SEO pentru Magazine Online - Interviu cu Iulian Ghișoiu

SEO pentru Magazine Online - Interviu cu Iulian Ghișoiu

29.09.2017 16:00

La începutul lunii septembrie, am avut plăcerea de a ține un interviu video cu Iulian Ghișoiu, fondatorul TargetWeb și veteran al optimizării SEO cu peste 12 ani de experiență. Iulian ne-a oferit multe informații prețioase din domeniul SEO pe care le vom sintetiza în acest articol. Dacă încă nu ai avut ocazia, poți viziona interviul aici:

Aspecte SEO Cruciale în Timpul Construcției unui Magazin Online

Alege un Domeniu Scurt și Memorabil

În trecut, multe companii își alegeau un nume de domeniu cât mai asemănător cuvintelor cheie ale afacerii, după cum a punctat Iulian. Această practică îngreunează procesul de branding, ceea ce poate limita compania în viitor. Numele de domeniu este un element foarte important și trebuie ales în funcție de factorii potriviți.

Un domeniu ideal este scurt, nu conține caractere neobișnuite cum ar fi liniile sau minusurile și reprezintă bine compania. În ziua de azi, motoarele de căutare nu mai pun mare accent pe cuvinte cheie și este mult mai important să ai un nume memorabil pentru vizitatori.

Alege Cuvintele Cheie

Trebuie să acorzi multă atenție structurii magazinului. Produsele bine organizate vor fi mai vizibile, deci este recomandat să folosești categoriile și subcategoriile cu acuratețe cât mai mare. Pentru a găsi o structură optimă, ar trebui să identifici cuvintele cheie folosite de oameni în căutări. Iulian recomandă o unealtă puternică și gratuită: Google Keyword Planner, care îți poate arăta traficul mediu pe acele cuvinte și alți termeni asemănători.

Creează un Plan pe Termen Lung

Un alt sfat excelent de la Iulian, cu care suntem sută la sută de acord, este ca antreprenorii să își pregătească un plan de afaceri pe cel puțin 12 luni. Magazinele online intră în profitabilitate, în medie, după aproximativ 18 luni și este crucial ca, în acel timp, să ai ținte și bugete stabilite. Procesul de optimizare aduce multe beneficii, dar necesită timp și fonduri. Dacă abandonezi proiectul pe parcurs, nu te vei bucura de avantajele aduse. De aceea este esențial să ai un plan realistic pe care să îl poți urma până la capăt.

Importanța SEO a Magazinelor Mobile-friendly

Optimizarea pentru dispozitive mobile este obligatorie în ziua de azi. Deja mulți clienți TargetWeb generează peste două treimi din traficul lor total de pe dispozitive mobile, deci ar fi o pierdere imensă de potențiali clienți să nu ai un site mobile-friendly.

În plus, Google ține cont dacă un site este optimizat sau nu și răsplătește pe cele mobile-friendly cu un scor SEO mai bun. Ca urmare, magazinele online ce au versiune de mobil vor fi mai vizibile decât cele care nu au, indiferent de dispozitivul pe care este efectuată căutarea.

Un studiu realizat de Google susține că 53% din vizitatorii pe mobil abandonează un site dacă acestuia îi ia mai mult de 3 secunde pentru a se încărca. Acest studiu a fost publicat în septembrie 2016, iar standardele sunt chiar mai mari în prezent. Ca urmare, viteza de încărcare a paginii este extrem de importantă pentru clienți, deci și companiile trebuie să îi acorde o prioritate ridicată.

Optimizarea SEO după Realizarea Magazinului Online

URL-uri Scurte și Clare

Cu cât un URL este mai lung, cu atât este mai greu pentru motoarele de căutare să îl indexeze corect și cu atât cresc șansele ca anumite pagini ale site-ului să intre în concurență între ele pe aceleași cuvinte cheie, scăzând vizibilitatea fiecăreia.

Această problemă trebuie abordată cât mai repede pentru a nu diminua traficul în primele luni de activitate. Un exemplu de URL scurt și eficient ar fi: www.numesite/nume-categorie sau www.numesite/nume-produs.

Navigabilitatea Magazinului

Motoarele de căutare acordă scoruri mari site-urilor pe care le consideră valoroase pentru persoana care inițiază căutarea. Ca urmare, magazinul trebuie să fie pe placul vizitatorilor pentru a fi pe placul motoarelor de căutare. Navigabilitatea unui site însemnă ușurința cu care poate un vizitator să îl parcurgă. Soluțiile cele mai des întâlnite sunt:

  • Breadcrumbs. Acest sistem arată locația unui vizitator pe site lăsând un semn pentru fiecare subcategorie în care intră. De exemplu: Produse>Produse Locale>Catalog 2017.
  • Navigabilitatea prin meniuri. Acest meniu este vizibil pe orice pagină a site-ului, iar vizitatorul îl poate folosi pentru a ajunge pe pagina dorită într-un timp scurt.
  • Navigabilitatea prin categorii și subcategorii. Cu ajutorul unui sistem bine structurat de categorii și subcategorii, vizitatorul poate găsi cu ușurință produsul căutat.
  • Viteza de Încărcare

    Deja am menționat așteptările vizitatorilor de la magazine online. Un site care se încarcă încet va fi ignorat atât de motoare de căutare, cât și de oamenii care le folosesc. Pentru a te asigura că nu pierzi trafic, încearcă să aduci viteza de încărcare a site-ului sub 2 secunde. Pentru început, ai putea verifica mărimea imaginilor produselor. Imagini mari (>200 KB) pot încetini mult un magazin online.

    Certificat SSL

    Un aspect important atât pentru SEO, cât și pentru încrederea clienților este certificatul SSL. Acest certificat este o dovadă că magazinul criptează informațiile personale ale clienților pentru a crește securitatea. Siguranța digitală este un subiect important, iar motoarele de căutare prioritizează în căutări magazinele cu securitate puternică.

    Pericolul Conținutului Duplicat

    O problemă ce poate afecta negativ scorul SEO al unui site este conținutul identic. Magazinele online se confruntă cu un risc mai mare de a fi acuzate de conținut duplicat decât alte tipuri de site-uri.

    Riscul se datorează faptului că un produs poate face parte din două categorii în același timp, astfel căpătând două URL-uri către pagini identice din punct de vedere a conținutului. Algoritmii motoarelor de căutare ar putea considera acele pagini ca fiind copii malițioase și să penalizeze magazinul. Pentru a evita astfel de confuzii, instalează un tag canonic sau o relație Prev/Next. Aceste soluții sunt ușor de pus în practică și te feresc de penalizări nejustificate.

    Dacă descoperi că un alt site copiază conținutul magazinului (articole de blog, imagini etc.), poți depune o plângere la Google. Nu vei fi anunțat de rezultatul plângerii, dar te asiguri că algoritmii automați vor ști că site-ul tău este sursa originală.

    Descrierile Categoriilor

    Un ultim sfat din partea lui Iulian pentru antreprenori este să creeze conținut bogat pe paginile categoriilor. Aceste descrieri ajută oamenii să înțeleagă mai repede ce produse se regăsesc în categorie și ce scop au ele. Practica îmbunătățește scorul SEO al paginilor și simplifică procesul pentru vizitatori. Această strategie este întâlnită des la companii străine și a început să fie folosită și în România.

    Cum să Eviți Penalizările de la Motoare de Căutare

    În principiu, există o singură regulă pe care trebuie să o urmezi pentru a fi sigur că magazinul tău nu va fi penalizat: pune vizitatorul pe primul loc. Misiunea motoarelor de căutare este să prezinte rezultate cât mai relevante oamenilor. Ca urmare, dacă ținta ta este să creezi conținut relevant pentru vizitatori, atunci vei avea un scor bun. Există trei elemente Google la care trebuie să te gândești:

    Google Penguin verifică și penalizează activitatea off-page abuzivă. Cel mai comun exemplu de astfel de activități este cumpărarea de linkuri. Se știe de mult timp că linkurile externe cresc scorul SEO al site-urilor. Raționamentul este că dacă o pagină este destul de valoroasă cât să fie distribuită de utilizatori, atunci ar trebui să fie vizibilă și în motorul de căutare. Asta a dus la apariția practicii de cumpărare de linkuri pentru a mări scorul într-un mod artificial. Această strategie este împotriva regulilor Google, iar cei care o practică sunt penalizați.

    Google Panda monitorizează site-ul în sine. Acest algoritm se axează pe conținut și calitatea acestuia. El ”răsplătește” site-urile cu conținut unic bogat și penalizează cazurile de conținut duplicat. Folosește URL-uri canonice pentru a evita o penalizare nemeritată.

    Google MobileGheddon, în ciuda numelui sumbru, a fost un update de algoritm cu scopul de a mări rangul site-urilor mobile-friendly. Dacă magazinul nu este optimizat pentru dispozitive mobile, nu va fi penalizat, dar va rămâne în urma competiției.

    Avantajele SEO ale Platformei Blugento

    Am vrut să aflăm părerea lui Iulian despre eficiența din punct de vedere SEO a platformei Blugento. El a evidențiat următoarele aspecte:

    • Viteza de încărcare a paginii. Site-urile Blugento se încarcă mai repede decât alte platforme de tip SaaS testate de TargetWeb.
    • Navigabilitatea. Deja am evidențiat importanța navigabilității pentru SEO și utilizatori, iar platforma Blugento a fost gândită pentru a fi ușor de folosit.
    • Bazele Magento. Este foarte posibil ca Google să țină cont de platformele folosite de site-uri, ba chiar și de versiunea platformei respective, iar site-urile bazate pe Magento au, în general, un scor SEO foarte bun. În plus, Blugento se ocupă de update-urile magazinelor clienților.
    • Ușurința cu care se pot plasa comenzi. Procesul de check-out a platformei Blugento este liniar și scurt, scăzând astfel rata de abandon a coșului de cumpărături.
    • Viteza de optimizare SEO. Pentru un antreprenor care tocmai își deschide magazinul online, această viteză este crucială. Cu cât site-ul este optimizat mai repede, cu atât vor apărea mai repede beneficiile.

    În încheiere, Iulian a avut de împărtășit un sfat extraordinar de important pentru toți antreprenorii care au un magazin online sau vor să își deschidă: optimizarea SEO nu se rezumă la algoritmi, ci la experiența vizitatorilor. Webmasterii trebuie să se concentreze pe optimizarea magazinului pentru oameni, nu pe moduri de a manipula motoarele de căutare. În fond, și companiile de eCommerce și motoarele de căutare au același misiune: să îți facă utilizatorii fericiți.

    Este mai important și mai benefic să crești valoarea brandului magazinului decât să cauți metode neortodoxe de a-ți îmbunătăți rangul Google. Un brand puternic generează discuții și trafic, care duc la excelență în SEO și vânzări.

    Îi mulțumim lui Iulian pentru timpul acordat și sfaturile oferite și îți mulțumim ție pentru interes. Dacă vrei să înveți mai mult despre optimizarea SEO pentru magazine online, îți recomandăm să citești articolul nostru despre alegerea platformei de eCommerce în funcție de SEO.

    Ți-a plăcut acest articol?

    Subscrie la newsletter-ul nostru și află când îl publicăm pe următorul.

Postat în Noutăți SEO De:

Alex Iftode