Logistica modernă — Secretul cliențior fericiți

Logistica modernă — Secretul cliențior fericiți

13.02.2020 12:00

logistica-moderna-secretul-clientilor-fericiti

În majoritatea cazurilor, experiența oferită consumatorului include și calitatea serviciilor de curierat. Clienții finali vor identifica activitatea magazinelor online cu partea de livrare, astfel tu ca și proprietar al unui e-shop trebuie să te asiguri că ești integrat cu soluții de delivery care oferă o experiență plăcută atât destinatarilor produselor tale, dar și ție ca antreprenor.

Tocmai din acest motiv, unul dintre cei mai importanți factori care intervin în succesul procesului de delivery este flexibilitatea curierilor de a se adapta pe nevoile clienților finali.

Nu de puține ori intervine problema “captivității” destinatarilor, care sunt nevoiți să rămână la adresa de livrare. Acest aspect presupune limitare de timp și spațiu, iar în cazul nesincronizării destinatarului cu agentul de livrări, coletul se întoarce la un depozit, care de cele mai multe ori se află la marginea orașului. Această aspect creează și mai multe probleme, mai ales pentru oamenii care nu au un mijloc de transport la îndemână.

Alexandr Jeleascov a identificat această problemă și a lansat în România serviciul logistic Coletăria, o soluție alternativă de livrare, care se bazează pe dezvoltarea rețelelor de puncte pick-up. Firma de logistică se bucură de notorietate în acestă industrie, fiind cea mai mare rețea de puncte pick-up din Europa Centrală și de Est.

Viteză și Flexibilitate

O astfel de soluție rezolvă o problemă recurentă în eCommerce — last mile delivery — ce are în vedere flexibilitatea curierilor de a se adapta după nevoile clienților pentru a finaliza în termen o livrare.

Alexandr a schimbat conceptul după care Coletăria funcționează și a situat clientul în centrul activității acesteia. El este de părere că nu curierul decide când va efectua livrarea coletului, ci destinatarul decide când îl va ridica.

Un aspect limitativ ale serviciilor clasice de delivery este presiunea pusă pe clientul final de a alege între viteză și flexibilitate. Livrarea same-day sau next-day nu ar trebui să impună clientului să aleagă între a rămâne acasă sau să stea la dispoziția curierului atunci când acesta este disponibil.

Pentru a eficientiza întreg procesul de livrare și de a evita orice impediment, Coletăria are în portofoliul său un număr mare de curieri la nivelul Europei Centrale și de Est. Un proprietar de magazin online poate să beneficieze de serviciile Coletăria.ro doar dacă își integrează magazinul cu această soluție. Astfel, Alexandr și partenerii săi logistici vor administra livrările și vor asigura siguranța, calitatea și viteza de procesare a acestora.

Segmentele principale de activitate ale business-ului Coletăria

Livrarea alternativă

Livrarea alternativă reprezintă o inovație în industria curieratului în eCommerce. Acest segment se concentrează pe livrarea rapidă și flexibilă în punctele pick-up internaționale - aproximativ 3.700 la număr — în 28 țări din Europa, Ucraina și Federația Rusă. Acest sistem îi oferă clientului final posibilitatea de a-și colecta pachetul de la cel mai apropiat punct Coletăria, fie că locuiește în zona urbană sau cea rurală.

Specificul C2C

Atunci când ne referim la modelul de business al unei firme de curierat, majoritatea dintre acestea aleg să deservească segmentul B2C. Cu toate acestea Coletăria lucrează și în sistem consumer-to-consumer (C2C), momentan doar în Cehia, dar Alexandr Jeleascov crede că România are un potențial real pentru a fi următoarea țară care să adopte această strategie. Procesul C2C se adresează consumatorilor, persoane fizice, care își doresc să expedieze în regim cross-border bunuri.

Avantajele colaborării cu mai multe firme de curierat

        1. Firmele de logistică lucrează cu mai mulți curieri.

În fiecare țară unde livrează, Coletăria are ca parteneri firme de curierat din țările respective. În România, Alexandr a ales să colaboreze cu Fan Courier, Urgent Cargus și DPD. Beneficiul adus proprietarilor de magazine online este că având un partener precum Coletăria, costurile de operare și livrare în afara țării vor fi mai mici, iar extinderea internațională a business-urilor va fi mult mai ușoară.

        2. Totul e predictibil

Indiferent de distanța sau firma de curierat care îți va livra produsele, prețul e același. De cele mai multe ori, firmele ca și Coletăria activează în mai multe țări, astfel încât îți va fi mai ușor să calculezi cât te va costa internaționalizarea afacerii tale dacă ai în plan să vinzi în străinătate.

De exemplu, să spunem că magazinul tău livrează din București și ai primit o comandă din Varșovia. Pachetul nu e foarte mare, până într-un kilogram, 30x30 cm.

Dacă ai contract cu o firmă de logistică, livrarea până la un pick-up point o să fie în jur de 20 RON, și o să ajungă în 1-2 zile. La fel e situația și dacă livrezi înspre Est, la aceeași distanță.

Un astfel de serviciu te ajută și la livrarea în țară, dar beneficiile majore se vor simți în momentul în care vei începe să deservești clienți internaționali. Internaționalizarea e un proces firesc pentru majoritatea afacerilor care s-au dezvoltat deja în țară. Dacă vrei să citești mai multe despre asta, avem un ghid introductiv pentru internaționalizarea magazinelor online.

Extinde-ți afacerea online cu succes

Atunci când discutăm despre internaționalizare există anumite elemente pe care magazinul tău online trebuie să le aibă obligatoriu pentru a putea avea succes:

  • Să aibă conținut în limba țării respective
  • Prețul să fie listat în moneda acelei țări
  • Magazinul să fie integrat cu marketplace-uri

Integrarea cu un marketplace îți oferă beneficii multiple, începând de la expunerea produselor tale spre o audiență mult extinsă până la testarea pieței în raport cu produsele tale pentru a alege un teritoriu potrivit pentru extinderea afacerii.

În majoritatea statelor în care Coletăria își desfășoară activitatea logistică au parteneriate strategice cu marketplace-urile principale din acele țări, ceea ce ușurează mult procesul de scalare a vânzărilor — de la marketing la livrarea cross-border.

Evitarea situațiilor neplăcute și livrarea calității

În ceea ce privește evitarea problemelor, a întârzierilor sau a indisponibilității curierilor mai ales în perioadele aglomerate, Alexandr recomandă tuturor proprietarilor de business-uri online să colaboreze și cu alți curieri pentru a garanta calitatea serviciilor. Coletăria reușește să livreze calitate deoarece s-a integrat într-un ecosistem construit pentru succesul în e-commerce:

  • Au parteneriate cu multe firme de curierat pentru livrare
  • Colaborează cu Frisbo pentru soluții de depozitare a produselor
  • Sunt parteneri Blugento pentru construirea unor platforme de e-commerce calitative
  • Construiesc legături cu marketplace-uri în toată Europa Centrală

Dacă vrei să afli mai multe despre cum să vinzi pe eMag marketplace direct din magazinul tău online  citeste articolul de aici, iar dacă vrei să faci pasul către o integrare cu o soluție de efulfillment află mai multe despre beneficiile pe care Frisbo ți le oferă. 

Pentru alte detalii te invităm să urmărești interviul video cu Alexandr Jeleascov — CEO Coletăria, de mai jos.

Vrei să-ți deschizi un magazin online?

Discută cu un consultant Blugento și află cum poți să-ți crești afacerea cu un magazin online performant!

Vreau Magazin

Postat în eCommerce Business Creșterea vânzărilor De:
Mara Florea

Acest site web utilizează Cookie-uri

Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de social media și pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, împărtășim informații despre utilizarea site-ului nostru cu partenerii noștri de socializare, publicitate și analiză, care îl pot combina cu alte informații pe care le-ați furnizat sau pe care le-au colectat din utilizarea serviciilor lor. Sunteți de acord cu cookie-urile noastre dacă continuați să utilizați site-ul nostru web.

Mai multe detalii