Cum a evoluat industria eCommerce din România în anul 2015 și 2016 #ecommercefarafiltru

Cum a evoluat industria eCommerce din România în anul 2015 și 2016 #ecommercefarafiltru

30.01.2017 15:09

Piața comerțului online din România este în continuă creștere și are un potențial imens de dezvoltare. Deoarece suntem la început de an, suntem de părere că este momentul ideal pentru a trece în agendă unele dintre cele mai importante statistici ale pieței de eCommerce din România.

Mai mult decât atât, vom face o comparație între 2015 și 2016 pentru a vedea cum au evoluat lucrurile, potrivit rapoartelor anuale publicate de GPeC. Cifrele prezentate în acest articol fac referire doar la produsele fizice achiziționate online.

Evoluția comerțului online din România

Să începem cu anul 2015.

  • Românii au făcut cumpărături în valoare de 1,4 miliarde de euro, cifră care este în creștere față de anul precedent.

  • România a fost pe locul patru în rândul țărilor europene care au avut cea mai mare creștere a comerțului online.

  • Mai mult de 50% din utilizatorii de internet au făcut achiziții online, adică 6,7 milioane.

  • Traficul venit de pe dispozitivele mobile a crescut simțitor, generând un procent de peste 50% pentru magazinele mari la sfârșit de an.

  • 1.4 milioane de români au cumpărat produse online folosind un dispozitiv mobil, iar mai mult de jumătate au folosit o aplicație de mobil.

  • În medie, un român a făcut 8,2 achiziții online în 2015.      

  • Aproape 90% dintre cumpărătorii online aleg să plătească produsele în numerar, atunci când le sunt livrate.

  • Există peste 20,000 de site-uri cu funcția de a adăuga produse în coș, însă doar 5,000 din acestea au o activitate comercială constantă.

  • Produsele electronice, cele din categoria fashion (haine, cosmetice, accesorii etc.), cele pentru casă, dar și cele destinate copiilor au fost principalele categorii de produse vândute în magazinele online.

  • Vânzările în ziua de Black Friday au ajuns la pragul de aproximativ 100 milioane de euro, înregistrând o creștere de 25% față de anul precedent.

  • Miercuri și joi sunt zilele în care românii au cumpărat cel mai mult.

Și acum continuăm cu 2016.

  • Românii au făcut cumpărături online în valoare de peste 1,8 miliarde de euro, ceea ce înseamnă o creștere de aproape 30% față de 2015.

  • Între 35% și 40% dintre achiziții au fost făcute de pe un dispozitiv mobil. De asemenea, peste 50% din traficul magazinelor online este venit de pe mobil. Provocarea magazinelor online o reprezintă în momentul de față optimizarea temelor folosite, astfel încât timpul de încărcare al site-ului să fie cât mai mic pe mobil.

  • În medie, un cumpărător online a făcut 8,4 achiziții, simțindu-se o ușoară creștere față de 2015.

  • De Black Friday, s-au înregistrat vânzări de aproximativ 130 de milioane euro.

  • Românii iubesc reducerile, ceea ce a dus la o creștere în vânzări a magazinelor online de până la 30%.

  • Ca și anul trecut, aproximativ 90% dintre români aleg plata ramburs a cumpărăturilor online. Totuși, românii preferă plata cu cardul atunci când achiziționează servicii și nu produse.

  • Potrivit Visa, magazinele online se află pe locul doi în topul categoriilor pentru care românii își folosesc cardul.   

  • Principalele categorii de produse vândute online au rămas aceleași ca în 2015.

  • În timp ce valoarea medie a tranzacțiilor a scăzut pentru segmentele de produse electronice, fashion și de copii, aceasta s-a dublat pentru produsele home & deco.

  • Chiar dacă valoarea medie a tranzacției a scăzut pentru unele categorii de produse, numărul acestora a continuat să crească.  

Concluzii

În România, peste 11% din populație cumpără online. Este un procent destul de mic, dar în creștere așa cum am văzut din aceste statistici.  

În 2017, ne așteptăm ca și mai mulți cumpărători să folosească dispozitivele mobile. Magazinele online care nu își vor optimiza site-ul pentru mobil atât ca design, dar și din punct de vedere al vitezei, vor pierde aproximativ 50% din cumpărători.

Ținând cont de nevoile și dorințele cumpărătorilor, vei putea să te diferențiezi în comerțul online și să fii printre cei mai buni.

 

Ți-a plăcut acest articol?

Subscrie la newsletter-ul nostru și află când îl publicăm pe următorul.

Vrei propriul tău magazin online?

Blugento: Platform for Growth — simplu, ușor, complet. Soluția ideală, construită pe fundația solidă Magento, care oferă toate funcțiile necesare unui magazin online într-un pachet robust și ușor de utilizat. Fără contracte de lungă durată, și fără date captive.

Ce este Blugento? Vezi planuri și prețuri
Postat în eCommerce Business De:
Blugento