Filtrele: cum putem să le îmbunătățim pentru a crește vânzările #ecommercefarafiltru

Filtrele: cum putem să le îmbunătățim pentru a crește vânzările #ecommercefarafiltru

21.07.2016 15:26

Filtrele permit de cele mai multe ori cumpărătorilor să găsească produsul dorit într-un timp scurt, fără a fi nevoie ca aceștia să parcurgă toate paginile siteului. Aceste elemente trebuie luate tot timpul în considerare, întrucât majoritatea clienților sunt dispuși să cumpere mai mult dacă experința loreste una pozitivă, iar filtrele influențează puternic acest aspect.

Folosește categorii cât mai diverse

În cazul magazinelor online care oferă o gamă variată de produse, simplele filtre de preț și marca produsului nu sunt suficiente. Studiază gama de produse pe care o oferi și încearcă să găsești cât mai multe categorii bine definite pentru a simplifica experiența de cumpărături a clienților. De asemenea, categoriile ar trebui să poată fi afișate sau ascunse în funcție de nevoia clientului pentru a face navigarea pe site cât mai ușoară.

Folosește filtre tematice dacă este posibil

Categoriile diversificate sunt importante, dar și opțiunea unor filtre tematice trebuie luată în considerare dacă tipul de produs pe care îl oferim permite acest lucru. Acestea pot lua în considerare sezonul produsului, cât de popular este, etc.

Indică câte produse se află în fiecare categorie

Este mult mai ușor să decizi dacă dorești să vizualizezi produsele dintr-o anumită categorie în funcție de numărul lor. Trebuie să fim atenți ca la aplicarea unui nou filtru, numărul să se modifice conform selecției. De asemenea, este de preferat ca rezultatul căutării să nu rezulte într-un număr nul de produse. În acest caz, este mai bine să ascundem opțiunea de filtrare dacă în urma acesteia nu există produse afișate.

Permite mai multe selecții pentru aceeași categorie

Majoritatea magazinelor online permit selectarea unei singure opțiuni în cadrul unei categorii. Câți dintre noi nu ne-am confruntat cu această problemă? Permite selectarea mai multor opțiuni pentru o navigare ușoară și plăcută a sitelui, astfel clienții își pot configura singuri căutarea fără a fi nevoie să șteargă un filtru pentru a îl aplica pe celălalt.

Filtrele trebuie să poată fi eliminate cu ușurință

Uneori căutarea noastră nu rezultă în produsele pe care ni le dorim. Filtrele trebuie să poată fi aplicate cu ușurință, dar și eliminate rapid în cazul în care nu obținem ceea ce căutăm. Un alt aspect este poziționarea filtrelor aplicate pe pagina siteului. Ideal ar fi ca acestea să fie la începutul paginii de căutare pentru a fi cât mai vizibile și pentru a putea fi modificate fără dificultate.

Asigură-te că filtrele sunt ușor de utilizat și pe alte dispozitive

Orice magazin online ar trebui să fie optimizat pentru telefon și tabletă. Filtrele nu sunt o excepție. Acestea ar trebui personalizate pentru a permite o navigare cât mai ușoară prin categoriile de produse.

Vânzările unui magazin online sunt influențate de mulți factori. Filtrele nu sunt singurele elemente care modifică numărul acestora, dar influențează experiența de cumpărături într-un mod evident. O îmbunătățire pe acest plan va rezulta inevitabil în clienți satisfăcuți. Cu toții ne dorim clienți satisfăcuți, nu?

Încearcă aceste sugestii și spune-ne părerea ta pe rețelele sociale folosind #ecommercefarafiltru.

Ți-a plăcut acest articol?

Subscrie la newsletter-ul nostru și află când îl publicăm pe următorul.

Vrei propriul tău magazin online?

Blugento: Platform for Growth — simplu, ușor, complet. Soluția ideală, construită pe fundația solidă Magento, care oferă toate funcțiile necesare unui magazin online într-un pachet robust și ușor de utilizat. Fără contracte de lungă durată, și fără date captive.

Ce este Blugento? Vezi planuri și prețuri
Postat în eCommerce Best Practice CRO De:

Oana Bosbici