Bune practici în eCommerce în perioadă de criză

Bune practici în eCommerce în perioadă de criză

18.03.2020 12:30

Ecommerce in Perioada de Criza

Cu toții suntem afectați de situația curentă, cu atât mai mult dacă suntem antreprenori. 

De aceea, ne dorim să-ți oferim în perioada imediat următoare câteva sfaturi care să te ajute să treci cu bine peste efectele incertitudinii din aceste luni.

Astfel, primul lucru pe care trebuie să-l faci este să impulsionezi vânzările concomitent cu scăderea riscului de îmbolnăvire — atât a ta, dar și a angajaților, clienților și bineînțeles, a familiei tale. 

Pentru a maximiza încasările, îți recomandăm să promovezi (sau în caz că nu ai implementat încă, să introduci) plata exclusiv cu cardul a tuturor comenzilor. Eviți astfel situațiile în care clientul se răzgândește pe parcurs și refuză coletul la plata ramburs — așa ai un pic mai multă certitudine, salvezi și bani și minimizezi riscul de a răspândi virusul prin schimbul de bani cu curierul. 

Încurajarea plății cu cardul se poate face și prin oferirea unei reduceri (recomandăm între 5% și 10%) pentru toți clienții care plătesc cu cardul online. Acest lucru îi și poate impulsiona să facă o achiziție de care nu erau foarte siguri în trecut. 

***


O altă recomandare este cea de a face campanii locale și livrări regionale. În această perioadă e posibil ca firmele de curierat să aibă întârzieri masive, lucru care poate fi benefic pentru tine dacă îți concentrezi eforturile de marketing și vânzări pe aria în care ai depozitele și/sau punctele de lucru. 

Astfel, vei putea să livrezi repede produsele comandate și plătite online, chiar în ziua în care comanda a fost făcută și achitată, devenind astfel propriul tău Amazon Prime. Poți de asemenea să instaurezi o regulă că vei livra doar celor care plătesc cu cardul — iar această livrare va fi gratuită.

Clienții vor aprecia grija față de ei și în mod cert o să-ți rămână loiali și după trecerea acestei perioade. 

***


Nu în ultimul rând, un lucru foarte important pe care trebuie să-l faci în această perioadă este să comunici — transparent și constant. Clienții tăi petrec mai mult timp online în această perioadă și chiar dacă atenția lor este inundată de informații despre pandemie, vor ajunge curând la saturație, căutând să revină cât mai repede la normal — iar dacă tu ești prezent în mod constant și transparent, ei vor observa. 

De asemenea, dacă apar situații neplăcute în ceea ce privește livrările sau stocurile, comunică acest lucru. Dacă ești nevoit să crești prețurile pentru că și furnizorii tăi le-au crescut la rândul lor, comunică acest lucru. 

Probabil te va surprinde, dar majoritatea oamenilor sunt înțelegători în această perioadă și vor să te ajute să treci cu bine peste acest impas. 

Acestea ar fi cele mai importante aspecte pe care ar trebui să le iei chiar acum în considerare — vom reveni curând și cu alte sfaturi și bune practici. 

Vrei să-ți deschizi un magazin online?

Discută cu un consultant Blugento și află cum poți să-ți crești afacerea cu un magazin online performant!

Vreau Magazin

Postat în Best Practice De:
Lorand Minyo

Acest site web utilizează Cookie-uri

Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de social media și pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, împărtășim informații despre utilizarea site-ului nostru cu partenerii noștri de socializare, publicitate și analiză, care îl pot combina cu alte informații pe care le-ați furnizat sau pe care le-au colectat din utilizarea serviciilor lor. Sunteți de acord cu cookie-urile noastre dacă continuați să utilizați site-ul nostru web.

Mai multe detalii