La ce se uită clienții magazinelor online fashion și cum poți să-ți bați concurența

La ce se uită clienții magazinelor online fashion și cum poți să-ți bați concurența

30.08.2018 16:03

Cum atragi clientii magazinelor online de haine

În România, verticala de fashion în mediul online reprezintă doar 7-8% din întreaga piață de retail (online și offline), ceea ce înseamnă că este loc de creștere. În același timp, potrivit raportului GPeC al pieței de eCommerce în 2017, categoria de fashion se află pe locul doi după categoria IT&C din punct de vedere al volumului de vânzări generate.

Interesul românilor pentru cumpărături online crește de la an la an, în special atunci când vine vorba de modă, așadar, dacă te gândești să îți deschizi un magazin online în acest domeniu, acum este momentul.

Înainte de a face acest pas, este important să știi cum gândesc consumatorii și în special, la ce se uită atunci când accesează magazinele online de fashion, deoarece așa vei știi cum să te adresezi nevoilor acestora.

Iată principalele aspecte ce definesc comportamentul consumatorilor care cumpără haine online:

  • Brandul. Atât brandul produselor, cât și brandul magazinului denotă calitate, dar și încredere în mintea consumatorului.
  • Impulsul de moment. De cele mai multe ori, consumatorii cumpără produse fashion nu pentru că au nevoie de anumite articole vestimentare, ci pentru că se simt bine făcând acest lucru și că vor să exploreze cât mai multe stiluri. 
  • Oferte. Persoanele care cumpără online se uită în majoritatea cazurilor după reduceri. Acest lucru este valabil în special în cazul femeilor, care cumpără mai des decât bărbații. 

În a doua parte a articolului, vom vorbi despre strategiile pe care le poți folosi pentru a fi mai tare decât concurența.

Oferă cât mai multe detalii despre produse

Motivul principal pentru care consumatorii nu cumpără articole vestimentare online îl reprezintă teama că hainele nu li se vor potrivi și că nu vor fi calitative. De aceea e important să câștigi încrederea vizitatorilor prin afișarea a cât mai multor informații despre produse, precum materialul din care sunt confecționate, detalii adiționale despre țesătură, o descriere a hainei, și chiar și dimensiunile în centimetri pentru o anumită mărime.

Realizează fotografii profesionale la produse

Acest sfat merge mână în mână cu cel de mai sus, deoarece pozele articolelor vestimentare trebuie să reflecte cât mai în detaliu calitatea acestora, modul în care se așează, cusăturile, dar și culoarea materialului. De exemplu, în cazul unui tricou simplu de culoare albă, materialul poate fi un bumbac mai grosuț, sau dimpotrivă, un bumbac mai subțire, prin care se poate vedea forma corpului. Este important ca imaginile să reflecte tipul de material, însă te poți ajuta și de descrierea produsului pentru oferi detalii suplimentare.

Afișează ținute complete

Atunci când un consumator vede o rochie, o bluză sau o pereche de blugi și aceste produse sunt plasate într-o ținută, mintea persoanei respective lucrează altfel, deoarece o ajuți să își imagineze articolul respectiv într-un anumit context. Astfel, pentru acea persoană este mult mai ușor să se gândească unde ar putea purta acea rochie și cu ce pereche de pantofi sau accesorii ar merge cel mai bine.

Fii prezent pe mobil

50% din vânzările generate de anumite magazine online au provenit din aplicațiile de mobil, așadar pe lângă optimizarea site-ului pentru dispozitive mobile, comportamentul clienților în zona de fashion cere ca magazinele online din această verticală să investească și într-o aplicație de mobil.

O mare parte din cei care cumpără online folosesc telefonul mobil, deoarece pot plasa comenzi oriunde ar fi. Într-o oarecare măsură, aplicația de mobil vine ca o extensie naturală în relația cu consumatorii.

Concluzie

În prezent, categoria de fashion în online este într-o continuă creștere, dar în același timp competiția nu este la fel de mare ca în domeniul IT&C, astfel că e un moment prielnic să îți deschizi un magazin online în această industrie.
Dacă ai întrebări sau ai nevoie de ajutor în privința începerii unei afaceri online, ne poți contacta la 0755 068 401 sau folosind formularul de pe site.

Postat în eCommerce Marketing Online Creșterea vânzărilor De:

Bluegento Admin