Sărbătorile au trecut, iar oamenii intră în noua lor rutină de 2018.

Asta nu înseamnă, totuși, că nu mai sunt interesați de cumpărături. Cu abordarea corectă, te poți bucura de vânzări foarte bune și acum. Întrebarea este ”Care este abordarea corectă?”

În acest articol am pregătit câteva sfaturi care te vor ajuta să afli.

În primul rând, ar trebui să alegi pe ce cale să te reconectezi cu ei.

Canalele de comunicare

În primul rând, vei avea nevoie de un newsletter. Campaniile de e-mail marketing continuă să fie una dintre cele mai populare forme de marketing în industria comerțului online și ajută magazinele online să rămână conectate cu clienții lor.

O altă metodă eficientă de a-ți aborda audiența este pe social media. Suntem de părere că site-urile de eCommerce ar trebui să fie cât mai active pe platformele de socializare.

Nu uita să îți actualizezi listele de contacte cu datele pe care le-ai obținut de Black Friday și de sărbători dacă încă nu ai făcut-o.

Aceste noi contacte vor fi foarte valoroase, întrucât nu a trecut mult timp de la ultima lor interacțiune cu magazinul tău. Ca urmare, încă vor fi familiari cu brandul tău.

Un ultim aspect la care să te gândești sunt mesajele plasate pe site. Această abordare are avantajul că vizitatorul este deja interesat de magazin, deci te poți aștepta la o rată de conversie mai bună dacă mesajul este bine gândit.

În schimb, vei avea un spațiu mai limitat. Sfatul nostru este să creezi bannere axate pe produse și vânzări și să folosești blogul pentru a-ți prezenta mesajul mai în detaliu.

Odată ce ți-ai stabilit canalele de comunicare, este timpul să pregătești mesajele în sine. Hai să începem cu începutul.

Introducerea prietenească și informală

Din moment ce scopul tău este de a te reconecta cu persoane care deja sunt familiare cu magazinul tău, poți adopta o abordare mai personală. Astfel, vei arăta că îți cunoști și prețuiești clienții.

Poți începe cu o urare pentru 2018 sau poate o întrebare despre cum și-a petrecut cititorul timpul de sărbători. Ideea este să prezinți ”personalitatea” magazinului. Astfel, conturezi compania ca pe o persoană, cu care va fi mai ușor pentru clienți să empatizeze.

Dacă te dedici acestei abordări, totuși, alocă-ți timp pentru o discuție adevărată cu clienții atunci când aceștia răspund, indiferent de metoda de comunicare.

Folosește liste segmentate de contacte

Acest sfat merge mână în mână cel precedent. Pentru a inspira o atitudine prietenoasă și relaxată în comunicarea cu audiența, trebuie să folosești mesaje personalizate.

Asta nu înseamnă doar să cunoști câteva caracteristici generale ale clienților tăi. Axează-te pe detalii și crează liste mai mici în care să îi plasezi. Există mai mulți factori după care îți poți segmenta lista de contacte:

  • Metoda de comunicare preferată;
  • Dispozitivul preferat;
  • Date demografice (sex, vârstă etc.);
  • Produsele sau serviciile comandate;
  • Timpul de la ultima comandă;
  • Numărul total de comenzi plasate și valoarea acestora;

Există multe alte detalii pe care le poți folosi în procesul de segmentare, iar importanța lor variază în funcție de industrie și companie.

După cum se vede, poate fi dificil să aduni toate aceste date și să ți cont de ele. Din fericire, există soluții special create pentru a ajuta magazinele online să își cunoască și aborda mai bine audiența. Îți putem recomanda cu încredere partenerul nostru Omniconvert.

Alege cu atenție produsele promovate

Chiar dacă folosești o abordare personală și clădești o relație puternică cu clienții, trebuie să prezinți produsele potrivite la momentul potrivit.

În acest caz, momentul este la începutul noului an, iar pe baza acestui detaliu, deja poți trage o concluzie a dorințelor și priorităților audienței tale.

Cu ocazia anului nou, oamenii vor să facă schimbări pozitive în viața lor, să trăiască mai sănătos, să învețe lucruri noi, să protejeze mai bine mediul și așa mai departe.

Gândește-te ce produse vor satisface aceste dorințe și promovează-le listei tale de contacte. Un alt aspect la care să te gândești ar fi stocurile rămase de la sărbători și produsele de iarnă. Dacă există riscul să scadă cererea pentru aceste bunuri în viitorul apropriat, atunci este mai bine să te concentrezi pe vânzarea acestora cât mai repede.

Răsplătește loialitatea

Nu există momente rele să oferi reduceri sau cadouri gratuite, cel puțin din pucul de vedere al clientului.

După perioada încărcată de cumpărături a Black Friday-ului și a sărbătorilor, ai o ocazie foarte bună să determini cei mai valoroși clienți ai magazinului tău online și să îți arăți aprecierea.

Pentru a determina cum să îți răsplătești clienții fideli, analizează valoarea pe termen lung al clienților și bugetul pe care îl ai la dispoziție.

Un cadou din partea companiei poate face o impresie mult mai puternică decât un cupon de reduceri, dar asta se bazează în principal pe cât de folositor va fi acel cadou pentru client, deci asigură-te că ai ceva potrivit.

Planifică pentru 2018

Chiar dacă acum pregătești prima campanie a anului, trebuie să te gândești și la cele care vor urma. Toate campaniile și acțiunile tale de marketing ar trebui să facă parte dintr-o strategie de lungă durată.

Spre exemplu, dacă mărirea listei de contacte este un obiectiv pentru tine, începe deja să îți îndemni clienții să își aducă prietenii. Chiar dacă nu acesta este scopul principal al campaniei curente, poți introduce ideea deja pentru a o dezvolta pe viitor.

Dacă urmezi sfaturile precedente, îți vei reîntări relația cu clienții existenți, iar aceștia vor fi mai receptivi pentru campaniile următoare.

Deși industria eCommerce este încă în creștere în România, nu putem ignora existența concurenței.

Totuși, nu ar trebui să ne privim concurența doar ca o piedică sau provocare ce trebuie depășită. De multe ori, putem învăța lecții valoroase de la competitori, mai ales în eCommerce.

Primul pas este să identifici magazinele cu care ești în concurență:

Identificarea concurenței

Pentru a putea găsi magazinele online care oferă produse sau servicii similare ție, caută cuvintele cheie ale companiei tale în motoarele de căutare și pe rețelele de socializare.

Dacă ai un magazin de piese auto, de exemplu, începe prin a căuta termeni generici (precum ”piese auto”), notând rezultatele, iar apoi începe să cauți cuvinte cheie mai specializate (”suspensie ford focus”, ”bujie incandescentă volvo” etc.).

Astfel, vei vedea cei mai mari competitori online în materie de trafic organic și anunțuri plătite, două dintre cele mai importante și uzuale surse de clienți noi pentru site-urile de eCommerce.

Competitorii offline pot fi mai greu de găsit, întrucât nu au neapărată nevoie de o prezență puternică pe Internet. Probabil există multe magazine fizice mici și locale ce oferă produse similare, dar nu este fezabil să le cauți și examinezi pe toate.

De aceea, cel mai simplu este să te concentrezi doar pe magazinele offline mari, pe care probabil le cunoști deja și sunt prezente pe Internet.

După ce ți-ai găsit competiția, poți identifica factorii prin care vă diferențiați (atât avantajele, cât și dezavantajele fiecăruia):

Strategia de marketing

Marketing-ul este crucial în industria eCommerce. Din fericire, ai posibilitatea de a-ți asuma rolul de vizitator și de a vedea abordarea folosită de competitori.

În faza de identificare, vei afla cuvintele cheie pe care se axează alte companii și modul cum își prezintă magazinul și produsele în anunțuri plătite. Mai mult, poți verifica costurile acelor anunțuri folosind Google Adwords.

Pentru a obține o imagine mai completă a strategiilor de marketing folosite de competitori, abonează-te la newsletter-ele lor și studiază landing page-urile lor.

Știind abordarea altor companii, vei afla ce idei și tipuri de campanii sunt folosite în industrie. Astfel, te poți diferenția mai ușor de alte magazine online, dar poți și să aplici cele mai bune idei la propria ta strategie de marketing.

Experiența Cumpărătorilor

Un alt factor extrem de important pentru succesul unui magazin online este funcționalitatea site-ului și experiența pe care o oferă vizitatorilor.

Dacă magazinul competitorului este construit pe o platformă de eCommerce, încearcă să înveți cât mai multe și despre platformă, nu doar despre companie. Acordă atenție sporită elementelor precum:

  • Navigabilitatea magazinului - cât de intuitiv și ușor de folosit este site-ul;
  • Design-ul - cât de plăcut este site-ul din punct de vedere vizual, calitatea imaginilor, fonturile, culorile etc.;
  • Funcționalitățile de vânzare - filtre de produse, produse recomandate sau similare, marcaje de promoție etc.;
  • Procesul de checkout - cât de rapid și intuitiv este, cât de multe date colectează, dacă necesită cont pe site;
  • Conținutul de pe site - blog, descrieri de produse, video-uri etc.

Verifică aceste elemente folosind și un dispozitiv mobil. Astfel, vei ști cât de multă atenție au acordat competitorii optimizării pentru telefoane mobile.

După acest pas, vei putea compara experiența oferită de competitori cu cea a propriului tău magazin. Dacă există aspecte la care competiția are un avantaj, ar trebui să te concentrezi pe acele elemente, pentru a nu rămâne în urmă.

Datele Companiei

Datele competitorilor, precum numărul de angajați sau cifra de afaceri, oferă context celorlalte informații pe care le-ai colectat.

Este important să îți faci o idee a resurselor pe care la au competitorii la dispoziție pentru a-ți da seama dacă strategiile folosite de ei sunt fezabile și pentru magazinul tău online.

Pentru a obține date despre o companie, accesează site-ul Ministerului Finanțelor Publice, unde vei putea căuta agenți economici după județ și nume. Acolo, vei avea acces la date precum cifra de afaceri, veniturile, cheltuielile și numărul mediu de angajați.

Ca magazin online, aceste informații pot fi foarte folositoare. Cunoscându-ți competiția, vei înțelege mai bine piața și vei fi mai bine pregătit să-ți crești magazinul online.

Nu rata oportunitatea să înveți de la competitori!

Articole similare

Ți-a plăcut acest articol?

Subscrie la newsletter-ul nostru și află când îl publicăm pe următorul.

Postat în Inspirație Business Inbound Marketing De: Alex Iftode

Pentru un magazin online în dezvoltare, relația cu clienții ar trebui să fie prioritară. După cum au prezentat colegii noștri de la Omniconvert, continua creștere a site-ului de eCommerce se bazează pe clienții ce revin la magazin.

Iar asta se bazează pe gradul de satisfacție al clienților și relația pe care o construiești cu ei. În acest sens, am pregătit pentru tine cinci sfaturi care te vor ajuta să progresezi:

1. Folosește toate canalele de comunicare

Este normal pentru clienți sau vizitatori să aibă întrebări legate de produsele sau serviciile oferite de magazinul tău online. Dacă aceste întrebări rămân fără răspuns, oamenii ar putea prierde interes în magazinul tău online.

Există multe moduri prin care un client ar putea dori să intre în contact cu magazinul tău. Folosind cât mai multe canale de comunicare, te asiguri că vei putea interacționa cu toți cumpărătorii într-un mod eficient.

Pe lângă formele clasice de comunicare (email, telefonic, în persoană), există canale noi ce cresc în popularitate.

Rețelele de socializare au evoluat în așa fel încât să acomodeze atât oamenii, cât și companiile, creând un mediu în care este foarte simplu pentru consumatori să interacționeze cu business-urile de care sunt interesați.

Încurajează comunicarea liberă dintre magazin și clienți punând întrebări și cerând păreri.

Software-ul de live chat direct pe site-urile de eCommerce a devenit indispensabil. Clienții văd această funcționalitate ca o alternativă de comunicare mai rapidă decât email-urile și mai comodă decât apelurile telefonice.

Magazinele online ce prioritizează calitatea suportului online și satisfacția clienților folosesc de multe ori soluții de live chat.

2. Răspunde cât mai repede

Atunci când un client sau vizitator ia legătura cu magazinul tău online, va dori un răspuns cât mai rapid. Dacă este vorba despre o problemă (cu livrarea, de exemplu), timpul poate fi crucial.

Oamenii au tendința să rețină mai bine experiențele negative. Dacă un client este pus în așteptare pentru mai mult timp și devine nemulțumit, există șanse bune să renunțe la comandă, chiar dacă a avut interacțiune plăcute cu magazinul în trecut.

Chiar dacă posibila problemă nu poate fi rezolvată chiar în acel moment, este important să oferi un răspuns cât mai prompt. Astfel, clientul știe că mesajul lui a ajuns la magazin și că a fost ascultat.

Promptitudinea este esențială pentru o relație strânsă cu clienții.

3. Oferă sinceritate și integritate

Unele aspecte ale relației cu clienții nu țin de resurse sau de funcționalități, un exemplu este integritatea.

Realistic vorbind, vor apărea erori și vor fi clienți nemulțumiți. Este inevitabil.

În aceste cazuri, trebuie să fi sincer cu clienții tăi și să încerci pe cât posibil să rezolvi problema. Gândind pe termen lung, integritatea este crucială pentru a cultiva loialitate și relații de lungă durată.

Alte situații în care exprimarea sinceră și clară este importantă sunt:

  • Politica de confidențialitate;
  • Politica de utilizare a cookie-urilor;
  • Termenii și condițiile;
  • Când prezinți opțiunile și prețurile de transport.

Atunci când discuți cu un client, indiferent de canalul de comunicare, ține minte că reprezinți brandul magazinului tău online.

4. Concentrează-te pe soluție

Indiferent de originea neclarității sau problemei, trebuie să încerci mereu să ajuți clienții cât mai mult. Asta poate însemna de multe ori un efort în plus, dar dedicarea pe care o vei arăta clienților va fi vizibilă și va susține creșterea magazinului.

Sfatul nostru este să faci din timp un plan pentru eventualele probleme ce vor apărea. Fiind proactiv, vei putea găsi și aplica soluții mai eficient.

Problemele clienților ar trebui să fie văzute ca pe o oportunitate să inspiri fidelitate și să obții un nou client fericit care să îți promoveze brandul.

5. Învață din greșeli

Cu timpul vine și experiența, iar în cazul serviciilor oferite clienților, este esențial să înveți din fiecare interacțiune, mai ales cele negative.

Atunci când aduci rezultate bune, iar cumpărătorii sunt fericiți, poate fi dificil să găsești noi moduri de a-ți îmbunătăți suportul online. Atunci când un client este nemulțumit, în schimb, poți găsi și studia sursa problemei.

Învățând din greșeli, te poți asigura că acestea nu se vor întâmpla din nou.

Odată cu dezvoltarea tehnologiei ce ne ajută să oferim servicii de calitate clienților, și așteptările lor cresc. Tratează-ți cumpărătorii cu atenția și respectul pe care îl merită, iar ei îți vor susține creșterea companiei.

Articole similare

Ți-a plăcut acest articol?

Subscrie la newsletter-ul nostru și află când îl publicăm pe următorul.

Postat în Business Best Practice De: Alex Iftode

Te-ai decis că 2018 va fi anul în care în sfârșit îți lansezi un magazin online? Atunci este timpul să îți pregătești un plan.

Vrem să te ajutăm să te lansezi cu succes și să îți crești compania cât mai repede. De aceea, am pregătit pentru tine un articol care te va ghida de-a lungul celor 7 pași importanți ce trebuie parcurși înainte de crearea magazinului online.

Aceste activități nu trebuie făcute neapărat în ordinea prezentată în articol, dar noi considerăm că așa îți va fi cel mai simplu:

1. Găsește grupul țintă și clientul ideal

Fără clienți, nu poate exista magazinul, fie el fizic sau online.

De aceea, este imperativ să identifici grupuri de potențiali clienți cât mai devreme. De multe ori, partea cea mai grea pentru magazine online este să obțină prima comandă. Dacă studiezi piața în avans, îți va lua mult mai puțin timp să îți găsești primul client.

Cercetează piața și începe să colectezi informații despre oamenii interesați de produse similare sau complementare celor pe care le vei oferi tu.

Sfatul nostru este să începi cu un grup mic și nișat, format din persoanele pe care le consideri clienții ideali. Chiar dacă această audiență nu este mare, te va ajuta să colectezi date reale și să îți testezi ideile într-un mediu cunoscut.

Pe baza acestui grup țintă, crează un personaj care să reprezinte clientul perfect pentru magazinul tău online. Compară segmentele de potențiali cumpărători cu acest personaj pentru a determina calitatea segmentelor respective.

Odată ce îți cunoști posibilii clienți, îți va fi mult mai simplu să îi atragi către site-ul tău și să îi convingi să plaseze comenzi.

2. Schițează un plan de SEO

O strategie de SEO înseamnă vizibilitate în motoarele de căutare, ceea ce înseamnă mai mult trafic organic. Deci, optimizarea pentru motoare de căutare constituie un factor important pentru succesul magazinului tău.

Strategiile SEO acționează pe termen lung și nu pot fi schimbate ușor sau repede. De aceea, vei avea nevoie de o idee generală de optimizare SEO chiar de înaintea lansării.

Începe prin a-ți stabili cuvintele cheie principale. Acestea trebuie alese pe baza informațiilor pe care le-ai colectat despre cei mai promițători posibili clienți. Stabilește și frazele mai lungi (long tail keywords) pe care te vei axa după ce îți creezi magazinul online.

Deși aceste cuvinte cheie vor aduce mai puțin trafic, rata lor de conversie este în general mai mare.

Cu o strategie de SEO deja în lucru, îți va fi mult mai simplu să obții un rang bun pe Google și să aduci vizitatori pe site fără cheltuieli pe anunțuri plătite.

3. Definește brandul magazinului online

Dacă ți-ai făcut o noțiune a clienților pe care îi vei atrage și ai stabilit cuvintele cheie, este momentul să treci la ceva mai dificil de definit: brandul magazinului.

Cu un brand inedit și memorabil, magazinul tău online se va bucura de mai multă atenție atât din partea consumatorilor cât și a presei. În plus, clienții vor ține minte compania ta și va crește șansa ca aceștia să revină.

Îți propunem două ”locuri” de unde poți începe:

  • Concepția și istoria companiei - ce te-a inspirat să îți deschizi magazinul și ce greutăți ai depășit;
  • Unicitatea produselor - fie că este vorba de preț, funcționalități sau design, axează-te pe modurile cum te vei diferenția de competiție și folosește-le pentru a crea imaginea companiei.

Reține că brandul magazinul trebuie să fie interesant și nou. Cu cât te separi mai mult de alte magazine, cu atât îți va fi mai ușor să lansezi campanii de marketing de succes.

4. Alege opțiunea mobile-friendly

Sunt multe elemente tehnice la care trebuie să te gândești pentru a-ți crea un magazin online, dar cel mai important lucru din ultimii ani este optimizarea pentru dispozitive mobile.

Trebuie să te asiguri că oamenii pot accesa, naviga și cumpăra din magazinul tău online de pe orice dispozitiv. Mai mult, experiența trebuie să fie la fel de plăcută atât pe calculator, cât și pe telefoane.

Pentru a ne asigura de acest lucru, noi folosim Responsive Web Design la magazinele Blugento. Această abordare are avantajul că site-urile sunt bine optimizate, dar încă pot fi modificate și îmbogățite ușor de către administratorii magazinelor.

Înainte să creezi magazinul online, asigură-te că soluția aleasă este potrivită și pentru dispozitive mobile. După părerea noastră, aceasta este una din primele elemente pe care ar trebui să le consideri la o platformă de eCommerce.

5. Pregătește prima strategie de Marketing

Doar pentru că magazinul este live, nu înseamnă că va atrage vizitatori de la sine. În primele luni de la lansare, trebuie să te concentrezi pe campanii de marketing pentru a aduce trafic și clienți.

Aceste campanii necesită timp și gândire, deci trebuie pregătite înainte să îți creezi site-ul de eCommerce.

Un mod bun de a atrage atenția la început este să oferi mostre (dacă este posibil) și cupoane de reducere. Chiar dacă magazinul tău nu este cunoscut încă, ofertele avantajoase vor atrage vizitatori.

Sfatul nostru este să distribui aceste cupoane sau mostre pe rețele de socializare, precum Facebook și prin email. Astfel, obții vizibilitate, noi posibili clienți și îți construiești lista de contacte.

Campaniile de email marketing sunt unele dintre cele mai des întâlnite și eficiente metode de a crește traficul și vânzările. Ca urmare, una dintre țintele primelor tale campanii de marketing ar trebui să fie colectare de adrese de email pentru newsletter-ul companiei.

6. Asigură suport online de calitate

Viteza și eficiența sunt esențiale atunci când comunici cu clienții și vizitatorii. Întrebările și problemele trebuie adresate cu promptitudine. Acest lucru este mereu valabil, dar la început de drum, fiecare posibil client este valoros.

Calitatea suportului oferit este de multe ori factorul decisiv pentru clienți atunci când se decid dacă vor plasa o comandă pe site-ul tău.

Poți oferi suport vizitatorilor în mai multe moduri:

  • Telefonic. Ideal ar fi să oferi suport telefonic non-stop, dar dacă nu este fezabil, stabilește un program fix pentru asistență la telefon.
  • Prin email. Orice magazin online ar trebui să ofere această posibilitate. Răspunde mesajelor cât mai repede pentru a asigura satisfacție.
  • Live chat pe website. Mulți oameni preferă această metodă față de celelalte, iar acum există un număr mare soluții ce oferă această funcționalitate. Există și opțiunea de a automatiza suportul cu un chatbot.

Prin servicii de calitate, vei câștiga încrederea primilor cumpărători, crescând șansa ca aceștia să revină la magazinul tău și să îl recomande familiei și prietenilor.

7. Încheie parteneriate

Noi am privit dinntotdeauna piața eCommerce ca pe o comunitate și am tratat-o ca atare. Parteneriatele pe care le-am încheiat au avut pe prim plan clienții, dar și noi, împreună cu partenerii noștri, ne-am bucurat de o creștere în vânzări prin sprijinul reciproc.

Îți putem spune din experiență proprie că parteneriatele cu firme ce oferă produse și servicii complementare pot spori simțitor creșterea magazinului tău, atât prin vânzări suplimentare cât și prin răspândirea brandului.

Practic, vă uniți audiențele, mărind grupul de oameni care primesc materialele voastre promoționale.

O idee ar fi să creați o campanie prin care produsele tale și ale partenerului sunt oferite împreună, astfel familiarizând clienții cu ambele companii. În esență, aceasta este o metodă de cross-selling între magazine.

O altă categorie de potențiali parteneri la care trebuie să te gândești sunt marketplace-urile. Dacă vrei să îți prezinți produsele la un număr cât mai mare de oameni, le poți expune pe site-uri consacrate precum Emag sau Elefant.ro.

Crearea magazinului online

După ce ai parcurs acești pași, îți va fi mult mai ușor să gândești pe termen lung în timpul procesului de construcție a site-ului. Mai mult, vei obține vânzări mai repede după lansare.

Un ultim sfat pe care dorim să ți-l oferim este să fi mereu pregătit pentru schimbări. Chiar dacă ai plănuit fiecare element în detaliu, vor apărea surprize, fie ele pozitive sau negative.

Fi pregătit să profiți de oportunități și să eviți obstacole înainte să devină probleme majore.

Noi, împreună cu partenerii noștri, îți vom sta alături și te vom ajuta oricum putem. Succes!

Articole similare

Ți-a plăcut acest articol?

Subscrie la newsletter-ul nostru și află când îl publicăm pe următorul.

Postat în eCommerce Marketing Online Business De: Alex Iftode

În urmă cu ceva timp, am creat un articol cu sfaturi legate de descrierile produselor. Astăzi revenim la acest subiect cu sugestii noi și practice de a-ți crește vânzările prin intermediul descrierilor de produs convingătoare.

Acestea sunt recomandările noastre:

1. Studiază audiența magazinului online

Ca și strategiile de marketing, descrierile produselor trebuie create în jurul dorințelor și nevoilor audienței tale. Primul pas către pregătirea textului este să cunoști viitorii cititori și preferințele lor.

Dacă magazinul tău online este deja lansat, ai mai multe moduri de a colecta informații:

  • Sondaje și întrebări directe adresate clienților;
  • Google analytics;
  • Facebook Insights.

Dacă încă nu ți-ai lansat magazinul, încearcă să afli cât mai multe studiind competitorii și crează pofile de clienți pe baza avantajelor aduse de produsele pe care le vei vinde.

Informațiile despre vizitatori și clienți te vor ajuta în foarte multe moduri, de la design-ul produselor la campaniile de fidelizare.

Odată ce ai colectat destule date, trebuie să le procesezi într-un mod eficient. Pentru a scrie descrieri cât mai bune, axează-te pe așteptările audienței de la magazin și produsele tale.

2. Alege tonul potrivit

Descrierile produselor ar trebui să respecte un set de reguli și instrucțiuni, pentru a crea o experiență uniformă și plăcută. Aceste reguli trebuie să cuprindă:

  • Stilul de scriere (formal, informal);
  • Modul de adresare (directă, pronume de politețe etc.);
  • Folosirea figurilor de stil;
  • Elemente umoristice;
  • Lungimea textului.

Ține cont și de brand atunci când elaborezi setul de reguli. Astfel, vei crea un stil unic de exprimare, prezent pe orice pagină a magazinului online.

Exprimarea informală și glumeață, de exemplu, poate aduce rezultate foarte bune pentru anumite tipuri de produse și magazine. În alte cazuri, scrierea formală este recomandată, pentru a arăta seriozitate și calitate.

Dacă ai o gamă diversă de produse, cel mai probabil vor exista grupuri țintă diferite pentru tipurile diferite de produse. În acest caz, îți recomandăm să aplici reguli diferite pentru fiecare categorie de produse.

3. Prezintă avantaje, nu doar specificații

O greșeală comună pe care o fac multe magazine este să menționeze doar caracteristicele unui produs sau să copieze descrierile folosite de furnizor.

Această abordare nu este benefică întrucât nu evocă dorința de cumpărare pentru vizitatori. O persoană va fi intereastă doar de specificații dacă deja este hotărâtă să cumpere, iar acest caz este mai rar.

De obicei, vizitatorii pe site încă se decid dacă vor să cumpere ceva în primul rând. De aceea, trebuie să prezinți beneficiile pe care le vor primi.

Încearcă să fi cât mai exact și să arăți foloasele produselor în viața de zi cu zi, modurile prin care acestea vor face o schimbare în viața clientului.

Evită termenii negativi. Chiar dacă descrii o problemă și cum aceasta va fi eliminată, tonul general al descrierii va deveni unul negativ, ceea ce ar putea afecta comportamentul vizitatorilor.

4. Stimuleză simțurile

Scopul conținutului de pe pagina de produs este să ajute vizitatorii să cunoască cât mai bine produsele și să îi încurajeze să cumpere. Pentru a atinge acest scop, incorporează toate simțurile pe paginile produselor tale.

Pe plan vizual, folosește poze de înaltă calitate să expui produsul, întrucât sunt mult mai eficiente decât conținutul scris.

În schimb, folosește-te de descriere pentru a contura o imagine mai completă în mintea vizitatorului. Apelează la celelalte simțuri, precum cel tactil sau chiar gustativ, dacă este cazul.

Acest stil descriptiv este foarte util pentru magazinele online. Din moment ce vizitatorii nu pot interacționa fizic cu produsele înainte să le cumpere, trebuie să simulezi acea experiență printr-o descriere bogată.

Mai mult, prin conținut de calitate, te poți axa pe cele mai pozitive aspecte ale produsului, oferind o imagine ideală și încurajând vizitatorii să plaseze comenzi.

5. Inspiră încredere

Descrierile produselor ar trebui să fie cât mai atractive, dar evită hiperbolele și afirmațiile exagerate. Încrederea este un factor foarte important pentru vizitatori și clienți. Descrierile magazinul online trebuie să întărească acea încredere.

Atunci când îți expui avantajele produselor, încearcă în permanență să vi cu dovezi și explicații.

Un mod eficient și des-întâlnit de a inspira încredere este prin intermediul recenziilor și testimonialelor lăsate de clienți fericiți. Avantajele recenziilor sunt:

  • Îmbogățesc pagina produsului fără efort suplimentar din partea ta;
  • Vizitatorii au mai multă încredere în conținutul creat de clienți decât în cel făcut de magazin;
  • Clienții care au lăsat recenziile sunt mulțumiți pentru că și-au putut exprima opinia.

Pentru a obține cât mai multe recenzii și testimoniale, ține o legătură strânsă cu clienții magazinului online și îndeamnă-i să-și expună părerea.

Concluzie

Sunt mulți factori care influențează vizitatorii în procesul de plasare a unei comenzi, dar descrierile produselor sunt probabil cele mai importante.

Măsoară rezultatele descrierilor în mod regulat și încearcă să le îmbunătățești în permanență!

Articole similare

Ți-a plăcut acest articol?

Subscrie la newsletter-ul nostru și află când îl publicăm pe următorul.

Postat în eCommerce Best Practice Inbound Marketing De: Alex Iftode

Anul nou este o oportunitate excelentă să revizuiești strategiile folosite în 2017, să vezi ce a funcționat, și să vi cu idei noi pentru 2018.

Pentru a te ajuta, am pregătit 5 sfaturi de marketing pe care le poți pune în aplicare în noul an:

1. Resegmentează-ți listele de potențiali clienți

Pentru a-ți crește magazinul online într-un ritm constant, trebuie să găsești în permanență potențiali clienți noi și să îi abordezi în felul potrivit.

Totuși, organizarea corectă a acestor date necesită timp și este de multe ori amânată.

Începe 2018 în forță, segmentând listele deja existente de potențiali clienți. Astfel, următoarele campanii de remarketing ale magazinului tău online vor obține rezultate mai bune.

Chiar dacă listele tale sunt deja bine definite și organizate, poți să le segmentezi chiar mai mult, pentru a crește nivelul de personalizare și șansa de a capta interesul audienței tale.

2. Întărește-ți prezența pe rețelele de socializare

Platformele de socializare precum Facebook au început să acorde tot mai multă atenție comerțului digital, integrând funcționalități de vânzare.

Ca urmare, este mai important ca niciodată să ai o prezență puternică pe aceste rețele. Nu numai că poți obține trafic suplimentar prin Facebook, poți chiar să faci vânzări directe.

Pregătește-ți strategia pentru noul an și stabilește-ți țintele:

  • Frecvența cu care postezi;
  • Traficul organic pe care îl vei obține;
  • Numărul de vizitatori aduși prin anunțuri plătite;
  • Vânzările făcute direct prin platforma de socializare;
  • Creșterea audienței.

Măsoară-ți progresul măcar odată pe lună și ajustează-ți strategia pe parcurs. Marketing-ul pe rețelele de socializare poate accelera simțitor creșterea unui magazin online, dar este un proces care necesită timp și atenție.

3. Pregătește un calendar de conținut

Conținutul de calitate este crucial pentru un rang bun pe motoarele de căutare și crește încrederea vizitatorilor față de site-ul de eCommerce. Totuși, nu te poți aștepta să creezi conținut de calitate fără un plan bine pus la punct.

Sugestia noastră este să pregătești un calendar pentru 2018 și să începi să notezi idei pentru evenimentele cele mai importante ale anului (de exemplu Black Friday). Apoi să completezi ”golurile” dintre aceste momente.

Chiar dacă nu vei putea crea din timp tot conținutul pe care îl vei pregăti de-a lungul anului, acest calendar te va ajuta să rămâi organizat în perioadele mai încărcate ale anului.

4. Integrează soluții noi de marketing

Industria eCommerce este în continuă evoluție, iar noi funcționalități de marketing apar destul de des.

Suntem de părere că un magazin online de succes trebuie să profite de noile apariții tehnologice, motiv pentru care căutăm în permanență noi parteneri care să aducă soluții specializate de eCommerce clienților noștri.

Dacă vrei să adaugi o funcționalitate nouă care să te ajute cu campaniile de marketing ale magazinului online, îți recomandăm să accesezi pagina noastră de parteneri și să vezi ce soluții îți vor spori creșterea companiei. Toate funcționalitățile sunt compatibile cu magazinele Blugento.

Moderinzând site-ul tău și îmbunătățind experiența vizitatorilor, vei rămâne în fața concurenței și în 2018.

5. Reafirmă-ți brandul

De-a lungul anului, brandul site-ului tău de eCommerce a evoluat. Campaniile de marketing sau gamele noi de produse îmbogățesc imaginea magazinului, dar de multe ori, această evoluție nu este prezentată îndeajuns de bine de conținutul mai vechi de pe site.

Anul nou este o ocazie bună să verifici toate paginile magazinului și să te asiguri că mesajul și brandul magazinului sunt bine reprezentate.

Pagina ”Despre Noi”, de exemplu, trebuie actualizată ocazional. Include evenimentele importante care s-au întâmplat în decursul anului și elimină textul care nu mai are relevanță în prezent.

Blogul este un alt element al magazinului online pe care trebuie să te concentrezi. Asigură-te că prezinți doar conținut folositor. Calitatea este mai importantă decât cantitatea.

Concluzie

Nu ar trebui să aștepți un eveniment special să acorzi magazinului tău online atenția cuvenită. Totuși, dacă nu ai aplicat ideile din acest articol în ultimul timp, nu aștepta.

Stabilește-ți țintele pentru 2018 și începe în forță!

Articole similare

Ți-a plăcut acest articol?

Subscrie la newsletter-ul nostru și află când îl publicăm pe următorul.

Postat în Marketing Online Inspirație De: Alex Iftode

În fiecare an, odată cu sfârșitul sezonului de sărbători, rezultatele vânzărilor sunt analizate, iar numărul consumatorilor care finalizează comenzile online este în creștere. După Cyber Monday, mania cumpărăturilor continuă, iar ultima săptămână înainte de Crăciun este una dintre cele mai bune oportunități de a-ți crește vânzările.

Citește Mai Mult

Colegii noștri de la Omniconvert au pregătit pentru voi un ghid foarte informativ despre retenția clienților, un subiect important, dar rar abordat în industria comerțului online:

Una dintre cele mai cunoscute povești din industria mondială de eCommerce este cea a companiei Zappos. Chiar dacă în anul 2008 compania vindea produse în valoare de peste un miliard de dolari, echipa a trecut prin momente grele. Tony Hsieh, liderul Zappos, spune că totul s-a schimbat și creșterea companiei a început în momentul în care echipa și-a mutat atenția pe îmbunătățirea experienței consumatorilor.

Înainte de această etapă de creștere, echipa Zappos a suferit modificări și compania aproape a rămas fără bani. În acest moment, Hsieh nu a investit în achiziția de trafic nou, ci a distribuit toate resursele către nevoia consumatorului. El a ales să livreze pentru fiecare consumator o experiență unică pe website, ce îl va face pe client să revină pe Zappos să plaseze altă comandă.

Am ales să prezint această situație în introducerea articolului deoarece am văzut prea multe website-uri de eCommerce cu experiență pe piață hipnotizate de achiziția de trafic și care alocă bugete mari pentru campaniile de PPC. Problema este că aceste business-uri cu experiență de mai mult de doi ani uită de clienți deja existenți și nu li se adresează personalizat.

Cele mai multe website-uri de eCommerce înregistrează datele despre clienții precedenți, însă nu se folosesc deloc de ei, poate doar trimit din când în când un newsletter cu o ofertă generală, fără segmentare și fără a-i stimula să se întoarcă să cumpere din nou.

Monitorizând rata de retenție și înțelegând impactul pe termen lung pe care îl are acest metric asupra afacerii, reprezintă cheia către diferențiere și creștere.

Achiziția de trafic este principalul factor de creștere doar în primul an de existență a unui business. În această etapă este esențial ca audiența să îți cunoască afacerea pentru a crește awareness-ul și pentru a-ți pune amprenta în industrie.

Din momentul în care afacerea ta de eCommerce crește, rata de retenție devine unul dintre cei mai importanți metrici. Am observat că, momentan, optimizarea ratei de retenție nici măcar nu are un acronim precum alte tactici de marketing - SEO, CRO, PPC, etc.

Datele din piață arată că pentru un business de eCommerce matur (mai mult de doi ani de activitate) 50% din venit este generat de către consumatorii existenți:

Rata de retenție este esențială atunci când vrei să afli câte comenzi a plasat un consumator și ce procent din venitul tău este generat de către cei mai buni consumatori de-ai tăi. După cum poți vedea în graficul de mai jos, după 36 de luni de activitate, mai mult de 50% din venitul total este produs de vânzări repetate (consumatori loiali care se întorc pe website și cumpără):

Rata de retenție sună din ce în ce mai bine, nu?

Investiția în achiziție de trafic în momentul în care nu măsori sau îmbunătățești rata de conversie este o direcție lipsită de logică. Prioritatea ar trebui să fie stabilirea și îmbunătățirea relației cu clienții existenți.

Un alt aspect important este să analizezi care este costul de achiziție a unui client nou, cât costă să loializezi un client și să compari care este costul unui client nou versus unui client loial.

Nu ai cum să îmbunătățești rata de retenție cât timp nu înțelegi care este importanța ei. Parte din misiunea Omniconvert este să stimulăm creșterea afacerilor de eCommerce pentru a pune umărul la dezvoltarea lor și pentru a aduce inovație.

Un framework de optimizare a ratei are, de obicei, patru pași:

Prima fază: Awareness

Din păcate, multe companii nu sunt conștiente de impactul ratei de retenție - nu poți îmbunătăți ce nu măsori.

În această etapă, tu aduni insight-uri despre rata de retenție, valoarea pe durata de viață a clientului și cohorte. Primul lucru pe care trebuie să îl faci este să măsori și să înțelegi legătura dintre retenție și creștere.

Pe lângă asta, măsoară valoarea pe durata de viață a clientului și segmentează-ți audiență după orice criteriu care te ajută să identifici buyer personas, care sunt emoțiile care dictează acțiunile lor și ce bariere întâmpină pe website-ul tău.

La finalul acestei etape, încearcă să înțelegi consecințele financiare alei lipsei de acțiune în direcția optimizării ratei de retenție. Dacă ne uităm la statistici, achiziția de noi consumatori este de 5 ori mai costisitoare decât loializarea celor deja existenți.

Iată cum rata de retenție afectează venitul total într-o companie de eCommerce:

Pentru un website de eCommerce cu activitate mai mare de 3,4 ani în industrie, optimizarea ratei de retenție reprezintă calea către creștere constantă.

A doua fază: Cercetare

Pentru a duce la bun sfârșit etapa de cercetare e nevoie de o metodologie temeinică. Modelul RFM este folosit încă din anul 1970 în vânzări directe și poștă. Modelul permite segmentarea audienței în funcție de trei aspecte - recency (recență), frequency (frecvență) and monetary value (valoare monetară).

Cea mai bună parte a modelului RFM este că te ajută să identifici clienții care au scor mare pentru recență și frecvență - sunt șanse mari ca aceștia să se întoarcă pe website-ul tău și să cumpere din nou. În urma segmentării datelor, vei avea o imagine clară despre consumatorii care se întorc frecvent.

Așadar, după ce ai clarificat aspectele de mai sus, e timpul e să îți cunoști consumatorii și să descoperi segmentul de 1% dintre cei mai buni consumatori care generează 30% din veniturile tale. Cine sunt ei? Ce anume îi determină să se întoarcă pe website-ul tău?

Construiește segmente de clienți silver, gold și platinum. Folosește modelul RFM pentru a descoperi cei mai importanți clienți. Sunt sigur că nu dorești să pierzi clienții care au valoare monetară mare și care cumpără des.

Un alt segment important peste care nu trebuie să îl treci cu vederea este format din clienții adormiți (clienți care nu mai cumpărat de ceva timp de pe website-ul tău). Desigur, există riscul să formezi prea multe segmente și să te pierzi în detalii.

Obținerea de clienți valoroși nu se face printr-o singură acțune - e un proces pe termen lung, planificat și implementat corespunzător. Pentru a afla cum se simt clienții tăi, e necesar să le trimiți constant survey-uri care scot în evidență NPS-ul (net promoter score). Mai mult, bazându-te pe NPS, poți să identifici trei tipuri de consumatori - promoters, passives și detractors.

După ce ai definit segmentele cele mai importante pentru tine, poți începe să le adresezi survey-uri pentru a afla cum se simt pe website-ul tău. Îi poți întreba ce anume i-a determinat să se întoarcă pe website, cât sunt de mulțumiți de experiența pe care au avut-o și ce părere au despre produsul tău, serviciile oferite, timpul de livrare, preț, etc.

În acest pas, ai identificat problemele de retenție pe care le are website-ul tău, ai definit consumatorul ideal și ai descoperit insight-uri bazate pe date.

A treia fază: Strategia

În etapa de strategie, vei lucra cu segmentele identificate în pașii anteriori pentru a elimina toate barierele găsite.

Desigur, nu poți ignora problemele de bază ale business-ului tău. De exemplu, dacă ai identificat probleme semnificative cu produsele și serviciile tale, e prioritar să le rezolvi pe acelea.

Folosind datele pe care le ai, poți rezolva orice problemă întâlnită de consumatorii tăi, fie că e vorba de un aspect operațional sau de marketing. Dacă ai probleme operaționale, este de dorit să schimbi flow-ul intern, procesele și, eventual, poți desemna o persoană să se ocupe de îmbunătățirea ratei de retenție.

Dacă problemele sunt legate de partea de marketing, poți pune la cale îmbunătățirea și personalizarea beneficiilor oferite fiecărui segment important și să dezvolți un plan de email marketing personalizat.

Fiecare strategie începe cu multe idei, obiective și proiecte. E important să analizezi fiecare obiectiv, să descoperi care este cel potrivit business-ului tău și ce impact va avea fiecare. Pentru a ușura prioritizarea obiectivelor, am făcut un model care te va ajuta să iei cele mai bune decizii strategice - eCommerce Growth Matrix. Iată un exemplu:

A patra fază: Experimentarea

În ultima etapă, validează ipotezele identificate prin intermediul experimentelor și comunică audienției tale pe diverse canale de comunicare: pe email, la următoarea vizită pe website-ul tău, prin campanii de remarketing sau la telefon.

Este important să prioritizezi experimentele în funcție de impact, potențial și ROI. Respectând legea lui Pareto, o să poți trimite mesajul potrivit către audiența potrivită, la momentul potrivit, cu imboldul potrivit.

Retenția este strâns legată de customer service și comunicare. Trimiterea unui mesaj de mulțumire după ce au plasat o comandă poate să facă diferența dintre tine și un alt competitor.

Pentru fiecare tip de cohortă, există câteva beneficii specifice pe care le poți evidenția pentru a le crește rata de conversie. De exemplu, vizitatorilor din categoria Platină le poți oferi un asistent personal, transport gratuit, retur gratuit pe viață, prioritate la livrare și suport, telefoane post-comandă sau reduceri pentru comenzi viitoare:

Etapa cu cel mai mare impact se întâmplă acum - ai la dispoziție datele, insight-urile, tool-urile și oamenii pentru a avea grijă de fiecare aspect al călătoriei vizitatorului pe website-ul tău. Folosește toate informațiile pe care le ai pentru a începe experimentarea și personalizarea.

La Omniconvert, avem multă experiență în rezolvarea acestei probleme atunci când o întâlnim la clienții noștri. Am învățat că cel mai bun moment de optimizare a ratei de conversie este acum, indiferent de dimensiunea afacerii de eCommerce.

Ți-a plăcut acest articol?

Subscrie la newsletter-ul nostru și află când îl publicăm pe următorul.

Postat în Business Best Practice Creșterea vânzărilor De: Alex Iftode

Te gândești de ceva vreme că ți-ar prinde bine un super-magazin online?

Acum e momentul ideal să începi să îl dezvolți. 10 super eroi ai eCommerce-ului și-au unit forțele pentru ca magazinul tău să fie de nota 10.

Împreună, oferim super-puteri magazinului tău și beneficii de peste €2000.

Citește Mai Mult
Postat în eCommerce Marketing Online Noutăți De: Alex Iftode

Blugento pune bazele unui nou parteneriat strategic cu ARMO, Asociația Română a Magazinelor Online, cea mai mare comunitate de susținere și dezvoltare a magazinelor online din România. Împreună cu ARMO, am creat pentru tine, oportunitatea perfectă de a te dezvolta într-un ecosistem care oferă magazinelor uneltele necesare pentru o creștere sustenabilă.

Ce este ARMO?

Lansată în 2010, Asociația Română a Magazinelor Online (ARMO) reprezintă magazinele online din România și susține interesele membrilor săi prin crearea unui sistem care să ofere sprijin industriei comerțului electronic din România.

Mai mult, ARMO a elaborat Codul de Bune Practici ale Magazinelor Online și un program de atestare a magazinelor online cu scopul de a proteja interesele consumatorilor magazinelor online din România.

De ce să devin membru ARMO?

ARMO susține magazinul tău online și mediul comerțului electronic local

Potrivit unui studiu realizat de ARMO, comerțul online din România va depăși anul acesta 2,5 miliarde de euro cu potențial de dublare a valorii până în anul 2020. Orice creștere are nevoie de susținere, iar în acest sens aderarea la o astfel de comunitate aduce beneficii considerabile afacerii pe care o administrezi.

Oferă magazinului tău atestarea ARMO, în conformitate cu Codul de Bune Practici

Codul de Bune Practici vine ca și o asigurare a calității comerțului online din România. Acesta își propune reglementarea aspectelor importante pentru a asigura o experiență optima a cumpărătorului, de la condițiile specifice în care se desfășoară activitățile magazinelor online din România, până la particularități definitorii cum sunt accesul facil la o gama larga de produse, siguranța tranzacțiilor, simplitatea comparării produselor și aspecte ce țin de livrarea și returul produselor.

Utilizează marca de încredere ARMO

În urma unui audit, fiecare membru al asociației beneficiază de marca de încredere ARMO. Din momentul în care un membru ARMO respecta regulile prezentate în Codul de Bune Practici pentru Magazinele Online, el va putea utiliza în comunicarea sa, respectiv în website sau alte materiale de comunicare, marca de încredere ARMO.

Interesele tale vor fi reprezentate în fața autorităților

Dincolo de abilități antreprenoriale, strategii de marketing eficiente și un raport preț calitate bun, pentru ca afacerii tale să ii fie asigurat un succes pe termen lung, vei avea nevoie de protejarea intereselor tale ca și comerciant, la orice nivel. Pentru ca tu să te poți ocupa de administrarea eficientă a magazinului online, ARMO se ocupă de reprezentarea intereselor tale în fața autorităților, persoane fizice sau juridice, române sau străine.

Primești informări periodice în legătură cu starea industriei

Prin parteneriatul ARMO cu eCommerce Europe și EMOTA, cele mai mari organizații europene de e-eCommerce, ARMO oferă o gamă largă de beneficii, precum acces la rapoartele de eCommerce europene, informații despre piețele din alte țări, informări periodice privind legislația europeană și modificările legislative sau acces la evenimentele de referință ale comerțului online din Europa.

ARMO pune la dispoziția membrilor un mediu sigur, în care primează relațiile bazate pe încredere între comercianții din mediul online și consumatori. Devino membru ARMO și bucură-te de beneficiile apartenenței la o asociație dedicată intereselor companiei tale!

Ți-a plăcut acest articol?

Subscrie la newsletter-ul nostru și află când îl publicăm pe următorul.

Postat în Noutăți De: Alex Iftode

Designul unui magazin online este crucial.

Imaginile, arhitectura și navigabilitatea unui site determină experiența pe care o oferă vizitatorilor. În eCommerce, este important să oferi o experiență plăcută, întrucât va afecta numărul de comenzi plasate.

În acest articol, vom aborda cinci elemente de design ce îmbunătățesc atât navigabilitatea, cât și rata de conversie a site-ului:

1. Bara de căutare

Chiar dacă ai un număr mic de produse, ai nevoie de o bară de căutare funcțională.

Mulți oameni sunt obișnuiți să facă cumpărături cu ajutorul funcționalității de căutare. Dacă aceasta este absentă, aceștia ar putea opta să părăsească site-ul.

Multe platforme de eCommerce oferă opțiunea unui câmp de căutare, inclusiv Blugento. Dacă te pregătești să îți creezi un magazin online, asigură-te că soluția aleasă are această funcționalitate.

Un alt aspect important este modul cum funcționează bara de căutare. Aceasta trebuie să verifice numele, descrierea și caracteristicele produselor. Astfel, va prezenta toate rezultatele relevante.

2. Calitatea conținutului

Magazinele online se bazează pe descrieri complete și imagini de înaltă calitate pentru a-și prezenta cât mai bine produsele.

În primul rând, aceste detalii crează încredere și ajută vizitatorii să determine dacă produsele respective sunt potrivite pentru ei.

În al doilea rând, calitatea conținutului trebuie să facă produsele să fie cât mai atractive. De exemplu, descrierile ar trebui să conțină atât specificațiile produsului, cât și beneficiile pe care le poate obține clientul dacă le cumpără.

Conținutul de pe site te poate ajuta și să îți prezinți brandul și să întărești relația magazin - client. Din acest motiv, trebuie să te asiguri că nu există nicio greșeală de scriere sau imagine de slabă calitate.

3. Design responsive

În urmă cu aproximativ un an, traficul web generat de dispozitivele mobile a depășit cel generat de calculatoare. Acesta este un semn clar că magazinele online au nevoie de un site bine optimizat pentru telefoane, altfel riscă să îndepărteze o sursă semnificativă de trafic.

Design-ul responsive este o abordare de design web care asigură faptul că site-ul este plăcut și ușor de navigat, indiferent de dispozitivul folosit.

Dacă magazinul tău online sau platforma de eCommerce aleasă nu este esponsive sau optimizată pentru device-uri mobile, riști să pierzi posibili clienți și să îți încetinești creșterea.

4. Informații despre companie

Povestea înființării companiei și realizările majore pot fi folosite pentru a-ți contura brandului. Folosind o pagină de tip ”Despre noi”, vei familiariza mai bine clienții cu magazinul online.

Aceste informații crează încredere, un factor foarte important pentru decizia vizitatorului de a plasa o comandă.

Dacă magazinul a avut apariții în presă, ar trebui să menționezi acest lucru pe site. Astfel, vei crea sentimentul siguranței și profesionalismului.

Alte informații care ar trebui să fie prezente sunt politica de retur, de confidențialitate și de utilizare a cookie-urilor.

5. Elementul social

Un alt mod important prin care poți câștiga încrederea vizitatorilor este incluzând recenzii și butoane prin care oamenii pot distribui site-ul pe platformele de socializare.

Recenziile sunt benefice pentru că oferă vizitatorilor șansa să audă părerea imparțială a clienților. În plus, recenziile pot îmbunătăți scorul SEO al paginilor de produs și al site-ului.

Butoanele pentru a distribui pe rețelele de socializare aduc două avantaje mari:

  • Dacă un vizitator împărtășește o pagină a magazinului, poate aduce trafic suplimentar. Mai mult, oamenii au mai mare încredere în postările prietenilor și a rudelor decât în cele publicate de companii.
  • Dacă un articol de blog a fost distribuit de mai multe persoane, iar acest lucru este afișat pe pagină, vizitatorii noi vor vedea asta ca un semn al calității conținutului.

În schimb, dacă abia ai lansat magazinul online și nu ai recenzii sau distribuiri, nu activa aceste funcționalități încă. Vizitatorii ar putea vedea lipsa de recenzii ca un semn că magazinul nu este de încredere.

Implementează aceste elemente pe site după ce ai început să primești comenzi în mod regulat.

Concluzie

Cu aceste cinci sfaturi, vei putea pune bazele creșterii magazinului tău online. În funcție de compania și audiența ta, anumite elemente vor fi mai importante ca altele, dar nici unul nu ar trebui să lipsească.

Îți recomandăm să faci teste și să experimentezi cu diferite modele ale acestor elemente de design web, cât și să încerci idei noi. Poți monitoriza ușor rezultatele prin Google Analytics.

Articole similare

Ți-a plăcut acest articol?

Subscrie la newsletter-ul nostru și află când îl publicăm pe următorul.

Există multe surse de inspirație atunci când plănuiești viitorul magazinului tău online. Te poți folosi de Google Analytics, sau să te uiți la companii care deja au avut succes.

O altă idee, este să îți înțelegi mai bine publicul, și să aplici câteva sfaturi practice din psihologie. 

În acest articol, ți-am pregătit cinci sfaturi din psihologie care pot fi aplicate în eCommerce. Cu ajutorul acestor idei, vei putea optimiza magazinul și strategia ta de marketing.

1. Începe cu un angajament mic și crește miza treptat

General vorbind, un om la prima vizită a magazinului nu va fi dispus să plaseze o comandă. E posibil să nu fie hotărât ce și de unde să cumpere și nu va avea încredere în brandul companiei dacă abia își formează prima impresie.

Atunci, întrebarea este cum să încurajezi acel vizitator să revină la magazinul tău atunci când este hotărât să cumpere.

Răspunsul este să îl convingi să facă un angajament mai mic, precum abonarea la newsletter, completarea unui chestionar sau pur și simplu vizitarea blogului.

Motivul pentru care această strategie funcționează este legat de modul cum mintea umană își justifică acțiunile. Mai exact, dacă o persoană face un favor altei persoane, va justifica acea acțiune prin simpatie, chiar dacă acea simpatie nu există încă. Pe scurt, un favor duce la altul.

În contextul comerțului digital, în urma unui angajament, vizitatorul își va justifica acțiunea prin faptul că este interesat de magazin. Odată ce vizitatorul își formează acea părere, va fi dispus să facă un angajament mai mare. Acest fapt stă la baza multor campaniilor de marketing, care ghidează încet vizitatorii către plasarea unei comenzi.

2. Oferă mereu o soluție rapidă

Una dintre cele mai comune plângeri legate de comerțul online este că durează prea mult până ajunge comanda. Asta a determinat tot mai multe firme de curierat să ofere servicii de transport prioritar.

Lecția din psihologie este că oamenii atribuie o valoare mai mare câștigurilor imediate decât celor viitoare. În termeni mai practici, mulți vor prefera să primească 10 lei azi decât 20 săptămâna viitoare, de exemplu.

Pe baza acestei însușiri, poți face un număr de lucruri pentru a-ți spori vânzările:

  • Adaugă o opțiune de curierat rapid la un cost mai ridicat. Mulți preferă să plătească mai mult decât să aștepte.
  • Oferă suport în timp real clienților. Vei avea mai puțini clienți nemulțumiți în acest mod.
  • Adaugă un aer de urgență ofertelor tale (stoc limitat, termen limită). Un sentiment de ”acum ori niciodată” poate convinge vizitatorii să plaseze comenzi pe care nu le-ar fi efectuat în mod normal.

3. Vorbește pe limba clienților

Parte din brandul unei companii este modul cum comunică cu audiența. Modul de exprimare, stilul formal sau informal și cuvintele folosite (neologisme, regionalisme etc.) conturează personalitatea magazinului și afectează perspectiva clienților și a vizitatorilor.

Oamenii sunt ființe sociale. Ei constituie grupuri și au tendința să își formeze opinii mai bune despre cei care aparțin acelorași grupuri ca ei. În acest context, un grup este un colectiv de oameni reuniți de o trăsătură sau părere comună (gusturi muzicale, viziune politică, zonă geografică etc.).

Site-urile de eCommerce pot beneficia de acest fapt. Studiază cât mai în detaliu grupurile țintă ale magazinului. Identifică gusturile, preferințele și comportamentul lor. Odată ce vei ști aceste detalii, te vei putea exprima în același mod.

Vorbind pe limba clienților, aceștia vor percepe compania ta ca fiind ”parte din grup”. Astfel, vei forma o relație mai puternică cu ei, iar aceștia vor fi mai deschiși la ofertele magazinului tău.

4. Fii amuzant

Umorul poate fi un element foarte puternic într-o campanie de marketing. Un studiu din 1993 a determinat că umorul în reclame, atunci când este folosit corect, crește interesul audienței și șansa ca aceștia să cumpere.

Există trei motive pentru care glumele au efectul acesta:

  • Reținem mai ușor ceva amuzant. Vedem nenumărate reclame pe zi, dar uităm majoritatea. De aceea, este important să fii memorabil, iar umorul este unu mod de a face asta.
  • Oamenii împărtășesc lucrurile amuzante între ei, chiar dacă acele lucruri sunt materiale publicitare. Astfel, reclamele amuzante vor atinge o audiență mai mare, fără investiții suplimentare.
  • Umorul este dezarmant. Atunci când râdem, nu mai acordăm la fel de multă atenție faptului că materialul încearcă să ne convingă de ceva (abonare la newsletter, plasarea unei comenzi etc.) așa că acele mesaje ne conving mai ușor.

Acestea fiind spuse, umorul în marketing poate fi destul de dificil. Glumele trebuie să fie naturale și pe gustul clienților. Dacă vrei să adopți un stil umoristic în campaniile tale de marketing, asigură-te că acele glume chiar sunt amuzante pentru audiența ta.

5. Felicită clienții atunci când comandă

Nu este un lucru neobișnuit ca un client să se răzgândească după ce plasează o compandă. Se poate hotărî subit că nu mai vrea produsul sau că va aștepta o promoție. Din fericire, nu este dificil să implementezi o soluție la această problemă: felicită-i atunci când plasează o comandă.

Oamenii vor să știe că alegerile pe care le-au făcut au fost corecte. Atunci când luăm o decizie, de exemplu să plasăm o comandă, căutăm o confirmare că a fost o alegere bună. Detaliul important este că trebuie să ajungem singuri la acastă concluzie, folosind propriul raționament.

Magazinul poate ajuta clienții să se convingă că au făcut alegerea bună. Nu trebuie să fie ceva complex sau forțat. Un simplu pop-up de tip ”Felicitări, comanda dvs. a fost finalizată. Îți mulțumim!” poate face o diferență mare. Formulează și email-ul de confirmare în același stil.

Alte materiale care pot ajuta în acest sens sunt ghidurile de folosire a produselor și articolele cu sfaturi. Ideea nu este să încerci să convingi clientul că a făcut o alegere bună, ci mai degrabă să îi oferi mijloacele de a se convinge singur de acest lucru.

Cu aceste 5 sfaturi de psihologie, vei putea înțelege mai bine cum să interacționezi cu clienții și să îți crești vânzările într-un mod subtil și organic.

Felicitări, ai făcut alegerea corectă citind articolul! Abonează-te acum la newsletterul Blugento pentru a nu rata alte sfaturi practice!

Articole similare

Ți-a plăcut acest articol?

Subscrie la newsletter-ul nostru și află când îl publicăm pe următorul.

Nu multe companii pot spune că vor rămâne în istorie. Îți trebuie oportunitatea, sclipirea de geniu și probabil un pic de noroc. Chiar și așa, cei care au reușit ne pot învăța multe despre eCommerce, nu doar în strategie, ci și în viziune.

Acest articol are ca scop să prezinte câteva dintre aceste companii și ce le-a propulsat către vârf.

1. Nu Riști, Nu Câștigi - Amazon

În ziua de azi, toată lumea a auzit de Amazon. Compania inovativă și ultra-eficientă de astăzi a fost construită prin decizii curajoase. Chiar și acum, Amazon investește sume mari în idei invoative, dar riscante.

Jeff Bezos, fondatorul Amazon și-a dat demisia de la job-ul lui bine plătit și stabil pentru a-și deschide un magazin online. Asta nu sună așa riscant în mediul de astăzi, dar el a făcut asta în 1994, când internetul era încă tânăr și nesigur, iar industria eCommerce era mult mai mică.

Magazinul de cărți a fost un succes instant, dar aproape tot profitul era în permaneță investit înapoi în companie.

Un alt salt a fost decizia firmei să își extindă gama de produse. Acum, poți găsi mai orice produs pe Amazon. În 2013, au început să dezvolte drone care să transporte pachete. Apoi s-au lansat în lumea electronicelor, rezultând în bine-cunoscutul Amazon Echo. Mai puțin cunoscut este faptul că pe lângă aceste reușite, Amazon a făcut și alte experimente, care nu și-au atins scopul.

Cu toate riscurile acestea, Amazon continuă să fie cel mai mare magazin online din lume. Putem învăța multe lecții de eCommerce de la ei. Totuși, probabil cea mai importantă dintre toate e asta: dacă vrei să faci ceva extraordinar, trebuie să inovezi și trebuie să-ți asumi riscuri.

2. Sărbătorește Unicitatea Brandului Tău - Cards Against Humanity

Dacă i-ai ruga pe cei de la Cards Against Humanity (CAH) să îți dea lecții de eCommerce, probabil răspunsul lor nu ar fi potrivit pentru copii. De fapt, aceea este lecția în sine.

Jocurile de cărți și boardgames-urile pierd clienți în fața jocurilor video de ani de zile. Ai putea spune că nu este un mediu bun pentru o firmă nouă și ai avea dreptate, dar asta nu i-a oprit pe cei de la CAH.

Încă de la început, modul lor de a-și descrie produsul și clienții ar face un veteran al relațiilor publice să leșine. Prima propoziție de pe site-ul lor spune ”Cards Against Humanity este un joc de petrecere pentru oameni oribili”.

Sclipirea de geniu este că, încă de la prima impresie, clientul cunoaște genul de umor prezent și în joc, și în companie. Introducerea este interesantă și memorabilă, iar dacă acea propoziție nu te alungă, probabil îți va plăcea produsul.

Dintre toate cele cinci lecții de eCommerce, aceasta este cea mai subiectivă. Nu îți sugerăm să îți insulți clienții, doar îți spunem să găsești o abordare unică, la fel ca cei de la CAH.

Într-o industrie competitivă, originalitatea este sfântă.

3. Shopping-ul Online Este o Experiență - Greats

Unul din avantajele pe care le au magazinele fizice față de cele online este experiența de a cumpăra. Nu poți atinge produsul înainte de-al comanda pe un site de eCommerce. Nu poți proba o haină și nu poți ține un telefon în mână ca să știi cât de comod se simte.

Magazinele online se bazează pe descrieri, imagini și poate video-uri pentru a te familiariza cu un produs. Totuși, tot mai multe site-uri de eCommerce au început să vadă asta ca pe o oportunitate, nu o piedică. Dintre aceste companii, favorita noastră este magazinul de adidași, Greats.

Sursa: Greats

Concluzia lor a fost că, dacă nu pot oferi experiența unui magazin fizic, vor crea experiența unei gale de modă în inima New York-ului.

Au reușit asta printr-un design foarte elegant și bine plănuit.

Blogul lor, numit ”The Playbook”, este o adevărată scrisoare de dragoste adresată New York-ului. Subiectele principale sunt artiștii orașului și clienții firmei. Cireașa de pe tort este volumul și calitatea extraordinară a pozelor, atât pe blog cât și în magazin. Nu numai că produsele sunt foarte bine prezentate, dar pasiunea și personalitatea companiei este vizibilă în fiecare detaliu al site-ului.

Mediul online îți permite să îți folosești magazinul și produsele pentru a crea o experiență unică. Nu încerca să emulezi magazine fizice, ci crează ceva deosebit și memorabil.

4. Datele Despre Clienți Sunt Mereu Valoroase - Target

Doar pentru că o companie are peste o mie de magazine fizice, nu înseamnă că nu ne poate învăța ceva despre eCommerce. De fapt, Target este o sursă excelentă de inspirație. În domeniul colectării de date și a anunțurilor plătite, sunt printre cei mai buni.

În primul rând, compania adună extraordinar de multe informații. Ei fac asta prin intermediul magazinelor, a aplicațiilor de mobil, a website-ului lor și a cupoanelor pentru a-și cunoaște clienții cât mai bine. Pe baza acelor date, compania stabilește bugetele diferitelor departamente de marketing și pregătește campanii bine țintite.

Prin email-uri, strategii de remarketing pe platforme de socializare și anunțuri pe Google, Target își abordează audiența cu oferte personalizate. Relevanța acestor oferte se bazează tot pe bogăția de informații pe care o dețin. Cu un catalog de produse gigantic, vizitatorii ar întâmpina dificultăți găsind singuri produsele și ofertele de care sunt interesați.

Rezultatul este că audiența este mai bine informată, mai interesată și cumpără mai mult. Majoritatea acestor vânzări au loc în magazine fizice, nu pe site, dar asta se datorează reputației de comerciant clasic a companiei.

Lecția este simplă: datele despre clienți îți vor îmbunătăți fiecare pas al campaniilor de marketing. Cât timp nu ești invaziv, află cât mai multe despre cumpărătorii tăi!

5. Marketingul Organic Este Neprețuit - Diamond Candles

Ca majoritatea startup-urilor, Diamond Candles a avut dificultăți financiare inițial. Compania nu avea fonduri să investească în marketing. Totuși, o firmă de eCommerce nu poate supraviețui fără marketing. Soluția lor a fost să se concentreze pe produse și să lase promovarea în mâinile clienților fericiți.

Produsele Diamond Candles, lumânări parfumate cu un inel în interior, sunt un subiect de discuție foarte interesant. Deși compania a început cu un număr mic de clienți, mulți dintre ei au recomandat produsele la prieteni și familie. În esență, clienții companiei erau cei care aduceau vizitatori noi.

Cel mai mare succes al companiei, totuși, a avut loc pe Facebook. Mulți cumpărători au pozat momentul dezvăluirii inelului din lumânare și au distribuit poza pe rețeaua de socializare. Cei de la Diamond Candles au văzut potențialul acestor poze și au început să încurajeze toți clienții să imortalizeze experiența. Rezultatul final a fost peste un milion de fani pe Facebook și un număr mare de clienți aduși de pe platformă în mod organic, fără ajutorul anunțurilor plătite.

Morala este că nu ai mereu nevoie de strategii complexe și costisitoare de marketing. Un produs interesant poate atrage clienți pe cont propriu.

După cum poți observa de la aceste companii, ai nevoie atât de strategie, cât și de inspirație pentru a avea succes. Sfatul nostru este simplu: alege un domeniu de activitate care te pasionează. Adu personalitate magazinului tău și construiește-ți un brand demn de cărțile de istorie.

Cât despre partea tehnică a site-ului, aceea este specialitatea noastră. Cu platforma de eCommerce Blugento, îți vom crea un magazin unic și plin de personalitate.

Articole similare

Ți-a plăcut acest articol?

Subscrie la newsletter-ul nostru și află când îl publicăm pe următorul.

Postat în Inspirație Business Best Practice De: Alex Iftode

Cloud-ul a schimbat business-ul în toate domeniile, iar hosting-ul este unul dintre aceste domenii. Cum Blugento, cu modelul său Software-as-a-Service, este abordarea modernă a cloud-ului în eCommerce, hosting-ul nu putea să fie decât de ultimă generație.

Pentru orice magazin online, hosting-ul este una dintre provocări: este nevoie de o soluție performantă, stabilă (redundantă tehnic), scalabilă și eficientă financiar.

Shared & Dedicated Hosting

Abordarea tradițională și cea mai populară astăzi în piață este cea de hosting shared sau dedicat. Pe acest model, un site împarte un server cu mai multe site-uri sau are un server dedicat pentru el. Această soluție poate fi eficientă financiar (deși de multe ori nu este), cu performanțe acceptabile, dar are probleme mari de stabilitate și de scalabilitate.

Multi-server Hosting

O altă abordare este cea de multi-server. În acest setup, cu Load Balancere, servere multiple și baze de date distribuite, se poate obține stabilitate, performanță și scalabilitate, dar costurile sunt prohibitive (cel mai simplu setup costă peste €400/lună).

Kubernetes - hosting de ultimă generație

Blugento abordează însă un hosting de ultimă generație, numit Kubernetes (pe scurt, k8s).

Kubernetes este o tehnologie de ultimă generație, recent lansată de Google și adoptată cu entuziasm de majoritatea platformelor mari de hosting (Amazon Web Services, Microsoft Azure și Google Computer Cloud).

Simplificat, Kubernetes realizează o separare între serverele pe care se face hosting-ul și aplicațiile care rulează pe aceste servere. Astfel, Blugento poate găzdui sute de magazine care se scalează automat în funcție de trafic pe o infrastructură hardware care se scalează și ea automat în funcție de nevoile magazinelor găzduite. Toate acestea, cu o arhitectură cu toate componentele redundante și distribuite în datacentere multiple.

Fiind scalabil, în perioadele de trafic redus (cum ar fi noaptea), costurile sunt și ele optimizate, fără a compromite însă target-ul de 100% redundanță.

Primul mare test al Blugento a fost de Black Friday 2017, iar cu un uptime perfect, hosting-ul a trecut testul cu brio. Kubernetes este recunoscut ca fiind viitorul în hosting și la Blugento suntem foarte mândri să fim printre primii în lume care adoptă această tehnologie într-un scenariu de SaaS hosting.

Ți-a plăcut acest articol?

Subscrie la newsletter-ul nostru și află când îl publicăm pe următorul.

Postat în Noutăți De: Alex Iftode

Peste 70% din românii din mediul urban plănuiesc să facă achiziții de Black Friday, conform studiului „Încrederea românilor în plăţile online”, realizat în perioada 3 – 9 noiembrie 2017 pe un eșantion de 1.839 de respondenți majori, din mediul urban, de către partenerul nostru iVox. În plus, 44% dintre aceștia intenționează să plătească online comenzile plasate, o creștere semnificativă față de anul precedent.

Deși doar 44% din respondenți intenționează să facă plata cu cardul, 60% la sută ne-au spus că au mai mare încredere în această metodă de plată decât în 2016. Acesta este un semn clar că românii devin mai deschiși față de plățile online, iar site-urile de eCommerce ar trebui să ia acest fapt în calcul atunci când își aleg metodele de plată.

Conform studiului, aproape 80% din românii din mediul urban au efectuat o plată online pentru un produs comandat pe Internet. Din punctul lor de vedere, cele mai mari avantaje ale acestei metode de plată sunt:

  • Viteza tranzacției online (74%)
  • Confortul plăților în sine (69%)
  • Ușurința în folosirea sistemului de plăți (42%)

În ciuda volumului mare de comenzi de Black Friday, 87% din respondenți spun că nu s-au aflat niciodată în situația de a returna un produs cumpărat în timpul perioadei de reduceri.

Dintre românii care intenționează să facă cumpărături de Black Friday, 43% nu și-au stabilit o listă de produse pe care și le doresc. Aceștia preferă să aștepte ofertele și să comande în funcție de ele. Tot 43% din respondenți au o listă pregătită, dar susțin că vor ține cont de reduceri atunci când comandă. În rest, 12% și-au pregătit o listă de cumpărături pe care o vor urma, indiferent de reduceri.

Cei mai mulți românii și-au pregătit bugetul de Black Friday în felul următor:

  • 29% au pus de-o parte între 200 și 500 de lei;
  • 25% între 500 și 1.000 de lei;
  • 13% între 1.000 și 1.500 de lei;
  • 9% între 1.500 și 3.000 de lei.

Dacă vrei să îți deschizi un magazin online performant, dar resursele sunt limitate, am pregătit pentru tine Black Friday pentru Antreprenori, cu câteva oferte speciale. Profită de reduceri și economisește până la 1500€!

Ți-a plăcut acest articol?

Subscrie la newsletter-ul nostru și află când îl publicăm pe următorul.

Postat în Noutăți Inspirație Business De: Alex Iftode
Pagina:
  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5