Cum să rămâi relevant pe Social Media

Cum să rămâi relevant pe Social Media

06.05.2020 10:34

social-media-letters

Platformele de social media sunt mijloace utilizate de majoritatea afacerilor pentru a se promova în diferite scopuri.

Modul în care ei sunt prezenți în mediul online definește, într-o oarecare măsură, succesul pe care îl vor avea în îndeplinirea obiectivelor pe care și le propun. Din păcate, de foarte multe ori, din cauza ritmului alert în care se mișcă lucrurile, oamenii tind să se piardă în încercarea de a ține pasul.

De aceea este necesar să fim la curent cu modalități prin care putem să ne îmbunătățim prezența în mediul online.

Mai jos am răspuns la 6 dintre cele mai relevante întrebări care vă vor ajuta să vă mențineți o prezență puternică pe platformele de social media.

1. Trebuie să fiu prezent pe fiecare rețea de socializare?

Răspunsul e nu. Când vine vorba despre rețelele pe care poți să postezi, reorientează-te către cele relevante pentru domeniul tău de activitate. Urmărește unde se promovează alte companii din domeniul tău. În cazul în care consideri că rezultatele căutării nu ți se potrivesc, poți opta întotdeauna pentru platformele unde se găsesc cei mai mulți utilizatori.

O altă modalitate prin care poți să testezi eficiența platformelor pentru afacerea ta, este să investești timp în a posta pe fiecare dintre ele și a măsura rezultatele. Astfel, poți afla cu ușurință care sunt rețelele potrivite pentru tine.

2. Ce tip de content pot să postez?

Răspunsul e conținut pe placul audienței tale. Încearcă să te gândești care e profilul persoanelor care rezonează cel mai bine cu afacerea ta în momentul de față. Analizează rezultatele postărilor pe care le-ai avut până acum și vezi care e cel mai eficient format.

În aceeași măsură, urmărește trendurile și încearcă să îți definești conținutul în funcție de tendințele actuale. Un lucru de care ar trebui să ții cont este faptul că oamenii apreciază cel mai mult conținutul original și inovator. Nu te limita și nu încerca să te încadrezi în standarde fixe.

3. Cât de des ar trebui să postez?

Răspunsul e: depinde. Frecvența cu care postezi depinde foarte mult de tipul de audiență pe care îl ai. Dacă, din research-ul realizat, observi că oamenii preferă content zilnic, cea mai bună mișcare e să le oferi asta.

În schimb, trebuie să te gândești și la resursele pe care le ai. Nu renunța la calitate pentru cantitate. Fii memorabil, nu insistent.

mobile-phone-instagram-facebook-twitter

4. Ar trebui să investesc în reclame plătite pe social media?

Răspunsul e: mai mult ca sigur! Unul dintre cele mai mari avantaje ale promovării pe social media este că e ușor de utilizat și îți poate aduce rezultate foarte bune într-un timp scurt.

Un beneficiu foarte mare pe care îl poți avea dacă investești în reclame plătite este că acestea vor ajunge la un număr foarte mare de oameni. Cum?

Platformele de social media oferă anumiți parametri pe care îi poți seta în funcție de obiectivele tale, unul dintre ele fiind target audience, ce se bazează, în principal, pe interesele utilizatorilor. În acest mod, reclamele tale vor ajunge la persoanele ce pot deveni viitori clienți.

5. Ar trebuie să îmi schimb strategia de social media?

Răspunsul e: depinde. Cel mai bun moment în care poți lua în considerare modificarea strategiei este în urma unei analize a obiectivelor stabilite, mai exact în momentul în care acestea au fost atinse sau modificate. Asta nu înseamnă că trebuie să îți refaci complet strategia, ci o poți ajusta conform nevoilor actuale.

Vezi ce elemente sunt funcționale încă pentru audiența ta, iar cele care nu se mai potrivesc pot fi modificate sau înlocuite cu unele actualizate. Un alt lucru important de ținut minte este faptul că strategia poate rămâne neschimbată, iar modificările pot fi aduse elementelor care completează buna funcționare a acesteia.

Printre acestea se numără și stilul conținutului, mesajul folosit, componentele creative sau chiar tipul de campanie.

6. Ar trebuie să adaptez conținutul în funcție de platformă?

Răspunsul e da. Fiecare platformă de social media are anumite direcții care trebuie urmate, iar aici putem vorbi despre formatul de prezentare (video, text, imagini), mărimea sau chiar tipul de conținut.

Mesajul pe care îl transmiți poate rămâne același, însă forma de livrare a conținutului trebuie adaptată platformei și tipului de utilizatori al acesteia. Pe lângă parametrii definiți de fiecare rețea, ar trebui să avem în vedere, în continuare, și publicul țintă căruia i se adresează content-ul nostru. Având toate aceste lucruri în minte, le puteți aplica afacerii voastre.

Desigur, toate aspectele despre care am discutat ar trebui adaptate fiecărei situații, pentru a obține rezultate optime. În cazul în care nu am reușit să răspundem la toate întrebările tale despre ce înseamnă să fii activ pe social media, lasă-ne un mesaj pe această pagină, iar noi te vom contacta în cel mai scurt timp pentru a-ți oferi toate informațiile de care ai nevoie!

Vrei să-ți deschizi un magazin online?

Discută cu un consultant Blugento și află cum poți să-ți crești afacerea cu un magazin online performant!

Vreau Magazin

Postat în eCommerce Marketing Online Social Media De:
Mara Florea

Acest site web utilizează Cookie-uri

Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de social media și pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, împărtășim informații despre utilizarea site-ului nostru cu partenerii noștri de socializare, publicitate și analiză, care îl pot combina cu alte informații pe care le-ați furnizat sau pe care le-au colectat din utilizarea serviciilor lor. Sunteți de acord cu cookie-urile noastre dacă continuați să utilizați site-ul nostru web.

Mai multe detalii