Ce trebuie să faci înainte de a da startul unui program de fidelizare

Ce trebuie să faci înainte de a da startul unui program de fidelizare

25.04.2017 15:06

Știai că te costă mai mult să atragi un cumpărător nou decât să păstrezi unul recent? Chiar dacă este bine să convertești în permanență clienți noi, din punct de vedere financiar este recomandat să găsești modalități prin care poți determina cumpărătorii din prezent să facă achiziții în mod constant.

Una dintre aceste modalități este reprezentată de crearea unui program de fidelizare, prin care să le captezi din nou interesul persoanelor care au cumpărat deja produse de pe magazinul tău online.

Hai să vedem ce trebuie să faci înainte de a da drumul unui program de fidelizare.

1. Pentru ce anume vei recompensa cumpărătorii?

Mecanismul unui program de fidelizare este destul de simplu. Cumperi un produs sau mai multe și primești un anumit număr de puncte pe baza achiziției. Apoi, după ce ai strâns suficiente puncte, vei primi o recompensă stabilită de magazinul online de la care ai cumpărat.

Cu toate acestea, poți opta să oferi cumpărătorilor puncte și pentru diverse acțiuni pe care le fac, precum:

  • Crearea unui cont pe site;

  • Te recomandă prietenilor;

  • De ziua lor de naștere;

  • Te urmăresc pe rețelele sociale.

2. Ce nume vei pune programului de fidelizare?

Un program de fidelizare cu un nume haios sau interesant va avea mai mult succes spre deosebire de unul cu un nume generic. Nu rata acest pas și gândește-te cum te poți diferenția. De exemplu, Orange a ales ca nume pentru programul său “Orange Thank You”.

De asemenea, dă nume și punctelor pe care le oferi, pentru a-i face pe viitori clienți să fie entuziasmați de participarea în programul tău de fidelizare.

3. Ce valoare vei atribui unui punct?

Punctele înseamnă de fapt bani pe care clienții îi vor putea folosi să achiziționeze produse de pe site-ul tău, așa că trebuie să știi foarte clar de la bun început ce valoare le poți atribui.

Este recomandat să stabilești valoarea punctelor pentru cumpărături la 0.01 lei per punct. În prezent, acesta este cea mai folosită strategie. Totuși, ar trebui să faci o mică cercetare înainte pentru a vedea ce practică magazinele online care sunt în directă competiție cu tine.

4. Câte puncte oferi și pentru ce tipuri de acțiuni?   

În mod natural, vei dori să oferi cât mai multe puncte unei acțiuni care are o valoare mai mare pentru magazinul tău online. Problema este că, cel mai probabil, nu ai acces la date care îți pot arăta concret valoarea pe care ți-o aduc anumite acțiuni întreprinse de audiența ta.

Soluția este să decizi ce tip de acțiuni au cea mai mare valoare pentru tine. De exemplu, poate fi faptul că te recomandă prietenilor sau că au plasat un anumit număr de comenzi într-o singură lună.  

5. Cum vei explica clienților programul de fidelizare?

Este bine să creezi o secțiune pe site special dedicată programului de fidelizare care să includă numele acestuia, cum pot aduna clienții puncte, dar și cum le pot folosi.

Îți recomandăm să incluzi secțiunea în meniul de navigare, pentru a fi vizibilă tuturor celor care intră pe site.

Clienții fideli sunt clienți fericiți

Retenția clienților reprezintă o problemă cu care se confruntă magazinele online și care nu se rezolvă ușor de multe ori. Pe de altă parte, un program de fidelizare poate ajuta în acest sens, deoarece va transforma simplii clienți în cumpărători loiali brandului tău.

Dacă nu ai încă un astfel de program, te sfătuim să dai startul cât de curând și te asigurăm că rezultatele nu vor întârzia să apară.

 

Ți-a plăcut acest articol?

Subscrie la newsletter-ul nostru și află când îl publicăm pe următorul.

Vrei propriul tău magazin online?

Blugento: Platform for Growth — simplu, ușor, complet. Soluția ideală, construită pe fundația solidă Magento, care oferă toate funcțiile necesare unui magazin online într-un pachet robust și ușor de utilizat. Fără contracte de lungă durată, și fără date captive.

Ce este Blugento? Vezi planuri și prețuri
Postat în #ecommercefarafiltru De:

Bluegento Admin