Magazinul online, principala formă de digitalizare a IMM-urilor

Magazinul online, principala formă de digitalizare a IMM-urilor

25.03.2021 15:26

Magazinul online, principala formă de digitalizare a IMM-urilor

Digitalizarea IMM-urilor este un subiect de interes general ce se discută deja în mediul antreprenorial și politic de peste un an de zile. Fonduri europene și naționale sunt atribuite constant pentru ușurarea tranziției spre online a întreprinderilor mici și mijlocii.

Pentru unele întreprinderi, digitalizarea poate însemna introducerea unor ERP-uri noi în afacere, construirea unei platforme de gestionare a clienților sau introducerea unui nou sistem de facturare. Acestea sunt, totuși, modalități mai avansate de digitalizare despre care nu o să discutăm astăzi.

Considerăm că fiecare afacere trebuie să o ia pas cu pas în procesul acesta de digitalizare, iar primul pas pentru majoritatea va fi deschiderea unui magazin online. Prin articolul de azi îți vom oferi 5 motive pentru care IMM-ul tău se poate digitaliza prin crearea unui magazin online.

1.  Atragerea unui număr mai mare de clienți
2.  Ușurarea proceselor interne și externe
3.  Posibilitatea dezvoltarii unor parteneriate între afacerea ta și alte afaceri
4.  Oferirea unei experiențe a utilizatorului mai plăcută
5.  Primul pas spre digitalizarea complexă a afacerii tale

Atragerea unui număr mai mare de clienți


Magazinul online poate atrage clienți din toată țara sau, mai mult, chiar și din afară. Dacă acesta e creat de specialiști și optimizat conform normelor, iar eforturile tale de marketing sunt puse în practică corect, posibilitatea de a ajunge la un număr mare de clienți crește exponențial.

Un număr mare de clienți poate fi susținut, în general, doar de un magazin online. Afacerile ”brick&mortar” au înțeles acest fapt și încep să tranziționeze și spre online. Existența unui magazin fizic este ideală, mai ales dacă ținem cont că românii abia își dezvoltă un comportament de consumator online, însă magazinul digital va avea totdeauna un număr mai mare de potențiali vizitatori decât magazinul fizic!


Ușurarea proceselor interne și externe


Magazinele online vin la pachet, în general, și cu aplicații de bază pentru managerierea clienților. Cu ajutorul acestor aplicații preconfigurate ai posibilitatea de a vedea comenzile în timp real, a le ordona în funcție de stoc sau urgență și te poți ocupa de ele în ritmul tău.

De asemenea, datele de marketing ale clienților tăi pot fi stocate, cu acordul lor, pentru a putea să fie retargetați prin anumite reclame plătite sau e-mail-uri. Nu-i așa că ai primit și tu un e-mail cum că ți-ai abandonat căruciorul la un moment dat? Cum ar fi să se întâmple asta într-un magazin real? Probabil ne-am simți stânjeniți, însă acel e-mail neintruziv doar ne aduce aminte că făceam cumpărături pe un magazin online și că putem să reluăm cumpărăturile de unde am rămas!


Posibilitatea dezvoltarii unor parteneriate între afacerea ta și alte afaceri


Digitalizarea aduce de la sine și o expunere mai mare pe piață, însă nu doar față de clienți noi, ci și de posibili parteneri. Datele tale de contact din footer-ul site-ului vor fi, la un moment dat, modalitatea prin care un nou distribuitor pentru magazinul tău te poate contacta.

Cu cât mai multe IMM-uri aleg să se digitalizeze prin magazine online, cu atât mai mulți posibili parteneri vei avea!


Oferirea unei experiențe a utilizatorului mai plăcută


Unele IMM-uri aleg să fie prezente online prin platformele sociale. Nimic rău în asta, însă nu este de ajuns. Atunci când singura ta modalitate de prezentare este prin intermediul unei platforme terțe, asupra căreia nu ai control, experiența utilizatorului poate fi una repetitivă.

Crearea propriului magazin online vine, din fericire, și cu o experiență a utilizatorului completă. Aceștia pot vedea toate produsele, pot să experimenteze pozele din diferite unghiuri sau pot să se bucure de anumite reduceri. Ideal ar fi să ai în fiecare moment experiența utilizatorului în minte, deoarece aceasta primează în loializarea și fidelizarea unui client!


Primul pas spre digitalizarea complexă a afacerii tale


După cum deja am amintit, există mai multe modalități de a-ți digitaliza IMM-ul, însă primul pas este reprezentat de existența unui magazin online. După ce acesta este gata și simți că procesele tale ar putea să se îmbunătățească în continuare prin automatizare poți trece la următorul nivel!

Ai grijă însă și nu te grăbi. Unele procese de digitalizare pot dura o anumită perioadă de timp și pot consuma un buget destul de mare din afacerea ta. Gândește-te bine înainte să iei decizii!

Dacă te-am convins că ai nevoie de un magazin online pentru digitalizarea IMM-ului tău intră pe Blugento și discută cu unul din specialiștii noștri despre nevoile tale în materie de prezență online!

Acest site web utilizează Cookie-uri

Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de social media și pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, împărtășim informații despre utilizarea site-ului nostru cu partenerii noștri de socializare, publicitate și analiză, care îl pot combina cu alte informații pe care le-ați furnizat sau pe care le-au colectat din utilizarea serviciilor lor. Sunteți de acord cu cookie-urile noastre dacă continuați să utilizați site-ul nostru web.

Mai multe detalii