5 strategii prin care poți crește numărul de recenzii primite de la clienți

5 strategii prin care poți crește numărul de recenzii primite de la clienți

23.03.2017 13:18

Amazon sau eMAG nu sunt doar retaileri mari. Aceste site-uri (dar și altele) reprezintă o sursă importantă pentru cumpărători atunci când vine vorba de citit recenzii pentru produsele pe care și le doresc.

Statisticile arată că mai mult de 50% dintre utilizatorii de internet citesc recenzii înainte să achiziționeze un produs. Mai mult decât atât, recenziile pozitive pot crește rata de conversie a magazinului tău online, dar și încrederea pe care o au clienții în tine. Am putea spune chiar că acestea au același impact precum recomandările primite de la prieteni.  

În acest articol, îți vom arăta 5 strategii pe care le poți folosi pentru a crește numărul de recenzii pe site. Hai să vedem care sunt acestea.

1. Întreabă-i pe clienți direct

De cele mai multe ori, clienții nu își vor aminti să lase o recenzie produsului pe care l-au cumpărat, așa că cea mai simplă metodă este să îi întrebi dacă nu sunt dispuși să facă acest lucru. O mare parte dintre ei nu vor zice nu.

Este recomandat să treacă mai mult de o săptămână din momentul în care clientul a primit produsul până îl contactezi, tocmai pentru ca acesta să aibă timp să își formeze o părere despre el.  

2. Fă procesul cât mai ușor și rapid

În mailul pe care îl trimiți solicitând recenzia pentru produs, e important să specifici foarte clar unde trebuie să lase aceștia comentariul. De preferat este să incluzi un link care să îl ducă pe client chiar pe pagina produsului respectiv.

Surprinzător sau nu, nu multe persoane știu sau își pot da seama singure cum pot lăsa o recenzie, așadar nu ezita să detaliezi pașii care trebuie urmați.

3. Oferă-le ceva  

Întotdeauna va exista acel segment de clienți pe care va trebui să îi stimulezi oferindu-le ceva în schimbul unei recenzii. Ține minte: a oferi ceva la schimb nu înseamnă să îi mituiești, ci doar să îi activezi folosind o strategie care știi că va avea succes.

De exemplu, le poți oferi un cupon de reducere la următoarea comandă sau atunci când au lăsat un anumit număr de recenzii.

4. Organizează un concurs   

Pentru a motiva clienții să lase cât mai multe recenzii, organizează un concurs și extrage la final de lună câte un câștigător. Premiul nu trebuie să fie extravagant. Poți oferi un produs care se vinde foarte bine la tine pe site, un voucher sau chiar un produs care este ediție limitată. Tuturor le plac concursurile, așadar nu ezita să organizezi unul.

5. Automatizează procesul

Pe măsură ce îți crește afacerea, cu siguranță nu vei avea timp să contactezi personal fiecare client în parte și să îi rogi să îți lase o recenzie pe site. Soluția cea mai la îndemână este că automatizezi acest proces și ca aceștia să primească un email de la tine la aproximativ două săptămâni din momentul în care comanda le-a fost expediată. Astfel, vei știi sigur că le-au ajuns produsele și au avut ocazia să le testeze.

Recenziile pot crea acea relație de încredere între tine și un simplu vizitator. Pe de altă parte, îți vor ajuta magazinul online și pe partea de SEO, așa că beneficiile sunt duble. Noi îți urăm spor la vânzări, și apoi la creșterea recenziilor!

 

Ți-a plăcut acest articol?

Subscrie la newsletter-ul nostru și află când îl publicăm pe următorul.

Vrei propriul tău magazin online?

Blugento: Platform for Growth — simplu, ușor, complet. Soluția ideală, construită pe fundația solidă Magento, care oferă toate funcțiile necesare unui magazin online într-un pachet robust și ușor de utilizat. Fără contracte de lungă durată, și fără date captive.

Ce este Blugento? Vezi planuri și prețuri
Postat în eCommerce Best Practice CRO De:

Blugento