11 instrumente SaaS utile pentru creșterea afacerii tale online

11 instrumente SaaS utile pentru creșterea afacerii tale online

30.09.2019 14:42

Atunci când deții un magazin online, este esențial să investești în unelte care te vor ajuta să îți scalezi afacerea pe viitor. La început, cel mai probabil nu vei avea nevoie de foarte multe instrumente, însă, pe măsură ce magazinul tău se dezvoltă, va fi necesar să cauți cele mai bune metode prin care să optimizezi procesele și să facilitezi creșterea afacerii.

Pentru a-ți veni în ajutor, ne-am gândit să creăm această listă care include o mulțime de tool-uri SaaS pe care le poți folosi pentru magazinul tău online. Pentru majoritatea acestor unelte, ai opțiunea de a încerca gratuit produsul înainte de a decide dacă se potrivește nevoilor tale, așadar nu ai nimic de pierdut dacă le testezi. 

Iată care sunt cele mai bune și utile tool-uri SaaS pe care le recomandăm pentru un magazin online.

1. Mailchimp

Mailchimp este o platformă de marketing care te ajută să construiești relații mai puternice cu actualii clienți, să găsești clienți loiali, dar și să îți crești vânzările cu ajutorul listei tale de email.

Cu ajutorul acestei unelte, poți aduna și organiza informații esențiale despre clienții tăi legate de preferințe și comportamentul de cumpărare, pe care le poți folosi ulterior pentru a face mai multe vânzări prin intermediul unor activități de marketing personalizate.

De asemenea, Mailchimp funcționează și ca un CRM, deoarece îți permite să înțelegi mai bine audiența ta, precum și care ar fi segmentul ideal de consumatori pentru o campanie viitoare. Rapoartele generate de platformă te vor ajuta să înțelegi care sunt campaniile ce îți aduc cele mai mari venituri, așadar vei știi întotdeauna ce funcționează și ce nu. În cazul în care lista ta de email are sub 2.000 de contacte, atunci poți folosi acest tool complet gratuit.

Mai mult decât atât, Mailchimp permite integrarea cu platformele de eCommerce ce sunt construite pe Magento așa cum este și Blugento.

2. Zendesk

Zendesk este un software de live chat ce poate fi folosit pentru a interacționa în timp real cu vizitatorii magazinului tău online. În ziua de azi, consumatorii se așteaptă la un răspuns cât mai rapid atunci când pun o întrebare în mediul online, așadar o unealtă precum Zendesk te va ajuta să răspunzi într-un timp cât mai scurt potențialilor clienți

De asemenea, vei putea seta diferite acțiuni prin care poți chiar tu iniția o conversație cu un vizitator, în funcție de o anumită activitate pe care o face acesta pe site.

Pe scurt, scopul Zendesk este de a te ajuta să creezi o experiență personală și memorabilă pentru potențialii tăi clienți. Poți testa în mod gratuit acest tool pentru a vedea ce poate face pentru magazinul tău online.

3. Canva

Canva este instrumentul ideal cu ajutorul căruia poți crea content de calitate pentru magazinul tău online, printr-o manieră intuitivă și user-friendly. Unul dintre avantajele acestui tool este accesul nelimitat la fotografii, imagini vectoriale, grafice și fonturi. Având la bază formatul drag-and-drop și o sumedenie de templates pentru materiale de marketing, Canva poate fi folosit atât de graphic designerii experimentați, cât și de cei novici. În cazul în care îți dorești content personalizat, poți oricând să îți construiești propriul design. 

Mai mult decât atât, instrumentul online îți oferă posibilitatea de a lucra în tandem cu alte persoane. Butonul de "Share" permite accesul colaboratorilor să ofere feedback-uri și chiar să editeze proiectul comun, în timp real.

Dacă te întrebi de preț, avem vești bune pentru tine. Este gratuit! Totuși, dacă vrei să folosești una sau mai multe fotografii din selecția premium, va trebui să achiți un dolar/ imagine. 

Per total, Canva este un partener de nădejde pentru realizarea materialelor grafice de care ai nevoie pentru website sau campaniile de marketing, intuitiv, prietenos și ușor de folosit de pe orice device.

4. Buzzsumo

Buzzsumo este unealta ideală pentru perioadele în care trebuie să creezi conținut pentru diferite campanii sau pur și simplu ai nevoie de idei pentru blog și nu știi ce subiecte să abordezi. Cu ajutorul acestui tool, poți găsi nu doar idei de conținut, dar și articolele care sunt cele mai populare pe un anumit subiect.

Să presupunem că vrei să scrii un articol pentru o campanie de Crăciun, însă nu știi care ar fi cel mai potrivit titlu și nici ce ar trebui să conțină postarea pentru a-ți aduce cele mai bune rezultate. În baza unor cuvinte cheie, Buzzsumo creează o listă cu cele mai populare articole din online care s-au scris pe o anumită temă. Astfel, te vei putea inspira de la alte site-uri pentru a crea un articol foarte bun.

Dacă vrei să-ți diferențiezi afacerea, atunci trebuie să creezi conținut de calitate pentru audiența ta, iar un tool precum Buzzsumo este primul pas în această direcție.

Vrei să-ți deschizi un magazin online?

Discută cu un consultant Blugento și află cum poți să-ți crești afacerea cu un magazin online performant!

Vreau Magazin

5. Hotjar

Hotjar poate fi asemănat cu un spion care urmărește fiecare mișcare a vizitatorilor care intră pe site-ul tău. Este o unealtă extrem de utilă pentru a vedea exact cum interacționează potențialii clienți cu magazinul tău online. Prin intermediul Hotjar, vei avea acces la înregistrări care îți arată exact ce face fiecare vizitator pe site, la ce pagini se uită, pe ce dă click, și multe altele.

De exemplu, înregistrările te pot ajuta să îți dai seama dacă mai mulți vizitatori au probleme cu pagina de checkout, dacă le este ușor să găsească o anumită categorie de produse, sau, din contră, dacă se enervează după doar câteva secunde că nu găsesc ceea ce vor și părăsesc site-ul.

O funcționalitate extrem de importantă pentru un magazin online pe care o oferă Hotjar este cea de testare a unui conversion funnel. Acesta te poate ajuta să îți dai seama în ce pas un vizitator decide să plece de pe site, iar apoi tu vei știi la ce pagină să lucrezi pentru a o îmbunătăți.

Un alt aspect de menționat ar fi faptul că poți cere feedback direct vizitatorilor pentru a înțelege mai bine ce îi împiedică în a face o anumită acțiune.

6. Buffer

Buffer este unealta de care ai nevoie atunci când gestionezi mai multe conturi pe rețelele sociale. Dacă ai posta manual în fiecare zi sau odată la câteva zile pe mai mult de două rețele sociale, ai pierde extrem de mult timp.

Din fericire, un tool precum Buffer te ajută să îți eficientizezi efortul depus în această direcție. Astfel, prin intermediul unei singure interfețe, vei putea planifica o mulțime de postări pentru mai multe rețele sociale în același timp. Tot în platformă, vei avea acces și la date pentru fiecare postare, ceea ce te va ajuta să îți dai seama ce mesaje au atras cel mai mult engagement.

De asemenea, dacă nu vrei să intri pe fiecare rețea socială separat, atunci poți verifica comentariile și mesajele direct din tool. Buffer oferă un plan gratuit pe viață, în cazul în care unul din planurile lor plătite nu te convinge.

7. Omniconvert

Omniconvert este un tool ce te poate ajuta să îmbunătățești rata de conversie a magazinului tău online, o problemă cu care se confruntă multe persoane care dețin o afacere în eCommerce în ziua de azi.

Cu siguranță îți vin în minte multe întrebări și scenarii posibile legate de plasarea anumitor elemente pe site și dacă ar face vreo diferență sau nu schimbarea lor. Partea bună este că Omniconvert te poate ajuta să răspunzi la orice nelămurire, deoarece poți folosi unealta pentru a testa și găsi cea mai bună variantă a unei pagini, cea care aduce cele mai multe conversii.

În ziua de azi, personalizarea experienței este obligatorie pentru orice site de eCommerce. De aceea, cu ajutorul acestui tool, poți crea o experiență unică pentru fiecare vizitator, experiență bazată pe date precum: istoricul cumpărăturilor, locație, sursa de trafic, device-ul folosit, și chiar și vremea de afară. Companii precum Avon, Meli Melo sau Telekom au folosit deja Omniconvert și au observat o creștere semnificativă a ratei de conversie pe site.

8. OptiMonk

OptiMonk este instrumentul ideal de folosit pentru a profita la maxim de fiecare vizitator și de a-ți maximiza șansele de a-l transforma într-un potențial client. Toate aceste lucruri se pot întâmpla fără a enerva vizitatorii și fără a le strica experiența de pe site. Sunt mai multe moduri în care poți folosi acest tool.

În primul rând, îl poți folosi pentru a-ți crește lista de email, pe care o poți utiliza ulterior la a face mai multe vânzări.

În al doilea rând, te poate ajuta să reduci rata de abandon a coșului de cumpărături. Unii consumatori au nevoie de un imbold înainte să plaseze o comandă online, așadar un pop-up care le oferă o reducere la produsele din coș poate fi exact ceea ce trebuie.

În cele din urmă, poți folosi OptiMonk pentru a promova oferte actuale ce nu trebuie ratate. Prin intermediul acestui tool, vei putea studia și identifica momentele cheie în care ar fi cel mai potrivit să afișezi acest tip de mesaje vizitatorilor. Modul în care se va realiza implementarea acestor mesaje va influența succesul sau eșecul lor.

9. Bannersnack

Bannersnack este un tool online ce te ajută să creezi cu ușurință bannere profesionale fie pentru rețelele sociale, fie pentru campanii de display. Partea cea mai bună la această unealtă este că nu trebuie să fii designer pentru a o putea folosi, deoarece interfața este extrem de intuitivă. În plus, găsești mii de template-uri de la care te poți inspira și care se pot personaliza în doar câteva click-uri.

Astfel, în cazul în care ești la început de drum și nu ai buget pentru a plăti un designer, Bannersnack reprezintă o alternativă foarte bună, chiar dacă nu ai cunoștințe în domeniu. Ai dimensiuni presetate pentru toate tipurile de imagini pe care le poți folosi pe rețelele sociale, dar și pentru campaniile de display, așa că vizualul tău se va încadra în dimensiunile corecte.

Poți testa Bannersnack prin intermediul planului gratuit, iar dacă ai nevoie de funcții mai avansate, precum cea de animație a unui vizual, atunci poți alege unul din planurile plătite.

instrumente digitalizare saas afacere

10. Moz

Moz este o soluție extrem de complexă, dar și necesară pentru un magazin online care vrea să se dezvolte. Prin intermediul acestui tool, ai acces la o mulțime de date utile atunci când vrei să îți îmbunătățești site-ul pe partea de SEO.

Îți vei putea vedea auditul site-ului din punct de vedere SEO, care nu doar îți arată ce probleme ai pe partea de SEO tehnic, dar vei primi și sfaturi legat de cum le poți rezolva. Fiecare problemă de această natură poate fi un indicator important ce îți afectează vizibilitatea site-ului în rezultatele afișate în Google. Apoi, îți poți urmări performanța cuvintelor cheie care îți aduc trafic pe site de pe alte motoare de căutare, și nu doar din Google.

Așadar, Moz este un tool complet care îți monitorizează site-ul atunci când vorbim de optimizarea SEO, fie ea și tehnică.

11. Ahrefs

Ahrefs este probabil cel mai util instrument atunci când vorbim de studierea cuvintelor cheie pentru care îți sunt afișate paginile atât în rezultatele căutărilor organice, cât și în cele plătite.

De asemenea, Ahrefs te va ajuta să îți studiezi competiția și astfel vei înțelege mai bine pentru ce cuvinte cheie apar paginilor lor în rezultatele motoarelor de căutare. În cazul în care nu îți dai seama cam ce ar trebui să faci pentru ca paginile tale de produs să apară pe prima pagină în Google, dar și ce cuvinte-cheie ar fi cel mai potrivit de folosit, atunci un tool precum Ahrefs îți poate da direcția de care ai nevoie.

Partea de backlinks reprezintă de asemenea un aspect important pe care îl analizează această unealtă și care contribuie în mod decisiv la un ranking mult mai bun în rezultatele de pe Google. Chiar dacă Ahrefs nu oferă un trial în mod gratuit, poți avea acces la toate funcționalitățile platformei pentru șapte zile în schimbul a șapte dolari.

Concluzie

Pe măsură ce magazinul tău online se dezvoltă, atât ca diversitate de produse, cât și ca număr de pagini, se vor schimba nevoile tale cu privire la gestionare, organizare și planificare a viitoarelor campanii.

În acest articol, am încercat să trecem în revistă câteva dintre cele mai bune tool-uri pe care le poți folosi pentru site-ul tău de eCommerce. Dacă ai un magazin online pe Blugento poți folosi oricare din aplicațiile menționate în acest articol pentru a-ți optimiza activitatea. Pentru o parte dintre acestea, precum Hotjar, Optimonk, Omniconvert, Mailchimp sau Zendesk oferim integrare gratuită tuturor celor care au un magazin online construit pe platforma noastră. 

Scopul nostru este să susținem fiecare afacere și să o ajutăm să se dezvolte, de aceea punem la dispoziție atât de multe unelte importante. Sperăm ca sfaturile noastre să te ajute și că ai găsit măcar un tool interesant pe care îl vei testa în viitorul apropiat. Spor la vânzări!

Vrei să-ți deschizi un magazin online?

Discută cu un consultant Blugento și află cum poți să-ți crești afacerea cu un magazin online performant!

Vreau Magazin

Postat în Marketing Online Business De:
Mara Florea