Potențialul eCommerce-ului Rural - Retrospectivă și sfaturi pentru 2020

Potențialul eCommerce-ului Rural - Retrospectivă și sfaturi pentru 2020

07.02.2020 10:40

potentialul-ecommerce-ului-rural

Ca la fiecare început de an, credem că o retrospectivă a industriei eCommerce în România este obligatorie. Trecerea în revistă a ceea ce a mers bine și cea ce a funcționat mai greu anul trecut ne ajută să înțelegem mult mai clar obiectivele pe care le avem, următorii pași și în general întregul context al industriei de eCommerce.

Anul 2019 a venit cu recomandări și idei în materie de:

  • scalare a business-urilor
  • dezvoltarea strategiilor de marketing a magazinelor online
  • stabilirea unor parteneriate fructuoase în ecosistemul de eCommerce
  • extinderea în afara granițelor 
  • atingerea de noi standarde ale calității produselor/serviciilor pe care le oferim clienților noștri.

Citește articolul despre internaționalizarea eficientă a unui magazin online

Poate cea mai mare schimbare în 2019 a fost cea a mindset-ului antreprenorial la nivel național. Proprietarii de afaceri mici și mijlocii au înțeles că posibilitatea de a avea succes în online este tangibilă.

Florinel Chiș, directorul executiv al Asociației Române a Magazinelor Online (ARMO) ne oferă informații valoroase despre dezvoltarea e-shop-urilor cu scopul de contribui la ritmul de creștere al acestora.

Astfel, progresul vânzărilor shop-urilor online a fost impulsionat în mare parte de sporirea consumului de la an la an. Chiar dacă anul trecut creșterea nu a fost la același nivel - ritmul de creștere al vânzărilor online a încetinit la 20%, comparativ cu anul 2018 - nișa de fashion (încălțăminte, îmbrăcăminte și accesorii) a progresat remarcabil.

Creșterea vânzărilor magazinelor online

Florinel Chiș este de părere că motivele de creștere a vânzărilor online sunt datorate scăderii TVA-ului, creșterea puterii de cumpărare și creșterea veniturilor.

Alți factori care contribuie la această creștere sunt:

  • venirea antreprenorilor noi pe piață și afirmarea lor în nișe neexplorate, prin oferirea produselor care nu erau disponibile în piață
  • mutarea comercianților offline și în zona online prin alocarea resurselor dedicate și parteneriatelor strategice
  • extinderea jucătorilor internaționali în întreaga regiune

Când vorbim de business-uri internaționale ce vând în România, cele care reușesc să câștige clienții români sunt majoritar brandurile cu o rezonanță globală puternică, care au reușit să-și localizeze afacerile și să livreze către România. Află din articolul despre eFullfilment - metoda de scalare rapidă a vânzărilor, totul despre dezvoltarea infrastructurii logistice alături de Frisbo.

Produsele provenite din Asia și SUA sunt în topul preferințelor românilor din punctul de vedere al shopping-ului online, în mare parte datorită ușurinței cu care ele pot fi achiziționate și a prețului de retail mai redus.

Comparativ cu statele din regiune, Polonia, Cehia, Ungaria, care și-au demonstrat puterea de extindere internațională rapidă, România are un potențial major de a face pasul către internaționalizare, dar până acum numărul companiilor care au reușit să se extindă nu este foarte ridicat - aproximativ 25.

Dacă vrei să aflii mai multe despre piața de eCommerce din România și Europa, te invităm să citești articolul nostru.

Afacerile din mediul rural

Un potențial imens de creștere în România îl reprezintă afacerile din mediul rural. Populația României din mediul rural atinge 45%, din care o parte semnificativă este reprezentată de potențiali clienți pentru industria agriculturii, dar și de antreprenori care până acum aveau doar prezență offline și se adresau unei geografii limitate.

Dacă vrei să-ți lansezi un business în domeniul agriculturii, află informații despre cum poți să accesezi fonduri pentru creșterea și dezvoltarea afacerilor în mediul rural și folosește-te de beneficiile pe care ți le aduce eCommerce-ul ca să achiziționezi produsele de care ai nevoie, cum ar fi achiziționare de semințe de la alți agricultori din țară sau străinătate.

În plus, interesul față de produsele bio crește exponențial, în mediul urban. Potențialul acestor afaceri este mare, atât din prisma calității, dar și pentru că mediul online poate conecta astfel de business-uri din mediul rural cu diaspora, care tânjește după produse tradiționale românești. Ai la îndemână, așadar, o comunitate masivă și potențial loială de clienți.

3 sfaturi pentru antreprenorii rurali care doresc să își dezvolte business-ul în mediul online

  1. Alege strategia pe baza căreia te vei dezvolta. Vrei să ai un business de familie sau să ajungi un jucător important pe piață?
  2. Extinderea pe planul internațional trebuie să fie un pas natural pentru orice afacere, pentru că este important să te adresezi unei piețe cât mai largi.
  3. Potențialul mediului rural este uriaș. Reprezentanții din acest mediu sunt utilizatori de smartphone-uri, care inițial aveau doar scopul de a ține legătura cu cei apropiați, astfel posibilitatea de a dezvolta relații cu clienții prin intermediul aceluiași device este din ce în ce mai mare.

Urmărește mai jos interviul video cu Florinel Chiș - Director Executiv ARMO 

Vrei să-ți deschizi un magazin online?

Discută cu un consultant Blugento și află cum poți să-ți crești afacerea cu un magazin online performant!

Vreau Magazin

Postat în eCommerce Business Creșterea vânzărilor De:
Mara Florea

Acest site web utilizează Cookie-uri

Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de social media și pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, împărtășim informații despre utilizarea site-ului nostru cu partenerii noștri de socializare, publicitate și analiză, care îl pot combina cu alte informații pe care le-ați furnizat sau pe care le-au colectat din utilizarea serviciilor lor. Sunteți de acord cu cookie-urile noastre dacă continuați să utilizați site-ul nostru web.

Mai multe detalii