Importanța și beneficiile Newsletterului în eCommerce

Importanța și beneficiile Newsletterului în eCommerce

22.10.2020 18:06

Printre cele mai folosite platforme de comunicare din ziua de azi, se numără e-mail-ul. Acesta a oferit oportunitatea magazinelor online de a atinge noi audiențe, atât celor ce se adresează direct consumatorilor (B2C) dar și celor ce au ca audiență predominantă segmentul B2B.

Serviciile de e-mail marketing au luat amploare în industria eCommerce, amplificând cu atât mai mult engagement-ul consumatorilor și oferind specialiștilor de digital marketing și proprietarilor de magazine online posibilitatea de a-și expune produsele/serviciile într-un template atractiv și eficient, cu rezultate măsurabile.

Importanța și Beneficiile Newsletter-ului în eCommerce

La scară globală, aproximativ 2.8 miliarde de persoane au acces la e-mail și au o adresă de corespondență.

Mai mult decât atât, pe scena serviciilor de marketing digital, campaniile de newsletter au câștigat în fața campaniilor de social media din trei motive principale:

1. Este mai orientat către client și ușor de personalizat

Unul dintre aspectele principale ale e-mail-urilor este un tone-of-voice personal. Folosim e-mail-ul pentru a conversa cu persoanele apropiate, în scopuri de business sau de a fi la curent cu ultimele noutăți, prin abonarea la newsletterele publicațiilor care ne interesează.

Având această calitate, este foarte ușor de creat mesaje dedicate audienței, ce rezonează cu interesele și valorile lor specifice, astfel ajungând cu un pas mai aproape de obiectivul final: realizarea conversiilor.

Mai mult decât atât, detaliile de adresare personală, care fac diferența precum adăugarea unei formule de salut alături de numele consumatorului, este facilă și de efect în stabilirea unei relații apropiate cu membrii audienței tale.

2. Este economic și eficient ca și cost

Din punctul de vedere al costurilor, platformele de e-mail marketing și newsletter sunt o opțiune economică pentru marketeri și proprietarii de eshops. Spre exemplu, una dintre cele mai populare astfel de platforme - MailChimp - poate fi folosită gratuit, până la atingerea limitei de importare a 2,000 de contacte într-o singură audiență.

Platforma îți pune la dispoziție o selecție variată de template-uri potrivite business-ului tău și diferite tool-uri de customizare a conținutului pentru cele mai bune rezultate.

3. Este măsurabil și orientat către acțiune

Două dintre avantajele newsletter-ului importante pentru specialiștii de digital marketing sunt măsurarea rezultatelor la finalul perioadei campaniei de e-mail marketing și orientarea către acțiune în website.

Fiecare platformă de newsletter vine cu un raport al performanței materialului, care îți arată care a fost rata de deschidere a e-mail-ului pe desktop/ pe smartphone, CTR, Bounce Rate și rata de dezabonare.

Mai mult decât atât, în cadrul campaniilor de e-mail marketing, funcționează foarte bine butoanele de CTA cu trimitere spre website-ul eshop-ului tău.

Nu îți fie frică să adaugi aceste butoane și să inviți vizitatorii pe magazinul tău online pentru a alege produsele favorite.

4. Bonus: Este adaptat pentru gadgeturile mobile.

Un studiu realizat de Exacttarget arată că 91% din oameni folosesc telefonul mobil pentru a-și verifica e-mailul, pe când doar 90% îl folosesc pentru a scrie mesaje text.

Acel procent în plus este important, întrucât îți oferă o deschidere și mai largă către o audiență preponderent tânără.

Newsletter de la A la Z în trei pași simpli

Pasul 1

Înainte de a crea un newsletter propriu zis, ai nevoie de setarea unei audiențe. Marea majoritate a magazinelor online existente pe piața globală au secțiunea de “Abonare la newsletter”, pe care o folosesc pentru a crea acea audiență, care ulterior va fi importată în tool-urile de e-mail marketing folosite.

O tactică des abordată în campaniile de trafic pe website este folosire secțiunii de “Abonare la Newsletter” în beneficiul consumatorilor și oferirea un cod de discount de 10% în momentul abonării, pe care îl vor putea folosi la următoarea comandă.

Nu uita să incluzi sub câmpul de completare al adresei de e-mail pe website, o căsuță prin care abonatul îți oferă acordul său pentru prelucrarea datelor sale personale în scopuri promoționale, conform GDPR.

Pasul 2

O dată formată această audiență este momentul creării primului newsletter. Creare conținutului este o parte creativă în care te poți juca cu diferite layout-uri, culori și poți include categorii de produse recomandate, noutăți de pe pagină sau chiar elemente de storytelling.

Îți recomandăm să ții conținutul text simplu, la obiect și ușor de parcurs, să introduci cât mai multe link-uri (în special pe conținutul vizual) și să te adresezi mereu la persoana a doua. În acest fel vei crea o legătură mult mai apropiată cu cumpărătorii tăi, iar numărul de conversii va fi mai mare.

Pasul 3

O dată terminat și revizuit de mici greșeli newsletter-ul, te sfătuim ca prima oară să trimiți un test pentru a vedea un preview atât pe desktop, cât și pe mobile, iar ulterior să-l programezi pentru ora 9:00-10:00 dimineața a zilei următoare.

În felul acesta, audiența ta va avea la dispoziție toată ziua să ia o decizie în privința achiziționării produselor.

Concluzie

Platformele de e-mail marketing sunt intuitive și extrem de eficiente pentru motivarea consumatorilor de a intra pe website-ul magazinului tău online și a face o achiziție.

Atrage atenția audienței tale prin conținut creativ, text și vizual, și informații clare despre promoțiile active. Mai mult, ai la dispoziție toate uneltele ca să exploreazi toate beneficiile platformelor de newsletter și să testeazi diferite abordări creative pentru cele mai bune rezultate.

Spor la treabă! :)

Vrei să-ți deschizi un magazin online?

Discută cu un consultant Blugento și află cum poți să-ți crești afacerea cu un magazin online performant!

Vreau Magazin

Postat în eCommerce Business Creșterea vânzărilor De:
Mara Florea

Acest site web utilizează Cookie-uri

Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de social media și pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, împărtășim informații despre utilizarea site-ului nostru cu partenerii noștri de socializare, publicitate și analiză, care îl pot combina cu alte informații pe care le-ați furnizat sau pe care le-au colectat din utilizarea serviciilor lor. Sunteți de acord cu cookie-urile noastre dacă continuați să utilizați site-ul nostru web.

Mai multe detalii