Când și de ce are nevoie business-ul tău online de rebranding?

Când și de ce are nevoie business-ul tău online de rebranding?

30.09.2020 19:51

În societatea de astăzi, termenul “schimbare” este des întâlnit în viețile noastre, în modul antreprenorilor de a testa strategii, dar mai mult decât atât, a ajuns să joace un rol important în modul în suntem percepuți de ceilalți și ne afișăm în public. Fără dubii, conceptul în sine de “a schimba” atrage după sine un șir întreg de definiții sinonime precum “a inova”, “a se adapta”, “a ține pasul cu evoluția tehnologiei”, “a fi la curent cu ultimele trenduri”, “a fi flexibil” ș.a.m.d. 

Nu este de mirare faptul că în industria marketing-ului, cu precădere al celui digital, tot mai multe magazine online aleg să urmeze acest demers cu scopul de a atinge noi audiențe. Totuși, pentru a lua o astfel de decizie, ca și antreprenor/ proprietar de magazin online, este nevoie să fii flexibil, întrucât micile detalii ce apar în acest proces s-ar putea să necesite extra timp și resurse. 

Rebranding: Ce înseamnă rebranding-ul și când îți dai seama că trebuie să inițiezi acest demers?

Definiția simplă a brandingului susține că acesta este procesul de construire al unui brand. Branding-ul este diferit de identitatea vizuală și este, mai degrabă, suma tuturor viziunilor, valorilor, conceptelor, strategiilor și inițiativelor de dezvoltare și îmbunătățire ale unui brand. 

Rebranding-ul înseamnă reconstruirea acestui set de principii de business pentru atingerea unei noi audiențe sau în cazul în care dorim să începem procesul de internaționalizare, intervin restructurări interne în cadrul afacerii, dorim să ne detașăm de o reputație negativă sau pur și simplu, să dăm o nouă energie brand-ului. 

Astfel, elementele cheie ale rebranding-ului care trebuie luate în considerare în momentul deciziei de a depăși limitele cu afacerea ta sunt: 

  1. Stabilirea unei povești a brandului - un nou mesaj
  2. Stabilirea unei noi identități vizuale ale brandului.
  3. Stabilirea unei strategii de Brand Awareness pentru atragerea unei noi audiențe

Etapele unei campanii de rebranding de succes sunt:

  1. Cercetarea: Află ce a mers și ce nu a mers în magazinul tău online, care a fost cauza anumitor lacune și ce așteptări are audiența ta de la brandul tău.
  2. Setarea unor obiective.
  3. Strategia: Setează direcția de lucru, mesajul, noua identitate și acțivitățile ce vor fi demarate pentru a asigura succesul brandului tău.
  4. Pretestarea: După construirea unei noi identități ale brandului, testeaz-o pe un grup mic de persoane, reprezentativ audienței pe care vrei să o atragi.
  5. Canale: Răspândește informația pe cât mai multe canale posibil în mediul online pe social media sau în grupurile comunităților targhetate.
  6. Evaluare: Monitorizează și evaluează rezultatele concrete, la finalul campaniei tale de rebranding: apariții în presă, trafic pe website, opinia audienței, etc.

În momentul în care business-ul tău a primit feedback pozitiv la o anumită scală, iar oportunitățile de dezvoltare au apărut, este timpul să te gândești la o nouă abordare a brandingului afacerii tale.

Practic, a evolua ca brand înseamnă că ai intrat în ringul marilor jucători, astfel odată cu rebranding-ul trebuie să vină și restabilirea unui mindset de scală largă, a unei viziuni fresh și unui set nou și bine stabilit de valori și principii de business. 

Atingerea și atragerea unei audiențe noi

Dacă ai atins punctul în care simți că legătura dintre brandul tău și audiența căreia te adresezi nu mai este atât de puternică, poate te întrebi cum ai putea să resuscitezi această conexiune.

Oamenii au nevoie să se simtă auziți și apreciați, iar includerea lor în comunitatea ta, le satisface nevoia de apartenență. Mai mult decât atât, odată ce ai menționat importanța comunității în cultura brandului tău, fii sigur că ești pregătit să demarezi niște acțiuni concrete de personalizare a experienței consumatorului pe canalele unde ești prezent. 

De obicei, pentru a (re)stabili legătura, este nevoie de o abordare proaspătă a modului în care comunici cu audiența ta. În funcție de criteriile demografice ale publicului țintă, al brandului tău, dacă ne referim la elementele vizuale, acestea trebuie să fie în ton cu ultimele convenții de design grafic, iar mesajul cheie pe care îl transmiți trebuie să fie pe aceeași lungime de undă cu valorile și interesele audienței tale.

Odată cu brandul tău, se schimbă și experiența pe care o oferi consumatorului în mediul online, astfel va trebui să optimizezi strategia de UX/UI și călătoria consumatorului pe website-ul tău și canalele de social media. 

 Brand Awareness-ul în etapa de atragere a unei noi audiențe este esențial. Obiectivul este să fii ușor recunoscut, după o prezență de cel puțin 12 luni în mediul online. Cea mai bună metodă prin care să te asiguri că eforturile tale au dat roade, este să îți fixezi o strategie cât mai diversificată de brand awareness și de formare a unei comunități. 

Dacă îți dorești să aflii mai multe despre cum poți să faci Brand Awareness de succes în social media, te invităm să citești articolul de aici. 

Concluzie

Rebrandingul este, uneori, un pas necesar pentru îmbunătățirea magazinului tău online și a întregii experiențe a consumatorului pe website-ul și canalele adiacente de Social Media. Procesul de setare a unei campanii de rebranding trebuie tratat cu atenție la cele mai mici detalii, iar produsul final testat pentru a fi cât mai aproape de ceea ce așteaptă audiența ta. 

Nu îți fie frică să inovezi! Rebrandingul înseamnă schimbare și îmbunătățire, iar asta înseamnă că ți se acordă posibilitatea de a fi creativ și a pune în practică trendurile din industria de marketing.

Vrei să-ți deschizi un magazin online?

Discută cu un consultant Blugento și află cum poți să-ți crești afacerea cu un magazin online performant!

Vreau Magazin

Postat în eCommerce Business Creșterea vânzărilor De:
Mara Florea

Acest site web utilizează Cookie-uri

Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de social media și pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, împărtășim informații despre utilizarea site-ului nostru cu partenerii noștri de socializare, publicitate și analiză, care îl pot combina cu alte informații pe care le-ați furnizat sau pe care le-au colectat din utilizarea serviciilor lor. Sunteți de acord cu cookie-urile noastre dacă continuați să utilizați site-ul nostru web.

Mai multe detalii