7 lucruri pe care Orice Începător Trebuie să le Știe despre Google Analytics

7 lucruri pe care Orice Începător Trebuie să le Știe despre Google Analytics

30.10.2017 12:53

Într-un magazin fizic, putem observa cu ușurință comportamentul consumatorului și îi putem studia reacțiile. În mediul online însă, nu putem analiza clientul în același mod. De aceea uneltele de analiză sunt esențiale. Astăzi vom vorbi despre Google Analytics, o unealtă gratuită, complexă și care oferă o multitudine de date relevante raportate la comportamentul vizitatorilor ce ajung pe un site.

Știm că poate fi puțin intimidantă această platformă, în special dacă nu o cunoști foarte bine. Tocmai de aceea ne-am gândit să îți venim în ajutor cu acest articol. Iată 7 lucruri pe care trebuie să le cunoști ca începător în Google Analytics:

1. Exclude Traficul Intern

Google Analytics adună date despre toți vizitatorii site-ului tău, inclusiv despre tine și echipa ta. Cel mai probabil verifici zilnic magazinul tău online sau modifici și adaugi pagini. Ca urmare, o mare parte din trafic este generat de tine.

Partea bună este că poți exclude IP-ul de pe care lucrați setând un filtru în Google Analytics. Astfel, informațiile pe care le vei obține chiar vor fi de la vizitatori și potențiali clienți.

2. Datele te Ajută să Iei Decizii mai Bune

Atunci când cunoști sursele principale, dar și secundare de trafic pentru magazinul tău online, poți lua decizii mai bune în privința promovării și a strategiei de marketing.

De asemenea, o secțiune destul de importantă din Google Analytics îți arată comportamentul vizitatorilor. Aceste date te pot ajuta să creezi o experiență cât mai plăcută pentru aceștia și să optimizezi rata de conversie.

3. Întrebările pe care ți le Pui Sunt Importante

Este extrem de ușor să te pierzi în rapoarte și grafice, așa că îți recomandăm să faci o listă cu cele mai importante întrebări pentru afacerea ta. În funcție de acestea, Google Analytics te poate ajuta să găsești cele mai bune răspunsuri printre multitudinea de date generate.

Iată câteva exemple de întrebări pe care le poți folosi la început:

  • Care campanii au avut cel mai mare succes: cele de pe rețelele sociale sau cele de pe email?
  • Câte persoane adaugă produse în coș fără a finaliza comanda?
  • Care este randamentul investiției (ROI) pentru ultima campanie de publicitate plătită?

4. Tipurile de Rapoarte Generate de Google Analytics

  • Real-time. Rapoartele din această secțiune îți arată în timp real ce se întâmplă pe site-ul tău, respectiv câți vizitatori ai și cum interacționează aceștia cu paginile tale.
  • Audience. Aici poți vedea un profil mai detaliat al vizitatorilor, ce include informații precum: locația, interesele lor, dispozitivul pe care îl folosesc sau modul în care se raportează la conținutul de pe site.
  • Acquisition. În această secțiune, poți descoperi de unde primești trafic pe site, dar și ce cuvinte-cheie au folosit vizitatorii pentru a ajunge aici de pe motoarele de căutare.
  • Behaviour. Aceste rapoarte îți arată care sunt cele mai accesate pagini alte site-ului tău, cât de repede se încarcă, cum caută vizitatorii informații pe site, precum și acțiunile pe care le-au făcut.
  • Conversions. Aceasta este poate cea mai importantă secțiune pentru magazinele online, deoarece îți arată date despre conversii. Poți și să îți setezi anumite obiective de vânzări.

5. Vizitatorii Noi Contează Mult la Început

În Google Analytics, graficele îți arată nu doar numărul total de vizitatori, dar și pe cei noi. Cel puțin în primele luni de când ți-ai lansat magazinul online, este de preferat ca procentul acestora din urmă să fie mult mai ridicat ca al celor care se întorc pe site, așadar noi te sfătuim să îți îndrepți atenția spre această categorie.

6. Verificarea Datelor Trebuie să Devină o Rutină

Toate datele generate de Google Analytics trebuie în final să fie transformate în acțiuni concrete ce te vor ajuta la creșterea magazinlui online.

La început, încearcă să verifici aceste date în fiecare zi, pentru a face modificările necesare într-un timp cât mai scurt. Dacă folosești o platformă de eCommerce open-source, modificările vor fi mai ușor de făcut, deci după o vreme vei putea verifica datele mai rar. Dacă folosești o soluție custom, în schimb, modificările pot dura mult, deci îți sugerăm să fi mereu la curent.

7. Cifrele Nu Spun Toată Povestea

În funcție de nișa în care activezi, dar și de profilul magazinului tău online, cifrele și datele măsurate de Google Analytics nu vor fi niciodată aceleași ca a altui magazin online. Din acest motiv, nu are sens să îți compari rezultatele cu firme care activează în nișe diferite. Totuși, este o idee bună să îți verifici competitorii principali pentru a vedea ce strategii adoptă.

Este important să te raportezi întotdeauna doar la profilul audienței tale. Trebuie să afli cât mai multe detalii despre ei și comportamentul lor, pentru a le putea răspunde nevoilor și obiceiurilor de consum.

Cu Google Analytics, vei învăța lucruri noi despre vizitatorii magazinului tău online în fiecare zi. În fond, doar studiind cifrele vei putea avea un avantaj competitiv pe piață. Datele pe care le obții sunt folositoare doar dacă știi să le interpretezi.

Articole similare

Ți-a plăcut acest articol?

Subscrie la newsletter-ul nostru și află când îl publicăm pe următorul.

Postat în Marketing Online Analytics De:

Alex Iftode