Vânzarea Omnichannel sau cum te poate ajuta online-ul să îți crești afacerea offline

Vânzarea Omnichannel sau cum te poate ajuta online-ul să îți crești afacerea offline

14.02.2019 16:09

vanzarea omnichannel si online

În era digitală, industria de retail a fost separată de multe ori în două tabere: online și offline. Dacă lăsăm la o parte această distincție, vom vedea că magazinele fizice și cele offline nu sunt în competiție, ci din contră, se completează reciproc.

Mai mult decât atât, consumatorii se așteaptă să aibă parte de o experiență relevantă în funcție de nevoile lor pe mai multe canale de comunicare, și nu să se întâlnească cu un anumit brand doar offline.

De aceea, în ultimii ani se vorbește tot mai mult de omni-channel, un termen ce se referă la construirea unei abordări complet integrate prin care consumatorul va avea parte de o experiență unitară de cumpărături atât offline, cât și online.

Tot mai multe afaceri de retail trec de la comerțul tradițional, desfășurat doar în magazine fizice, la un comerț modern care se desfășoară pe mutiple canale de vânzare. Așadar, vânzarea omnichannel înseamnă o oportunitate imensă de dezvoltare a afacerilor din offline.

Așa cum am văzut într-un articol precedent, industria de eCommerce în România este într-o continuă dezvoltare de la an la an, ceea ce înseamnă că este o perioadă numai bună pentru ca afacerile offline să își stabilească o prezență și în mediul online.

Vrei să-ți deschizi un magazin online?

Discută cu un consultant Blugento și află cum poți să-ți crești afacerea cu un magazin online performant!

Vreau Magazin

Hai să vedem care sunt principalele avantaje ale unei prezențe online și cum te poate ajuta acest lucru să îți crești afacerea offline.

Te poți extinde la nivel local și internațional

Costurile asociate operării unui magazin fizic pot fi destul de mari, iar suma poate fluctua în funcție de poziția magazinului, dar și de orașul în care este situat.

Din cauza acestor costuri, poate fi destul de dificil pentru un magazin să fie prezent în mai multe orașe importante din țară. Limitarea la o singură locație sau un singur oraș duce la restrângerea publicului care va afla și care va intra în magazin. În principiu, vizitatorii sau clienții vor fi locuitori ai orașului respectiv, iar un procent foarte mic va fi reprezentat de oameni din alte orașe sau turiști.

Datorită internetului, această barieră reprezentată de distanța fizică va fi eliminată și astfel vei putea vinde produsele tale unor persoane care poate nu vor avea niciodată ocazia să viziteze magazinul tău fizic.

Mai mult decât atât, pe lângă audiența la nivel local, este important de luat în considerare și publicul internațional prin intermediul căruia poți aduce și mai multe vânzări.

Poți crea oferte personalizate pentru clienți

Una dintre cele mai importante tendințe în retail este cea de a crea oferte personalizate consumatorilor, bazate pe istoricul cumpărăturilor și preferințele acestora.

În realitate, acest lucru este imposibil de făcut atunci când vorbim de magazinele fizice, deoarece ofertele nu vor fi gândite pentru un anumit public țintă. Pe de altă parte, personalizarea este destul de ușor de implementat de magazinele online.

Suntem siguri că ai trecut și tu printr-un scenariu asemănător. La scurt timp după ce ai plasat o comandă pe un magazin online, ai început să primești oferte legat de produse la care te-ai uitat sau pe care le-ai adăugat în coș.

În momentul în care primești oferte la produse de care ești interesat, automat ești mult mai înclinat să plasezi o altă comandă pe acel site. Statisticile arată că valoarea medie a coșului de cumpărături este mult mai mare online decât în offline, așadar personalizarea experienței clienților nu va face decât să maximizeze vânzările.

Crești nivelul de încredere pe care îl au oamenii în brandul tău

Șansele ca, o persoană care nu a mai auzit niciodată de magazinul tău să cumpere ceva prima dată când intră în magazin, sunt destul de mici. Majoritatea consumatorilor vor folosi internetul pentru a afla mai multe despre brandul tău și calitatea produselor pe care le vinzi.

Problema apare în momentul în care nu ai niciun fel de prezență online, fapt care va ridica semne de întrebare în mintea consumatorului.

Potrivit unui studiu referitor la încrederea pe care o au consumatorii în branduri, aproximativ 30% din respondenți au declarat că nu au încredere în companiile care nu au o prezență online, fie website sau conturi pe rețelele sociale.

Mai mult, chiar și atunci când consumatorii sunt prezenți în magazinele fizice nu fac cumpărături exclusiv offline. De multe ori, cumpărătorii verifică prețurile, compară produsele și verifică review-urile pe internet, înainte de a le cumpăra. Dacă nu sunteți și în online, prezența limitată poate interveni ca un obstacol în calea achiziției.

Așadar, mediul online poate avea un impact pozitiv și asupra vânzărilor din magazinul fizic.

Ai posibilitatea să ajungi și un public țintă la care nu ai ajuns până acum

Potrivit acestui studiu, comportamentul de cumpărare diferă de la generație la generație. Astfel, generația Z, formată din tinerii născuți după 1995, preferă cumpărăturile online, în timp ce Baby Boomers și Generația X vor face cumpărături mai degrabă din magazine fizice.

Același studiu a mai arătat un aspect extrem de interesant și care merită punctat: tinerii din Generația Z influențează deciziile de cumpărare a celorlalte generații. Așadar, părinții și bunicii din ziua de azi țin de cont de părerile copiilor și nepoților atunci când vine vorba de achiziții.

Tinerii se informează aproape exclusiv de pe internet înainte să cumpere un produs, așa că prezența în online este esențială pentru ca un brand să le poată capta atenția.

Pe lângă faptul că poți ajunge ușor și la alte audiențe, costurile asociate activităților de marketing vor fi mult mai reduse ca în cazul marketing-ului offline.

Offline + online = o relație de succes pe termen lung

În ziua de azi, magazinele fizice oferă anumite limitări ce pot fi, din fericire, eliminate prin construirea unei prezențe online. Oamenii petrec mai mult timp ca niciodată în fața ecranelor, conectați la internet, nu doar pe platforme de socializare, dar și pentru a se informa.

Scopul îmbinării offline-ului cu online-ul este de a îmbunătăți experiența pe care le-o oferi deja consumatorilor, precum și de a te conecta cu ei pe alte canale și a menține acea conexiune.

Este greu să îți deschizi propriul magazin online?

Nu - chiar deloc. Cea mai simplă și rapidă modalitate prin care poți face lucrul acesta este să mergi pe mână unei platforme eCommerce așa cum este Blugento. Scopul nostru este să oferim o soluție performantă tuturor celor care își doresc un magazin online ce va putea fi scalat odată cu creșterea vânzărilor.

Infrastructura tehnică, hosting-ul, update-urile de securitate, precum și dezvoltarea continuă a platformei sunt aspecte de care ne vom ocupa noi pentru ca tu să te concentrezi pe afacerea ta. Așadar, nu ai nevoie de cunoștințe tehnice sau o echipă întreagă în spate, ci doar de cunoașterea nevoilor afacerii tale și de dorința de a crește prin intermediul canalelor de comunicare online.

Noi sperăm că au fost de ajutor sfaturile noastre și că vei profita de potențialul mediului online pentru a-ți crește afacerea, indiferent de mărimea sau de vechimea pe piață.

În cazul în care ai întrebări în legătură cu deschiderea unui magazin online, ne poți contacta aici, iar noi vom reveni cât de repede cu un răspuns.

Vrei să-ți deschizi un magazin online?

Discută cu un consultant Blugento și află cum poți să-ți crești afacerea cu un magazin online performant!

Vreau Magazin

Postat în eCommerce Business Creșterea vânzărilor De:
Bluegento Admin
Vezi Oferta Black Friday