplace - Cum să vinzi mai mult

eMag Marketplace vine în ajutorul comercianților care nu vor să se preocupe de partea de marketing și le oferă posibilitatea de a se concentra pe comerț.

Câteva sfaturi pentru a vinde mai mult în eMag Marketplace:

  • fotografii de produs cât mai calitative și mai multe (5 sau peste);
  • descrieri de produs amănunțite, dacă se poate cu poze și video-uri explicative pe pagina de produs;
  • gama de produse pusă la vânzare să fie cât mai mare;
  • să folosim prețuri care se termină în 9 deoarece convertesc mai mult;
  • să răspundem la review-uri, întrebări sau comentarii în pe pagina de produs.


Mircea Căpățînă, Co-fondator SmartBill - Să uităm de munca manuală 

E important, pe cât posibil, să reducem munca manuală prin automatizarea proceselor care pot fi automatizate.

SmartBill va lansa SmartBill eCommerce care va ușura managementul facturilor, a încasărilor și a stocurilor. Din aplicație, vom putea să emitem și trimitem facturi cu un click, să sincronizăm stocurile din magazin cu gestiunea din program, să introducem automat încasările prin încărcarea borderourilor de la curieri, să introducem automat plățile și încasările facturilor prin încărcarea extraselor de cont.


Brian McBride, Președinte Asos - Evolve or die

În comerțul online trebuie să luăm decizii bazate pe analiza datelor. Doar așa ne putem îmbunătăți performanța și crește business-ul.

Pentru a fi aproape de clienții noștri, trebuie să ținem cont de trenduri și comportamentele publicului țintă: utilizarea aplicațiilor, petrecerea timpului pe rețelele sociale și încrederea în influenceri.


Alex Dona, Managing Partner TimesNewRoman.ro

Sfaturile lui Alex au fost să creăm o comunicare cât mai caldă și umană cu clienții, să nu ne fie teamă să glumim și să avem curaj în comunicare.

Dacă nu avem bugete mari de marketing, investiția de muncă și timp în relația cu clienții sau potențialii clienți ne pot aduce rezultate mai bune decât canalele clasice de comunicare.


Richardo Tayar, CEO Flat 101- Recomandări pentru A/B testing

A/B Testing-ul ne poate salva mulți bani dacă e făcut cum trebuie.

Cum facem A/B testing
Analizăm datele pe care le avem la dispozitie pentru a afla cum interacționează utilizatorii cu site-ul (date din analytics, heat-maps, eye-tracking, testare cu utilizatori care folosesc site-ul), identificăm care ar putea fi problemele, stabilim un obiectiv și o ipoteză, găsim posibile soluții, testăm, analizăm rezultatele și îmbunătățim. Dacă soluția pe care am testat-o nu are rezultate mai bune, nu ne dăm bătuți și testăm alte variante.


Aleyda Solis, Fondator Orainti – SEO în era mobile

Numărul de căutări de pe mobile este în creștere (peste 50% din căutări veneau deja de pe mobile în 2016). Google implementează mobile first index - adică indexarea prioritară a conținutului afișat pentru mobil și oferă o serie de recomandări pentru optimizarea site-urilor pentru mobil.

Viteza cu care se încarcă site-urile pentru mobile este extrem de importantă, iar una dintre soluțiile pe care le putem utiliza pentru optimizarea vitezei este crearea paginilor prin tehnologia AMP - dar care nu trebuie să înlocuiască versiunea responsive a site-ului.


Panel moderat de Horia Neagu cu Mihai Pătrașcu, Miruna Mitu, Raul Filip, Robert Berza

Piața de eCommerce este în creștere, iar marii jucători se bucură și ei de această creștere a vânzărilor.

Piața de IT&C este saturată, iar competiția este acerbă, dar sunt verticale unde încă există loc. Sfaturile principale pentru cei care doresc să intre în comerțul online sunt: să-și facă foarte bine calculele, să-și cunoască produsele și competiția, să fie atenți la servicii pentru că acolo se pot diferenția față de competiție și să creeze de la bun început un unique selling proposition.


Arpad Deak & Andrei Paraschiv (Emarsys & Fashion Days) – Marketing Automation și experiența utilizatorilor

Personalizarea interacțiunii cu clienții pe toate canalele: site, social media, SMS, contribuie la creșterea ratei de conversie și implicit a vânzărilor.

Softurile de marketing automatizat te pot ajuta în: înțelegerea și profilarea clienților, recomandarea de produse bazate pe activitatea pe site, trimiterea de mesaje în momentele oportune cu șanse mai mari de deschidere etc.


Dragoș Stanca, Fondator ICEE.fest – The Frenemy Strategy

Piața de publicitate este dominată de Google și Facebook care au determinat dispariția micilor competitori.

Trendurile în publicitatea online sunt automatizarea, globalizarea și utilizarea big data. Trebuie să ținem cont de faptul că aproape 30% din utilizatorii de Internet din țară folosesc Ad-Blockers - deci să ajungem la ei și prin alte modalități.


Darren Elliot, Director Vânzări Taboola UK - Există viață după Facebook și Google

O modalitate alternativă prin care putem ajunge la audiența noastră, pe lângă Google și Facebook, o reprezintă reclamele native care sunt integrate în conținutul unor publicații. Taboola este o platformă care recomandă conținut la nivel global și poate fi o alternativa bună să-ți atingi audiența eficient.


Sperăm că ți-au fost utile informațiile din acest articol. Îți recomandăm cu drag să participi la următoarea ediție GPeC Summit, să îți faci propriile idei pe care să le aplici pentru creșterea business-ului tău.

Foto: Alin Dobrin - CristalStudio

Postat în Blugento Academy eCommerce Marketing Online Noutăți De:
Bluegento Admin
Vezi Oferta Black Friday