Cum poți converti vizitatorii care ajung pe o pagină unde produsul nu mai e disponibil

Cum poți converti vizitatorii care ajung pe o pagină unde produsul nu mai e disponibil

30.03.2018 12:38

Sunt trei situații în care anumite produse de pe magazinul tău online vor apărea ca fiind indisponibile:

  • Produsele sunt sezoniere (se vând, de exemplu, în preajma Crăciunului);
  • Produsele sunt făcute manual și prin urmare fabricarea lor va dura mai mult timp;
  • Ai avut o cerere neașteptat de mare pentru o anumită categorie de produse.

Atunci când vizitatorii ajung pe pagina unui produs pe care și-l doreau, însă observă că acesta nu mai este disponibil la momentul respectiv, cu siguranță vor fi dezamăgiți. Partea bună este că poți apela la anumite trucuri care să te ajute să îi convertești în cumpărători folosindu-te fix de aceste pagini unde produsul nu mai este în stoc.

Iată patru idei pe care le poți folosi în acest scop.

1. Explică de ce produsul nu mai este în stoc

De cele mai multe ori, când un vizitator ajunge pe o pagină unde produsul apare ca fiind indisponibil, acesta nu își poate da seama dacă stocul pentru acel produs va fi actualizat sau pur și simplu nu va mai fi pus la vânzare vreodată. Din cauza acestei ambiguități, vizitatorul va părăsi site-ul și cel mai probabil nu mai reveni.

Pentru a evita astfel de situații, recomandăm să explici foarte clar și sincer motivul pentru care produsul nu poate fi cumpărat în acel moment.

În cazul în care produsul respectiv este sezonier sau fabricat manual, poți profita de acest fapt pentru a crea o poveste în jurul brandului tău, punând accent pe calitatea produselor pe care le vinzi. Astfel, vizitatorii vor tinde să creadă că merită într-adevăr să aștepte ca produsul să revină în stoc.

2. Colectează adresa lor de email

Te-ai putea baza pe faptul că o persoană își dorește atât de mult produsul care momentan nu mai este în stoc încât va intra din nou pe site după câteva zile sau săptămâni pentru a verifica dacă îl poate cumpăra sau nu.

Adevărul este că oamenii uită adeseori astfel de lucruri așa că cel mai bine este să îi anunți când pot achiziționa produsul respectiv.

Cum poți face acest lucru? Simplu. Adaugă pe pagina produsului o căsuță prin intermediul căreia vizitatorul își poate lăsa adresa de email în schimbul promisiunii că îl vei anunța când produsul devine din nou disponibil.

3. Sugerează produse similare

Cel mai probabil, în portofoliul de produse pe care le vinzi există unele similare cu cel care nu mai este momentan disponibil. Asa că noi sugerăm să incluzi pe pagina respectivă recomandări către produse similare de care vizitatorul ar putea fi interesat, și de care poate nu știe.

O altă idee ar fi să faci sugestii către produsele pe care oamenii le cumpără atunci când bunul respectiv nu este în stoc.

4. Posibilitatea de a comanda în avans

Dacă știi cu certitudine data la care produsul va fi disponibil din nou, atunci poți adăuga un buton pe pagină prin care vizitatorii să îl poată comanda în avans. Astfel, ei vor fi entuziasmați să știe că vor fi primii ce se vor bucura de noul stoc de produse.

În același timp, este foarte important să specifici foarte clar când vei livra produsele, pentru a nu crea așteptări nerealiste cumpărătorilor.

Concluzie

Pentru produsele care, din diverse motive, nu se vor afla temporar în stoc, este esențial să te folosește de aceste trucuri pentru a crește rata conversiilor și a nu pierde șansa de a transforma vizitatorii în cumpărători. Sperăm să le pui în practică cu prima ocazie și să nu îți lipsească în viitoarele strategii de marketing. Succes!

Articole similare

Ți-a plăcut acest articol?

Subscrie la newsletter-ul nostru și află când îl publicăm pe următorul.

Postat în Blugento Academy eCommerce Marketing Online De:

Bluegento Admin