Responsabilitatea în Marketing Digital

Responsabilitatea în Marketing Digital

20.05.2020 17:50

Marketingul este condus de dorința de a schimba lucrurile în mai bine, căci marketingul înseamnă schimbare.

”Dacă vezi un mod de a proceda mai bine, atunci ai o problemă de marketing” — Seth Godin, autor a peste 18 cărți.

Responsabilitatea socială în marketing necesită concentrarea eforturilor pe atragerea de consumatori care doresc să facă o diferență pozitivă în urma achizițiilor.

Sunt multe companii care au adoptat elemente responsabile, din punct de vedere social, în strategiile lor de marketing. Una dintre cele mai utilizate strategii de către companii este de a oferi servicii și produse sau un procent din încasări către cazuri sau comunități defavorizate.

Primii pași îi poți face chiar și tu spre a fii mai responsabili în mediul online.

Fii responsabil față de publicul tău țintă, alege-l cu atenție.

Atunci când promovezi un produs în digital marketing, tinzi să îi pui în valoare caracteristicile de top care îl diferențiază de celelalte produse din același domeniu de activitate sau caracteristicile pe care le posedă doar produsele de calitate din același domeniu.

Întrebarea este: te-ai gândit, vreodată, mai în detaliu, la audiența pe care o selectezi?

Ai un buyer persona: adulți de gen masculin, singuri, cu vârsta cuprinsă între 25-34 ani. Ești sigur că produsul sau serviciul nu va fi afișat către o altă audiență cu adulți de tip masculin, căsătoriți, cu vârsta cuprinsă între 25-34 ani, pe care, în mod normal ar trebui s-o excluzi?

Dacă tu, ca marketer, nu îți asumi în primul rând calitatea conținutului pe care îl distribui către o audiență schițată după un buyer persona, atunci este foarte probabil ca răspunsul la prima întrebare să fie ”nu”.

Dacă excluzi detalii din audiențele tale, felicitări!

Pe lângă responsabilitatea socială asumată, setarea unei audiențe relevante tipului de produs sau serviciu oferit este importantă:

  • Ajungi mai ușor la un public care va fi mult mai deschis spre o achiziție.
  • Reclamele tale vor avea un scor de calitate mai mare și costuri mai reduse datorită faptului că afișezi conținutul potrivit și relevant pentru audiență.
  • Audiența va aprecia mai mult marca pe care o promovezi, astfel vei avea performanțe mai mari și clienți mulțumiți.

Acordă-ți un minut în pielea audienței, tu cum ai percepe mesajul pe care îl transmiți? Ar putea afecta negativ în vreun sens? Ai putea să-i faci ziua mai frumoasă audienței?

Chiar și așa, o reclamă superbă poate deveni obositoare dacă nu setăm frecvența de afișare. Poți să te gândești că o persoană vede în aceeași zi o reclamă de 13 ori?

Deși nu există un „nivel de frecvență standard” pe care să-l putem aplica pentru fiecare brand și campanie, există mai mulți factori pe care trebuie să-i luați în considerare pentru a determina un nivel de frecvență de afișare eficient, dar puteți să începeți să testați cu 2-3 afisări per zi.

Responsabilitatea socială în Digital Marketing ca Influencer

Ca influencer, ai o responsabilitate mare în a-ți face munca în cel mai transparent și curat mod posibil. Indiferent cine ești și care este tariful tău per postare, trebuie să urmezi legea marketingului.

Din exterior, jobul de influencer este văzut simplu ca o persoană cu mulți urmăritori pregătiți să cumpere orice brand le prezintă acea persoană.

Însă, să nu uităm că treaba unui influencer nu este să apară pe ecranele dispozitivelor noastre mobile și să ne comunice că produsul X este mai bun decât produsul Y.

Acesta are datoria de a ne prezenta opinia sa, după ce a testat produsele sau după ce a încercat serviciile unui brand. Astfel urmăritorii vor putea decide, dacă informațiile transmise de influencer reprezintă o scurtătură pentru ei în achiziția produsului sau este o cumpărătură făcută sub impuls.

Mai mult decât atât, aveți responsabilitatea de a vă asigura că totul decurge moral și etic atunci când introduceți un brand către audiența voastră.

Asigurați-vă că:

  • Valorile brandului sunt potrivite cu valorile proprii și cu ceea ce vrei să comunici lumii
  • Puteți susține brandul și ce reprezintă 100%

Privind în ansamblu, responsabilitatea este a tuturor.

Atunci când lăsați o recenzie, sunteți influencer. Influențați decizia de achiziție a cuiva care vă citește recenzia de două sau de douăzeci rânduri.

Dezvoltarea eCommerce

Este foarte important să devenim asumați deoarece contextul social și tehnologia este în favoarea comerțului online. Asta înseamnă că vor fi mai multe leaduri calificate, în special, odată ce majoritatea vor aborda acest stil de a-și face cumpărăturile.

Anul trecut s-au înregistrat vânzări cu 90% mai mari față de anul precedent, în 2018. Așadar, ne putem aștepta un val nou de posibil clienți, favorizat nu doar de trendul de creștere al celor care au încredere să comande online, dar și de situația actuală.

Putem anticipa și o competiție mai mare, însă, bunele practici vă vor salva la nevoie, fără să fie nevoie să apelați la trucuri precum micșorarea prețului cu 0,50 bani pentru a fi sub prețul competitorului.

Fiți creativi și transmiteți un mesaj pozitiv cu fiecare ocazie!

Vrei să-ți deschizi un magazin online?

Discută cu un consultant Blugento și află cum poți să-ți crești afacerea cu un magazin online performant!

Vreau Magazin

Postat în eCommerce Marketing Online Business De:
Mara Florea

Acest site web utilizează Cookie-uri

Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de social media și pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, împărtășim informații despre utilizarea site-ului nostru cu partenerii noștri de socializare, publicitate și analiză, care îl pot combina cu alte informații pe care le-ați furnizat sau pe care le-au colectat din utilizarea serviciilor lor. Sunteți de acord cu cookie-urile noastre dacă continuați să utilizați site-ul nostru web.

Mai multe detalii