De ce ar Trebui să Pregătești o Strategie de Remarketing pentru Magazinul tău Online

De ce ar Trebui să Pregătești o Strategie de Remarketing pentru Magazinul tău Online

22.08.2017 16:09

Domeniul eCommerce are la dispoziție anumite tactici și unelte unice, care nu sunt disponibile în alte industrii. Printre acestea se numără remarketing-ul, o strategie prea eficientă să nu o încerci. În primul rând, hai să să aflăm ce presupune:

Ce Înseamnă Remarketing

În termeni generali, remarketing-ul este atunci când trimiți oferte personalizate oamenilor care au intrat în contact cu compania ta deja. De obicei ofertele sunt transmise prin email, SMS, notificări în timp real sau anunțuri plătite (PPC).

Procesul de achiziție poate fi destul de lung și mereu începe prin adunarea de informații. Atunci când oamenii intră pe site-ul tău, dar nu cumpără nimic, cel mai probabil se informează despre produsele tale. Remarketing-ul vizează și încurajează acești posibili clienți să facă pasul final și să plaseze o comandă. De exemplu, poți crea o listă de remarketing cu persoanele care au vizitat magazinul tău online, dar nu au plasat nicio comandă. Apoi, poți crea reclame targetate cu discount-uri către acea listă, care să încurajeze achiziția.

Raportat la lumea eCommerce, remarketing-ul este o tactică versatilă și eficace. Acestea sunt cele mai importante avantaje:

Ofertele Sunt Mereu Relevante

Ca magazin online, ”cookies” sunt de neprețuit pentru compania ta. Prin intermediul lor, poți afla informații despre vizitatorii site-ului, la ce s-au uitat înainte să plece sau ce au pus în coșul de cumpărături. Aceste informații te ajută să formezi un profil al vizitatorului.

Pe baza acestui profil, îți poți da seama de interesele vizitatorilor și cum poți să îi abordezi mai eficient. Cu cât ai mai multe date, cu atât este mai ușor să pregătești oferte relevante.

O Listă Scurtă dar Valoroasă

Atunci când încerci să obții clienți noi prin anunțuri plătite, datele sunt cruciale. Fără ele campania poate să fie scumpă și să se adreseze unor oameni neinteresați. Prin remarketing, ai informații concrete și, ca urmare, o listă mai scurtă, dar plină de oameni cu șanse mari de a deveni clienți.

Avantajele sunt simplu de înțeles:

  • Mai puțini oameni de țintit înseamnă mai puțini bani cheltuiți pe anunțuri.
  • Nu toți clienții potențiali sunt la fel de valoroși. Din nefericire, unii nu vor plasa comenzi la magazinul tău, iar uneori este greu să diferențiezi oamenii neinteresați de cei interesați. Dacă faci o selecție bună, lista de contacte a unei campanii remarketing poate conține doar potențiali clienți ”de calitate înaltă”. Ca urmare, vei avea o rată de conversie mare atunci când te concentrezi pe acest grup.

Efecte Sporite În Perioadele de Trafic Intens

Există anumite perioade ale anului când vânzările cresc, atât pentru magazinele online cât și cele fizice. Crăciunul și Black Friday sunt cele mai cunoscute exemple.

Reține: clienții moderni își fac temele de casă și își pregătesc listele de cumpărături cu mult avans. Asta înseamnă că ei intră pe site-uri de eCommerce ca al tău pentru a se informa. Astfel, tu obții un mod de a-i contacta și de a-i include în campanii de remarketing.

Sfatul nostru este să-ți începi campaniile cu câteva zile înainte de perioadele de trafic intens. În cele mai multe cazuri, oamenii deja sunt hotărâți să cumpere ceva și caută doar magazinul potrivit. Datorită campaniei, vei avea un avantaj simțitor față de competitorii care nu folosesc strategii asemănătoare.

Fidelizarea Clienților

Un factor important în succesul unui site de eCommerce este grupul de clienți fideli, care plasează comenzi în mod regulat. Multe companii vor concura pentru loialitatea consumatorilor. Remarketing-ul este una din metodele de a obține un avantaj în această competiție.

Dacă clienții au avut o experiență plăcută cu magazinul, obiectivul tău principal este ca ei să nu uite această experiență. Emailurile periodice și anunțurile care trimit spre site te pot ajuta să menții popularitatea magazinului.

Eventual, clienții vor vrea să plaseze o nouă comandă. Dacă compania ta a reușit să țină legătura cu ei, sunt șanse bune ca aceștia să revină.

Există un echilibru fragil între oferte binevenite și spam. Trebuie neapărat să respecți acest echilibru și să rămâi în prima categorie, altfel riști să alienezi clienți în loc să îi fidelizezi. Trimite numai anunțuri cu oferte avantajoase și relevante pentru audiență și doar de 2-3 ori pe lună.

În ziua de azi, eCommerce-ul a adoptat un stil mai personal. Relația magazin-client este mai importantă ca niciodată, iar campaniile de remarketing au devenit o necesitate. De aceea, împreună cu cei de la Retargeting.biz, am pregătit o soluție pentru tine. Află mai multe despre funcționalitățile platformei de remarketing citind acest articol.

Ți-a plăcut acest articol?

Subscrie la newsletter-ul nostru și află când îl publicăm pe următorul.

Articole similare

Postat în Marketing Online Inbound Marketing PPC De:

Alex Iftode