5 Elemente de Design Necesare Unui Magazin Online de Succes

5 Elemente de Design Necesare Unui Magazin Online de Succes

06.12.2017 18:52

Designul unui magazin online este crucial.

Imaginile, arhitectura și navigabilitatea unui site determină experiența pe care o oferă vizitatorilor. În eCommerce, este important să oferi o experiență plăcută, întrucât va afecta numărul de comenzi plasate.

În acest articol, vom aborda cinci elemente de design ce îmbunătățesc atât navigabilitatea, cât și rata de conversie a site-ului:

1. Bara de căutare

Chiar dacă ai un număr mic de produse, ai nevoie de o bară de căutare funcțională.

Mulți oameni sunt obișnuiți să facă cumpărături cu ajutorul funcționalității de căutare. Dacă aceasta este absentă, aceștia ar putea opta să părăsească site-ul.

Multe platforme de eCommerce oferă opțiunea unui câmp de căutare, inclusiv Blugento. Dacă te pregătești să îți creezi un magazin online, asigură-te că soluția aleasă are această funcționalitate.

Un alt aspect important este modul cum funcționează bara de căutare. Aceasta trebuie să verifice numele, descrierea și caracteristicele produselor. Astfel, va prezenta toate rezultatele relevante.

2. Calitatea conținutului

Magazinele online se bazează pe descrieri complete și imagini de înaltă calitate pentru a-și prezenta cât mai bine produsele.

În primul rând, aceste detalii crează încredere și ajută vizitatorii să determine dacă produsele respective sunt potrivite pentru ei.

În al doilea rând, calitatea conținutului trebuie să facă produsele să fie cât mai atractive. De exemplu, descrierile ar trebui să conțină atât specificațiile produsului, cât și beneficiile pe care le poate obține clientul dacă le cumpără.

Conținutul de pe site te poate ajuta și să îți prezinți brandul și să întărești relația magazin - client. Din acest motiv, trebuie să te asiguri că nu există nicio greșeală de scriere sau imagine de slabă calitate.

3. Design responsive

În urmă cu aproximativ un an, traficul web generat de dispozitivele mobile a depășit cel generat de calculatoare. Acesta este un semn clar că magazinele online au nevoie de un site bine optimizat pentru telefoane, altfel riscă să îndepărteze o sursă semnificativă de trafic.

Design-ul responsive este o abordare de design web care asigură faptul că site-ul este plăcut și ușor de navigat, indiferent de dispozitivul folosit.

Dacă magazinul tău online sau platforma de eCommerce aleasă nu este esponsive sau optimizată pentru device-uri mobile, riști să pierzi posibili clienți și să îți încetinești creșterea.

4. Informații despre companie

Povestea înființării companiei și realizările majore pot fi folosite pentru a-ți contura brandului. Folosind o pagină de tip ”Despre noi”, vei familiariza mai bine clienții cu magazinul online.

Aceste informații crează încredere, un factor foarte important pentru decizia vizitatorului de a plasa o comandă.

Dacă magazinul a avut apariții în presă, ar trebui să menționezi acest lucru pe site. Astfel, vei crea sentimentul siguranței și profesionalismului.

Alte informații care ar trebui să fie prezente sunt politica de retur, de confidențialitate și de utilizare a cookie-urilor.

5. Elementul social

Un alt mod important prin care poți câștiga încrederea vizitatorilor este incluzând recenzii și butoane prin care oamenii pot distribui site-ul pe platformele de socializare.

Recenziile sunt benefice pentru că oferă vizitatorilor șansa să audă părerea imparțială a clienților. În plus, recenziile pot îmbunătăți scorul SEO al paginilor de produs și al site-ului.

Butoanele pentru a distribui pe rețelele de socializare aduc două avantaje mari:

  • Dacă un vizitator împărtășește o pagină a magazinului, poate aduce trafic suplimentar. Mai mult, oamenii au mai mare încredere în postările prietenilor și a rudelor decât în cele publicate de companii.
  • Dacă un articol de blog a fost distribuit de mai multe persoane, iar acest lucru este afișat pe pagină, vizitatorii noi vor vedea asta ca un semn al calității conținutului.

În schimb, dacă abia ai lansat magazinul online și nu ai recenzii sau distribuiri, nu activa aceste funcționalități încă. Vizitatorii ar putea vedea lipsa de recenzii ca un semn că magazinul nu este de încredere.

Implementează aceste elemente pe site după ce ai început să primești comenzi în mod regulat.

Concluzie

Cu aceste cinci sfaturi, vei putea pune bazele creșterii magazinului tău online. În funcție de compania și audiența ta, anumite elemente vor fi mai importante ca altele, dar nici unul nu ar trebui să lipsească.

Îți recomandăm să faci teste și să experimentezi cu diferite modele ale acestor elemente de design web, cât și să încerci idei noi. Poți monitoriza ușor rezultatele prin Google Analytics.

Articole similare

Ți-a plăcut acest articol?

Subscrie la newsletter-ul nostru și află când îl publicăm pe următorul.