7 reguli pe care să le aplici pentru a crea un call-to-action care convertește

7 reguli pe care să le aplici pentru a crea un call-to-action care convertește

13.03.2018 12:50

Call-to-action-ul apare în majoritatea cazurilor sub forma unui buton și are ca scop ghidarea vizitatorilor în procesul de cumpărare, sugerând unde trebuie să dea click, ce să cumpere sau ce acțiune să facă pe o anumită pagină.

Aceste butoane au un rol esențial în procesul de optimizare al conversiilor, deoarece un call-to-action neoptimizat nu te va ajuta să generezi vânzări.

În acest articol, vrem să prezentăm câteva reguli importante de care să ții cont pentru a crea un CTA care convertește.

1. Simplitate și claritate

Un text ambiguu și care nu ajută vizitatorul să înțeleagă de ce trebuie să facă o anumită acțiune nu este benefic pentru customer journey. Rolul butonului este să specifice clar, dar într-un limbaj simplu cum să acționeze vizitatorul pe o anumită pagină. Dacă acesta nu este sigur de ceea ce scrie pe buton, atunci cel mai probabil va părăsi site-ul.

2. Verbe care exprimă acțiune

Butoanele de call-to-action trebuie să includă verbe de acțiune, deoarece acestea sunt elemente definitorii care vor motiva utilizatorul să rămână pe site. Există totuși anumite verbe care nu sunt deloc specifice, precum “află mai multe” sau “înscrie-te” așa că ar trebui să le eviți.

Iată câteva exemple de verbe care funcționează: adaugă în coș, vezi detalii coș, descoperă oferta, creează cont nou.

3. Folosirea persoanei I

Această idee nu ar trebui folosită în toate situațiile, ci ar trebui mai degrabă testată înainte pentru a vedea dacă îți poate îmbunătăți rata de conversie pe anumite pagini. Astfel, dacă pe anumite pagini folosești verbe la persoana a II-a, ai putea încerca A/B testing pentru a vedea dacă îți afectează conversiile.

De exemplu, “Abonează-te la newsletter” ar putea deveni “Abonează-mă la newsletter”.

4. Urgentează acțiunea

În cazul în care ai o campanie promoțională în desfășurare, CTA-ul trebuie neapărat să includă și cuvinte care pun accent pe faptul că oferta este disponibilă pentru o perioadă limitată de timp și că trebuie să profite în acel moment.

Poți folosi CTAs precum “cumpără acum”, “profită acum” sau poți adăuga o numărătoare inversă pe pagină pentru a pune accentul pe unicitatea ofertei.

5. Culoarea textului

Nu este important doar textul pe care îl scrii pe buton, dar și culoarea textului, precum și culoarea butonului. Acestea trebuie să fie contrastante astfel încât să iasă în evidență pe pagină. Culoarea butonului trebuie să fie diferită față de culoarea fundalului tocmai pentru a capta atenția vizitatorilor.

6. Afișarea în partea superioară a paginii

Partea superioară a paginii este primul lucru pe care îl văd vizitatorii atunci când intră pe magazinul tău online, așa că este important să le atragi atenția încă din primele secunde. Dacă ne referim la pagina principală, atunci poți afișa un buton de call-to-action cu mesajul “descoperă colecția nouă”, care să-l ducă pe vizitator pe pagina pe care ți-o dorești, fără a fi nevoie ca acesta să găsească singur informația respectivă.

7. Mărimea butonului

Butonul de call-to-action reprezintă elementul central al unei paginii și de aceea el trebuie să iasă în evidență nu doar prin folosirea unei culori contrastante, dar și prin mărime. Aceasta trebuie să fie în concordanță cu celelalte elemente de pe pagină, tocmai pentru a crea o impresie plăcută utilizatorului.

Concluzie

Nu există o formulă generală care garantează succesul unui call-to-action, însă dacă te folosești de aceste reguli, cu siguranță vei ajunge la o variantă care funcționează pentru magazinul tău online. Până găsești varianta finală, este util să faci A/B testing pentru a compara rezultatele și a lucra cât mai eficient.

Sperăm să te ajute sfaturile noastre și să le pui în aplicare cât de curând.

Ți-a plăcut acest articol?

Subscrie la newsletter-ul nostru și află când îl publicăm pe următorul.

Postat în Blugento Academy eCommerce Marketing Online Noutăți De:

Bluegento Admin