Marketing Automatizat în eCommerce

Marketing Automatizat în eCommerce

29.01.2020 15:25

marketing-automatizat-in-ecommerce

În anul ce tocmai a trecut am fost martorii unor inițiative de succes în eCommerce, cu precădere legat de Customer Relationship Management — multichannel selling, omnichannel marketing, dar și eFulfillment.

Odată întrevăzută oportunitatea internaționalizării de către antreprenori, numărul de platforme de automatizare a proceselor în cadrul business-urilor online a crescut vertiginos. Anul 2019 a adus după sine îndeplinirea unor obiective importante; automatizarea bazelor de date și eficientizarea task-urilor au permis jucătorilor din eCommerce-ul local să se axeze pe implementarea strategiilor de marketing și dezvoltarea continuă a afacerilor peste granițe.

Astfel, datorită acestui avânt major oferit de platformele de automatizare, anul 2020 îi găsește pe antreprenori gândind și mai departe — la integrarea website-urilor cu platforme de automatizare a proceselor de marketing, acesta fiind unul dintre cele mai importante trenduri din domeniul digital.

...

Rareș Bănescu, CEO și Fondator Retargeting.biz — o companie cu specific B2B, afirmă că aceste platforme vin în ajutorul antreprenorilor care doresc să obțină performanță în mediul online dar și celor din mediul offline care țintesc către mediul online. Platforma de eCommerce îți poate spune, în proporție de 60%, dacă vei avea succes în nișă, iar restul de 40% poți să afli analizând datele oferite de platformele de automatizare în marketing, precum Retargeting.biz.

Problemele principale pe care această soluție de marketing le rezolvă, implică

  • reducerea costurilor la nivel de personal prin livrarea unei performanțe cu 30-35% mai bună față de un proces făcut manual de către o persoană
  • atingerea perfomanței în vânzări prin personalizarea proceselor de marketing.

Personalizarea proceselor de marketing și a experienței utilizatorului

Pentru orice magazin online această acțiune sună ideal, dar în același timp greoi. Cu toate acestea, lucrurile nu sunt atât de complicate când vine vorba de a oferi o experiență personalizată vizitatorilor magazinului online. Practic, datele pe care ți le oferă utilizatorul despre sine sunt, de cele mai multe ori, suficiente încât să îi îmbunătățești experiența prin mesaje personalizate, umane.

De exemplu, mesajul de întâmpinare după ce s-a logat în contul său este primul și cel mai simplu pas spre succesul strategiei de personalizare a interacțiunii. Retargeting.biz îți oferă posibilitatea de a crea un “customer journey” setat după nevoile fiecărui client pornind de pe bannerele de pe homepage și până la pagina de produs.

Cum afli cu ce tip de conținut rezonează utilizatorii?

Testarea A/B ( sau A/B Testing) îți oferă posibilitatea de a testa diferite variații ale aceluiași tip de conținut, cu scopul de a identifica și îmbunătăți experiența utilizatorului pe baza datelor obținute. Testarea reprezintă un punct de pornire în stabilirea impactului pe care unele elemente le au în comportamentul utilizatorului și în performanța în vânzări.

Poți implementa acest tip de testare în:

  • Facebook și Google Ads
  • Landing Pages
  • Mesaje de bun venit
  • Mailuri tranzacționale

Odată stabilită o direcție în crearea de conținut personalizat, în ton cu povestea brand-ului tău, comunicarea lui eficientă te va ajuta în:

  • îmbunătățirea tehnicilor de selectare a lead-urilor calificate
  • interacțiunea constantă cu acestea
  • fidelizarea clienților

Conținutul personalizat, interesant și educativ are scopul de a atrage utilizatorii și de a-i motiva să își finalizeze experiența în cadrul magazinului tău online. Cu toate astea — și probabil cel mai important aspect prin care poți să-ți setezi magazinul tău online spre succes, este să te asiguri că:

  • produsele sau serviciile pe care le comercializezi au un preț corect pentru nișa din care fac parte
  • există cerere reală pe piață

Dacă ai bifat aceste două criterii esențiale, următorul pas este importarea listei de produse în catalogul Google Shopping și Facebook. Astfel, din dorința de a ajuta retailerii să depășească provocările ridicate de Google Shopping și Facebook Product Catalogue, Retargeting.biz automatizează și personalizează procesele de creare, optimizare și licitare ale reclamelor.

După ce aceste procese au fost automatizate, te poți concentra pe onorarea comenzilor clienților tăi printr-un sistem de logistică eficient.

Citește articolul despre Efulfillment- Soluția de scalare masivă a vânzărilor și află cum să eficientizezi livrarea comenzilor.

Campanii de Black Friday la un click distanță

Când vine vorba de Black Friday, Rareș Bănescu și echipa sa țintesc spre ‘’automatizarea automatizării”. Sună interesant, însă procesul este fascinant. Începând cu luna august a anului 2019, Retargeting.biz a inițiat demersurile de creare a infrastructurii unei funcționalități destinată specific activității magazinelor online în această perioadă importantă. Pentru Rareș, o mie de clienți înseamnă o mie de Black Fridays, iar această provocare cere un mindset axat pe muncă deșteaptă, nu asiduă.

Modulul permite antreprenorilor setarea campaniilor care să ruleze de Black Friday în Google și Facebook, într-un timeframe și pe bugetele alese de ei.

Mai mult decât atât, noutatea adusă de acest feature este că toate ad-urile din cadrul acestor campanii sunt predefinite cu tematica Black Friday, atât pe partea de copywriting cât și vizual, iar catalogul de produse selectate pentru această perioadă sunt trimise automat către Google și Facebook Pentru ca Black Friday să fie de succes; recomandarea lui Rareș este să te asiguri că toate setările au fost făcute cel puțin cu 48 de ore înainte de rularea campaniei.

Cum măsori progresul făcut cu ajutorul Retargeting.biz?

În ceea ce privește rapoartele primite de către antreprenori la finalul unei luni de colaborare cu Retargeting.biz, Rareș Bănescu se bazează pe câteva metrici extrem de importante:

  • Poziționarea magazinului tău online comparativ cu alte shop-uri online din aceeași nișă
  • CTR, rata de conversie, revenue
  • Insights din Google, Facebook și Instagram (toate în același dashboard)
  • Rata de deschidere a newsletter-elor
  • Comparare cu ultimele 30 de zile.

Internaționalizare & 2020 Trends

Internaționalizarea business-urilor este un deziderat important și din ce în ce mai tangibil pentru antreprenori, iar Rareș Bănescu nu face excepție. Compania Retargeting.biz are sedii în Bulgaria, Grecia și Ungaria și se bucură de o creștere a profitului de 100% în ultimele 6 luni.

Pe partea de customer support, marketing și sales, echipele locale aduc un plus de valoare brand-ului, fiind adaptate pe specificul fiecărei țări, astfel asigurând o interacțiune calitativă cu clienții.

Între trendurile pentru anul 2020 se regăsesc reclamele video dinamice precum Youtube Dynamic Ads și Facebook Dynamic Ads, bineînțeles cu accentul pus pe personalizarea continuă a conținutului de pe website-uri și identificarea elementelor ce fac întreaga experiență a utilizatorului mai bună.

Dacă dorești să afli mai multe despre automatizarea proceselor de marketing, te invităm să urmărești mai jos interviul cu Rareș Bănescu

Vrei să-ți deschizi un magazin online?

Discută cu un consultant Blugento și află cum poți să-ți crești afacerea cu un magazin online performant!

Vreau Magazin

Acest site web utilizează Cookie-uri

Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de social media și pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, împărtășim informații despre utilizarea site-ului nostru cu partenerii noștri de socializare, publicitate și analiză, care îl pot combina cu alte informații pe care le-ați furnizat sau pe care le-au colectat din utilizarea serviciilor lor. Sunteți de acord cu cookie-urile noastre dacă continuați să utilizați site-ul nostru web.

Mai multe detalii