Cum să îți optimizezi magazinul online pentru motoarele de căutare

Cum să îți optimizezi magazinul online pentru motoarele de căutare

01.03.2017 16:30

Vrei să atragi cât mai mult trafic către magazinul tău online? Sigur că vrei. Problema este că nu poți face acest lucru dacă potențialii cumpărători nu îți pot găsi site-ul. Aici intervine SEO sau optimizarea pentru motoarele de căutare: procesul prin care aplici tactici și strategii care îți vor crește vizibilitatea pe Google.

Hai să vedem care sunt practicile SEO de bază pe care le poți aplica pentru magazinul tău online.

1. Scrie descrieri unice pentru produse

Multe magazine online care vând bunuri de la producător folosesc descrierile create de aceștia. Din punct de vedere SEO, aceasta este o greșeală foarte mare, deoarece motoarele de căutare vor cataloga descrierile drept conținut duplicat.

Riști ca Google să îți penalizeze site-ul și să nu îl mai indexeze. Este de preferat să scrii descrierile la produse astfel încât să fie unice, dar și să te gândești la ele ca la o oportunitate de a capta atenția vizitatorilor.

2. Folosește cuvinte-cheie

Dar nu în exces. Aceste cuvinte-cheie trebuie folosite în descrierile produselor. Mai întâi, fă o analiză pentru a vedea ce cuvinte folosesc oamenii atunci când caută detalii despre produsele pe care le vinzi. Apoi, folosește acele cuvinte în conținutul creat de tine.

Dacă este posibil, îți recomandăm să folosești cuvinte-cheie mai lungi care au 4-5 cuvinte. Ai mai mari șanse să convertești un client care a ajuns pe site-ul tău căutând după cuvântul-cheie respectiv.

3. Optimizează imaginile

Atunci când caută detalii despre produse, cumpărătorii folosesc în mare parte funcția de căutare după imagini. Este important să optimizezi și imaginile după un cuvânt-cheie, nu numai descrierile pentru produse.

Pentru a face acest lucru, este suficient să adaugi cuvântul-cheie în secțiunea ALT tag.

4. Adaugă titlu meta și meta descrieri

Fiecare pagină a magazinului tău online trebuie să aibă aceste tag-uri meta, deoarece acesta va fi primul impact al unui potențial cumpărător cu site-ul tău atunci când îi apare în rezultate pe motoarele de căutare. Scopul lor este să îi facă pe oameni să dea click și să descopere ce ai de oferit.  

5. Include recenzii la produse

Atunci când vorbim de SEO, nu ne interesează numai conținutul optimizat după cuvinte-cheie. De fapt, este mai important ca un site să aibă conținut unic înainte de toate. Cea mai simplă metodă prin care poți obține conținut unic pentru magazinul tău online? Adaugă o secțiune în care cumpărătorii pot lăsa recenzii produselor pe care le-au cumpărat.

6. Scrie conținut pentru blog

Chiar dacă ai o mulțime de pagini de produse, Google apreciază site-urile care publică articole în mod regulat. Cu cât ai mai mult conținut unic pe site, cu atât motoarele de căutare o să ți-l afișeze pe primele pagini. Te poți folosi de produsele pe care le vinzi pentru a veni cu idei legat de ce ai putea să scrii pe blog.

7. Folosește URL-uri prietenoase   

Fiecare URL al site-ului tău trebuie să fie unic și optimizat pe baza cuvântului-cheie principal pe care l-ai ales pentru o anumită pagină. În acest fel, tu le vei spune motoarelor de căutare despre ce este vorba în acea pagină.

Acestea au fost practicile de bază care o să te ajute să-ți optimizezi magazinul online pentru motoarele de căutare. Procesul de SEO este unul îndelungat, dar este bine să începi aplicarea acestor sfaturi cât mai devreme. Îți urăm spor la implementare!

 

Ți-a plăcut acest articol?

Subscrie la newsletter-ul nostru și află când îl publicăm pe următorul.

Vrei propriul tău magazin online?

Blugento: Platform for Growth — simplu, ușor, complet. Soluția ideală, construită pe fundația solidă Magento, care oferă toate funcțiile necesare unui magazin online într-un pachet robust și ușor de utilizat. Fără contracte de lungă durată, și fără date captive.

Ce este Blugento? Vezi planuri și prețuri
Postat în #ecommercefarafiltru De:

Blugento