Idei practice pe care le poți folosi pentru a te diferenția dacă ai o afacere mică online

Idei practice pe care le poți folosi pentru a te diferenția dacă ai o afacere mică online

23.05.2017 14:31

În ultimii ani, loialitatea cumpărătorilor față de brand-uri a scăzut simțitor, astfel că magazinele online ar trebui să se reorienteze către dezvoltarea unei baze puternice de clienți. Cumpărătorii își pot îndrepta atenția către alt furnizor dacă acesta oferă un preț mai mic.

Astfel, crearea unei strategii de brand pentru un magazin online mic este importantă pentru a se putea diferenția față de competiție, dar reprezintă și o tehnică eficientă de marketing.

Iată care sunt cele mai importante întrebări la care trebuie să răspunzi pentru a defini brand-ul tău:

  • Care este misiunea magazinului tău online?

  • Care este problema pe care o rezolvă produsul pe care îl vinzi?

  • Ce tip de standarde vrei să asocieze cumpărătorii cu magazinul tău?

  • Ce părere au cumpărătorii actuali despre afacerea ta?

  • Ce cred potențialii cumpărătorii despre afacerea ta?

Acum, hai să vedem ce strategii poți folosi atunci când construiești brand-ul magazinului tău online.

1. Descoperă care este Unique Selling Proposition (propunere unică de vânzare) a magazinului tău online

USP este fundamentală pentru orice strategie de brand și reprezintă acea calitate, trăsătură sau acel beneficiu caracteristic și unic doar afacerii tale.

De exemplu, dacă produsele pe care le vinzi sunt făcute manual, atunci te poți folosi de acest aspect pentru a crea o poveste. După cum poate ai observat, produsele tradiționale, artizanale sunt din ce în ce mai căutate, așa că ar fi cu siguranță o propunere unică de vânzare reușită.

2. Pune în lumină calitatea produselor pe care le vinzi

Calitatea produselor reprezintă o strategie de marketing foarte eficientă prin care poți crește loialitatea brand-ului tău. Dacă produsele pe care le vinzi nu sunt calitative, atunci cumpărătorii nu se vor întoarce a doua oară.

Mai mult decât atât, aceștia pot lăsa recenzii negative pe rețelele de socializare sau diverse site-uri de discuții și pot afecta încrederea potențialilor clienți în brand-ul tău.

Asigură-te că atât calitatea produselor, dar și caracteristicile acestuia sunt vizibile chiar sub titlul lor pe site. O altă modalitate prin care poți promova calitatea produselor este să oferi posibilitatea cumpărătorilor de a returna produsul până într-un anumit număr de zile și de a le da banii înapoi, în cazul în care nu sunt mulțumiți de el.

Este un fel de a spune că produsul tău este atât de bun încât ești sigur că nu vor fi dezamăgiți.

3. Personalizează experiența cumpărătorilor

Știi momentul acela când primești un produs comandat online și te surprinde extrem de plăcut modul în care a fost ambalat, dar și detaliile ambalajului personalizat? Pentru a putea să îți surprinzi cumpărătorii la fel de plăcut, trebuie să știi exact cine sunt cei care îți cumpără produsele.

De la scrisori și bilețele scrise de mână, la mesaje și instrucțiuni amuzante, personalizarea experienței de cumpărături îți poate aduce mult buzz pe rețelele sociale.

4. Mulțumește cumpărătorilor  

Indiferent de numărul de clienți pe care îi are magazinul tău online, este important să le arăți cât de mult apreciezi faptul că au ales să cumpere de la tine.

Nu numai că acest lucru te va poziționa ca un brand ce recunoaște suportul oferit de cumpărători, dar îți poate garanta loialitatea unui client pe viață. Poți trimite o scrisoare scrisă de mână prin care să le mulțumești sau să dai startul unui program de fidelizare.

Stabilirea unei strategii de brand pentru o afacere mică online poate influența creșterea mai rapidă din momentul în care tot mai mulți cumpărători vor interacționa cu magazinul online. Sperăm să aplici aceste sfaturi și să îți aducă rezultatele dorite.

Ți-a plăcut acest articol?

Subscrie la newsletter-ul nostru și află când îl publicăm pe următorul.

Vrei propriul tău magazin online?

Blugento: Platform for Growth — simplu, ușor, complet. Soluția ideală, construită pe fundația solidă Magento, care oferă toate funcțiile necesare unui magazin online într-un pachet robust și ușor de utilizat. Fără contracte de lungă durată, și fără date captive.

Ce este Blugento? Vezi planuri și prețuri
Postat în eCommerce Business Best Practice De:

Blugento