Greșeli de design care pot scădea vânzările magazinului tău online #ecommercefarafiltru

Greșeli de design care pot scădea vânzările magazinului tău online #ecommercefarafiltru

08.02.2017 15:48

Modul în care sunt afișate produsele pe magazinul tău online poate să crească sau, dimpotrivă, poate să îți scadă vânzările. Știm cu toții deja cât este de important design-ul pentru a genera vânzări. Acesta are rolul de a ghida cumpărătorul pentru ca acesta să găsească cu ușurință ceea ce are nevoie, dar și să elimine posibile confuzii legate de navigarea pe site.

În acest articol, vom împărtăși cele mai importante greșeli de design care pot scădea vânzările unui magazin online.

Oferi prea multe opțiuni

Studiile arată că atunci când cumpărătorii au prea multe opțiuni la dispoziție, aceștia nu vor alege nimic în cele din urmă, chiar dacă produsele pe care le vinzi sunt foarte calitative. Cumpărătorii se vor simți copleșiti de varietatea produselor, astfel încât le va fi mai ușor să renunțe la a face o alegere.

Ce poți să faci ca să rezolvi această problemă? E simplu. Grupează produsele în categorii și fă-le cât mai vizibile pe site. Apoi, limitează numărul de produse afișate pe o pagină, astfel încât cumpărătorul să apese pe butonul care îi afișează următoarea pagină.

Prea multe imagini, prea puțin text

Imaginile atrag privirea mult mai rapid ca un text, dar în același timp nu ar trebui să te bazezi exclusiv pe acestea pentru a converti vizitatorii.

Atunci când potențialii cumpărători se uită la mai multe produse pe un site, ei caută o descriere pentru acele produse, deoarece vor să afle și cum le pot folosi. Descrierile captează atenția pentru o perioadă mai mare de timp, astfel că posibilii clienți vor petrece mai mult timp pe magazinul tău online.

Imagini fără context

Una din cele mai bune tactici prin care poți vinde un produs fizic este să îl pui direct în mâna persoanei respective. Cum online nu poți face acest lucru, cea mai la îndemână alternativă este să te folosești de imagini pentru a-i face să-și imagineze produsul în mâinile lor.

Dacă vinzi pantofi, pozează-i într-un context care l-ar face pe cumpărător să fie interesați de ei. De exemplu, în picioarele unei persoane (eventual în care să se vadă și cum a asortat pantofii la vestimentație).

Proces complicat de finalizare a comenzii

Procesul de finalizare a comenzii trebuie să fie cât mai rapid și cât mai simplu. Altfel, cumpărătorul își va pierde răbdarea și va abandona coșul de cumpărături. Nu adăuga niciodată prea mulți pași de urmat pentru cumpărător sau prea multe căsuțe de completat.

Este recomandat să ceri doar informațiile de care ai nevoie pentru livrarea produselor și pentru procesarea plății (dacă este cazul). Ideal ar fi ca procesul de finalizare a comenzii să nu fie întins pe mai mult de o pagină.

Lipsa elementelor de încredere

Magazinul tău online trebuie să reflecte promisiunile pe care le faci, dar și dovada faptului că le respecți (de exemplu, calitatea produselor).

Cea mai bună abordare este următoarea: gândește-te care sunt cele mai importante aspecte pe care le analizează un cumpărător atunci când intră pe un magazin online pentru prima dată.

Ca și punct de plecare, poți începe prin a adăuga următoarele elemente: testimoniale de la clienți, apariții în presă, detalii interesante despre companie, design modern.

În mediul online, atenția cumpărătorului trebuie captată imediat odată cu încrederea. S-ar putea să nu mai ai parte de a doua șansă, așa că este necesar să implementezi pe magazinul tău online cât mai multe elemente care te vor ajuta să crești conversiile. Succes!

 

Ți-a plăcut acest articol?

Subscrie la newsletter-ul nostru și află când îl publicăm pe următorul.

Vrei propriul tău magazin online?

Blugento: Platform for Growth — simplu, ușor, complet. Soluția ideală, construită pe fundația solidă Magento, care oferă toate funcțiile necesare unui magazin online într-un pachet robust și ușor de utilizat. Fără contracte de lungă durată, și fără date captive.

Ce este Blugento? Vezi planuri și prețuri
Postat în eCommerce Best Practice CRO De:
Blugento